Pippi på tivoli (Ulvlek)

Inga tankar om @fio? Hon känns definitivt mest skum för mig efter gårdagen

För mig står Fio verkligen och väger. Antingen en väldigt förvirrad god, men jag kan tro att hon är en ond som kommer in och röstar på någon hon vet inte sitter i lyan. Det känns som en sån där typiskt grej man gör som stressad ulv

Ser man på hur rösterna ligger så är det första scenariot att det blev lottning mellan mig och cirkus. Inte alls omöjligt

Det andra scenariot är att den dolda extrarösten låg på cirkus. Inte alls omöjligt det med.
En god cirkus är farlig för lyan, och brukar vara mindre misstänkt som god än tex mig

Det tredje scenariot är att det blev lottning mellan mig , cirkus och ytterligare någon som på pappret hade 2 röster -Habina .LenaH - om nån av de fick extrarösten

En god Cirkus är farlig för lyan skriver du och ändå valde du att lägga din ändringsröst på just cirkus. Som jag skrev igår så hade ju en god Q aldrig gjort det.

Jag tror extrarösten redan låg på cirkus så när jag la 3 rösten på dig var du helt enkelt tvungen att ändra röst till cirkus för annars hade det sett jäkligt misstänkt ut.
vi får se hur fios resonemang utvecklar sig om hon kan släppa mig och komma med andra idéer

Nej det kan jag inte påstå, tvärtom 😁 Men ja jag har lite andra tankar
qitis 3
cirkus 3
Habina 2
LenaH 2

Här fanns möjligheten att lägga ändringsrösten även på Habina och på LenaH men jag tror att ni hade er plan klar i lyan. Rösta ut cirkus och käka Lena så är 2 av dom skarpaste borta ur leken.

Inte alls omöjligt att Habina är din lyakompis så därför ville du inte ändra rösten dit. Nedanstående inlägg av Habina får mig verkligen att undra...
Jag vet att vi inte ska dra in OT i leken, men jag funderar på om qitis verkligen skulle orka att skriva så mycket i tråden OCH sitta i lyan och diskutera. Det känns tvek på den, så just nu tänker jag att qitis antingen har en god roll eller är onda siaren. Sen får jag väl se om jag får lära om när leken är över. ;)

För mig står Fio verkligen och väger. Antingen en väldigt förvirrad god, men jag kan tro att hon är en ond som kommer in och röstar på någon hon vet inte sitter i lyan. Det känns som en sån där typiskt grej man gör som stressad ulv

Varken förvirrad god eller stressad ulv.. bara stressad nybliven valpägare 🤣

En god Cirkus är farlig för lyan skriver du och ändå valde du att lägga din ändringsröst på just cirkus. Som jag skrev igår så hade ju en god Q aldrig gjort det.
Men -Jag kunde ju inte veta att cirkus var god igår innan lynchresultatet ? Motiverade t.o.m. så utförligt jag hann (varför jag valde cirkus och inte någon av de andra.

LenaH var ju också god vet vi nu och minst lika farlig för lyan så tycker allt du gör det lite enkelt för dig.
Har du inga andra tankar om de andra i leken ?

Sedan ang att jag inte ”försvarade mig ” under sista 20 minuterna tycker jag också är tokigt resonerat. Jag hoppades faktiskt på att antingen. LenaH eller lobelia skulle ändra röst till tex dig Jag hade gärna ändrat min röst till dig istället för cirkus men skulle ju inte gjort någon nytta om jag ville försöka rädda kvar mig själv -vilket jag ville

Tycker också att din motivering för din röst på mig igår är riktigt konstig. Alltså alla vill väl hitta goda och onda I spelet. Då skrev du att det fanns en roll det passar in på. Jag tycker det passar in på alla roller utom möjligen ulv som har mer facit.

Jag misstänker att den rollen du tänkte på igår var onda siaren dock.
Men idag verkar du inne på ulv om jag tolkar ditt inlägg rätt. Bara det får min ulvradar plinga ännu högre för jag sitter faktiskt inte i nån lya!

Är ju väldigt lätt att misstänka mig idag efter gårdagen så du känns inte så värst god för mig måste jag säga

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Lite tankar från mig baserat på röstningen. Börjar med folk som röstat på goda spelare. Tror jag att alla ulvar finns här? Nej. Men jag börjar rota i denna ändan.

Cirkus och LenaH har röstat på varandra - båda har dött och visade sig vara goda.

qitis lägger upp cirkus till lottning mot sig själv för att rädda sig.
Flera har redan listat möjliga alternativ:
- dold röst på cirkus - q satte spiken i kistan
- dold röst på LenaH eller Habina - lottning mellan 3st
- dold röst ngn helt annan stans - lottning mellan cirkus och qitis. Och som någon skrev. Om q visste att cirkus hade en dold röst (från Q, eller en kollega) så är det också logiskt att se till att det blir "lottning" så att det inte syns säkert vart den dolda rösten ligger.

Queenlilith röstar på LenaH som sedan käkas av lyan. Hon skriver själv att hon tror lyan vill kasta misstankar på henne. Kan vara så, eller så kan det vara ett alibiförsök från lyan. De lyckades få ut två vassa spelare i första lynchen ändå. (Men jag hoppas att de kan göra nytta i VillaVillerkulla/som spöke om väckaren valt att väcka någon av dem.

fio lägger en tredjeröst på qitis - med en lite skum motivering kan jag tycka.
Jag tycker oxå q är skum . Som om hon verkligen är ute efter att luska efter onda/goda. Det skaver för mig eftersom det finns en roll som passar in.

fio röstar på q
Oj. Nej jag trodde hon bara hade en röst
Som andra redan skrivit är det väl det som leken går ut på för alla roller? (till och med lyan letar ju efter en ond roll utanför i denna leken). Hon ändrar inte röst fast hon svarar att hon inte är bekväm med att det blev en tredjeröst på q. (inte jättemkt tid kvar till DL, men inte super-superstressigt heller...)

Här tycker jag att du kan ha en poäng ändå. Ja, q motiverade sig med att rösta på den av de tre (cirkus, LenaH och Habina) med två röster som inte hade reagerat på din tredjeröst på henne. Men det kan ju mycket väl vara en ond q som väljer att försöka (och lyckas med att) få ut en vass god spelare tidigt i leken.

Sedan ang att jag inte ”försvarade mig ” under sista 20 minuterna tycker jag också är tokigt resonerat. Jag hoppades faktiskt på att antingen. LenaH eller lobelia skulle ändra röst till tex dig Jag hade gärna ändrat min röst till dig istället för cirkus men skulle ju inte gjort någon nytta om jag ville försöka rädda kvar mig själv -vilket jag ville

Men hur vanligt är det att sitta och vänta och hoppas på att andra ska röständra i DL1 när det finns noll info ute om man vill vara kvar? För att sedan röständra med en minut kvar och inte ens ett försök till att försvara sig. Det är inte alls likt en god Q som verkligen vill vara kvar.
Du visste redan iom din röständring att du hade ditt på det torra.

Tycker också att din motivering för din röst på mig igår är riktigt konstig. Alltså alla vill väl hitta goda och onda I spelet. Då skrev du att det fanns en roll det passar in på. Jag tycker det passar in på alla roller utom möjligen ulv som har mer facit.

Jag misstänker att den rollen du tänkte på igår var onda siaren dock.
Men idag verkar du inne på ulv om jag tolkar ditt inlägg rätt. Bara det får min ulvradar plinga ännu högre för jag sitter faktiskt inte i nån lya!

Haha jo jag hann inte utveckla motiveringen i röstinlägget men som flera andra var inne på igår så uppförde du dig skumt.
Jag tänkte först att du nog kunde vara den onda siaren men nu är jag mer inne på ulv och att röständringen till cirkus när jag la 3 rösten på dig var tvunget för att dölja att extrarösten redan låg där.

Klurar på om queenlilith är ulv, som såg till att det blev lottning mellan cirkus, qitis och LenaH (dvs queenlilith visste att extrarösten låg på LenaH). När cirkus åkte ut så bestämde sig lyan för att käka LenaH.

Ska kolla närmare på queenlilith så fort jag har mer tid idag.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Queenlilith
röstar på LenaH som sedan käkas av lyan. Hon skriver själv att hon tror lyan vill kasta misstankar på henne. Kan vara så, eller så kan det vara ett alibiförsök från lyan. De lyckades få ut två vassa spelare i första lynchen ändå. (Men jag hoppas att de kan göra nytta i VillaVillerkulla/som spöke om väckaren valt att väcka någon av dem.
Fast va? Hur skulle en röst på LenaH vara en alibiröst? Cirkus som lynchades igår va god. Som en det skulle vara en alibiröst så skulle det ju varit en ond uppe för lynch. Om jag hade suttit i lyan så fanns där ju inget som helst skäl för mig att rösta på LenaH som sedan käkas. Tycker din teori verkar väldigt långsökt 😊

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.
Exakt så. Tycker båda Habinas och Blacksmithfarm ger mig konstiga vibbar med sina förklaringar.

Var skulle hon annars lägga rösten tänkte du?

Håller på och läser ikapp.
Tycker inte Qs röständring är så konstig. Hon vet sin roll och vet då att hon är god, antar jag. Hon vet ingen annans roll så hon vet att räddar hon sig själv så är iallafall en god kvar. Om hon vore ulv vore det synnerligt högt spel och det kanske är så hon brukar spela.

Håller på och läser ikapp.
Tycker inte Qs röständring är så konstig. Hon vet sin roll och vet då att hon är god, antar jag. Hon vet ingen annans roll så hon vet att räddar hon sig själv så är iallafall en god kvar. Om hon vore ulv vore det synnerligt högt spel och det kanske är så hon brukar spela.

Själva röständringen är inte så konstig. Det konstiga är att hon inte protesterade mer innan, när hon fick rösterna eller för den delen att hon väntade så länge med att röständra. Det kan (måste inte vara så) vara för att som fio skriver att qitis redan visste att cirkus skulle åka ut (för qitis var ulv och visste att extrarösten låg där).

Jag har inte hunnit gå igenom fios alla inlägg (är upptagen närmaste timmarna), men även om det ser ut som en förvirrad god eller nonchalant ond, så tycker jag ändå att hon kommit in nu och resonerat med intressanta infallsvinklar kring röstningen. Det gör att jag håller henne neutral tills vidare, om inte annat så för att hennes tankar för leken framåt.

Over and out.

Fast va? Hur skulle en röst på LenaH vara en alibiröst? Cirkus som lynchades igår va god. Som en det skulle vara en alibiröst så skulle det ju varit en ond uppe för lynch. Om jag hade suttit i lyan så fanns där ju inget som helst skäl för mig att rösta på LenaH som sedan käkas. Tycker din teori verkar väldigt långsökt 😊
Menar inte rösten, utan resonemanget kring om ulvarnas val att käka gör att du ser mer eller mindre misstänkt ut. :)
Alltså, har ulvarna käkat lenaH för att få dig att se ut som ulv eller inte.

Menar inte rösten, utan resonemanget kring om ulvarnas val att käka gör att du ser mer eller mindre misstänkt ut. :)
Alltså, har ulvarna käkat lenaH för att få dig att se ut som ulv eller inte.
Fast den teorin är väldigt långsökt enligt mig. Att det skulle vara i lyan fördel att dra misstankar runt mig för att jag verkligen sitter i lyan? Såhär tidigt i spelet? Där finns andra saker som pågår i leken som jag anser är mer misstänkte och det gör mig som sagt fundersam kring dig och din roll att detta är det du hakat upp dig på mest 😄

Sen Habina har varit väldigt aktiv i leken. Men du har inte skrivit något kring henne i det inlägget? Varför inte? Och vad är dina tankar kring habina?

Var skulle hon annars lägga rösten tänkte du?

Vad menar du? Om Queen Lilith var Ulv varför riskera en riktig lottning där ulvarna inte kan styra vem som åker ut? Varför kasta bort sin extraröst på det viset?

Varför trodde du att Cirkus var med i lottningen med sina 2 röster när QLilith la sin röst? Lottningen skulle ju vid den tidpunkten hon la sin röst bara beröra Q och Lena isåfall.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar