Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Ja, det är helt vansinnigt vad fort det går. Det är ju för tusan redan fem månader sen jag kom hem från Singapore, tycker det var alldeles nyss. :crazy:

@niphredil Ja, det är helt vansinnigt vad fort det går. Det är ju för tusan redan fem månader sen jag kom hem från Singapore, tycker det var alldeles nyss. :crazy:
Ja, det känns som att du var där för nån månad sen bara!

Vi börjar bli gamla! Finns ingen annan förklaring.

Fyy vad ledsamt det är med konstant regnande. Idag hade det suttit fint med en kontorstjänst. Jag ska nog önska mig en sydväst som matchar uniformen

Fyy vad ledsamt det är med konstant regnande. Idag hade det suttit fint med en kontorstjänst. Jag ska nog önska mig en sydväst som matchar uniformen
Fy fan vad deppigt alltså. Lider med er! Ni borde ju ha vår nu ju!

@Fast vi fick ju en jäkla vår i april, lite bakslag efter det får man nog räkna med. ;)
Haha ja det är ju ni som måste stå ut med det så känns det okej ska jag inte argumentera emot :p Däremot tycker jag nog inte att några varma soliga dagar i april kompenserar för allt annat skitväder men det kanske bara är jag :p

Haha ja det är ju ni som måste stå ut med det så känns det okej ska jag inte argumentera emot :p Däremot tycker jag nog inte att några varma soliga dagar i april kompenserar för allt annat skitväder men det kanske bara är jag :p
Det var ju ett par veckor, här i alla fall. :p Jag är väl kanske fortfarande lite hög på sol och värme sen Singapore, kan vara det. ;) Brukar ju dessutom alltid bli lite bakslag och kallt runt Valborg, så början på maj brukar ju inte vara jättevarm tror jag, om än något varmare än såhär kanske. ;)

Ja men hör du inte hur det låter! Två veckor av sol (hos mamma och pappa söder om Sthm var det en vecka) och folk är beredda att acceptera skräpväder sedan :D. Lite som när folk pratar om att "förra sommaren var så bra" - då är det alltid typ högst tre veckor sammanlagt där vädret varit bra och fint.

Det finns inga ursäkter för snö i maj :p

Men men, är ni nöjda är jag nöjd, för min del är det ju hur som :)

@niphredil Ja, i Stockholm var det sämre, och det är bara där det snöar i maj, inte här. ;)

2011 snöade det i maj i Norrtälje också, så det verkar finnas en förkärlek till det området. Här snöar det senast i april. ;)

Sen kan det väl även vara så att jag är trött på allt konstant gnäll om vädret, orkar jag inte med det så får jag väl flytta, svårare än så är det ju inte. :)

Ja men dåså, för min del är det ju egalt. Lider med @cili bara och alla som blir deppade av sugigt väder men blir man inte det är ju Sverige ett bra val liksom.

@niphredil Jag funderar varje år på att fly Sverige pga kyla och snö, men jag blir alltid kvar ändå.
Klickade hem fairtrademärkt varm choklad (pulver då alltså, inte flytande varm dryck i thermos) idag så jag ska kunna sitta inne och ha det mysigt med fantastiskt gott samvete när det är dåligt väder :bump:

@cili Ja, jag förstår dig! Antar att det beror på hur man är som person men jag blir superdeppad när det är mörkt, grått och rått för länge. Andra fixar det ju bättre såklart.
Och vad bra! och vad mysigt! Mysfaktorn måste optimeras så mycket som möjligt, bästa kompensationen för dåligt väder :)

Ja men dåså, för min del är det ju egalt. Lider med @cili bara och alla som blir deppade av sugigt väder men blir man inte det är ju Sverige ett bra val liksom.
Ja, absolut, sånt är ju trist men det finns så mycket annat att bli deppad av och jag tycker det känns onödigt att låta vädret påverka mig negativt, jag kan ju ändå inte göra något åt det. :)

Sen finns det positiva sidor av det också. Att krypa ner under en filt med en kopp te när det är mörkt och kyligt och ösregnar utanför är inte alls lika mysigt när det är 30 grader varmt och en luftfuktighet på närmare 100%. Faktiskt.

@niphredil För mig har det blivit bättre när jag äter d-vitamintillskott i massor. Och när jag tränar, vilket ofta inte funkar över den värsta vintern eftersom mina knän går sönder av kylan :(
Men eller hur! Istället för att deppa över trist väder vill jag känna "YES! Jag får sitta i soffan, dricka choklad och se på serier hela dagen utan att missa något solljus!!"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 869
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka