DL1 21:00
18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus
20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus
Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo
Lite tankar från mig baserat på röstningen. Börjar med folk som röstat på goda spelare. Tror jag att alla ulvar finns här? Nej. Men jag börjar rota i denna ändan.
Cirkus och
LenaH har röstat på varandra - båda har dött och visade sig vara goda.
qitis lägger upp cirkus till lottning mot sig själv för att rädda sig.
Flera har redan listat möjliga alternativ:
- dold röst på cirkus - q satte spiken i kistan
- dold röst på LenaH eller Habina - lottning mellan 3st
- dold röst ngn helt annan stans - lottning mellan cirkus och qitis. Och som någon skrev. Om q visste att cirkus hade en dold röst (från Q, eller en kollega) så är det också logiskt att se till att det blir "lottning" så att det inte syns säkert vart den dolda rösten ligger.
Queenlilith röstar på LenaH som sedan käkas av lyan. Hon skriver själv att hon tror lyan vill kasta misstankar på henne. Kan vara så, eller så kan det vara ett alibiförsök från lyan. De lyckades få ut två vassa spelare i första lynchen ändå. (Men jag hoppas att de kan göra nytta i VillaVillerkulla/som spöke om väckaren valt att väcka någon av dem.
fio lägger en tredjeröst på qitis - med en lite skum motivering kan jag tycka.
Jag tycker oxå q är skum . Som om hon verkligen är ute efter att luska efter onda/goda. Det skaver för mig eftersom det finns en roll som passar in.
fio röstar på q
Oj. Nej jag trodde hon bara hade en röst
Som andra redan skrivit är det väl det som leken går ut på för alla roller? (till och med lyan letar ju efter en ond roll utanför i denna leken). Hon ändrar inte röst fast hon svarar att hon inte är bekväm med att det blev en tredjeröst på q. (inte jättemkt tid kvar till DL, men inte super-superstressigt heller...)