Typ runt Stureplan.Det är nog ändå i en relativt liten krets.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ runt Stureplan.Det är nog ändå i en relativt liten krets.
Typ runt Stureplan.
Det är nog ändå i en relativt liten krets.
Jag tycker att detta är skrämmande och det ger mig känslan att de som säger så inte alls har ett oproblematiskt förhållande till alkohol.
Tänk så olika det kan vara.
Det blir ju två diskussioner, du verkar inte se det.
Den ena handlar om saker som för din del kvittar, eller något åt det hållet.
Den andra handlar om lagar i ett samhälle, hur samhället och dess lagar ska se ut, hela det politiska systemet av lagstiftning. Inom ramen för den frågan, är det rätt anmärkningsvärt att slänga fram saker att förbjuda på det vis som du gör. För din del, skulle det alltså inte göra något om det var förbjudet att åka utomlands. Alltså, politiskt sett är det en hårresande tankegång, även om du inte tänker bilda en förening som driver frågan.
Det förvånar mig att du inte ser djupare på förbud, lagstiftning, än så. (Jag hade varit förtvivlad om jag hade varit din samhällskunskapslärare eller förälder.)
Bäst att du genast söker upp Anonyma Hundmissbrukare.Det där var en lätt märklig slutsats skulle jag säga. Det faktum att man tycker att något tillför något i ens liv är inte detsamma som att ha problem. Jag tycker till exempel att det tillför väldigt mycket i mitt liv att ha hund. Men det innebär inte att jag har ett problem. Mitt liv skulle bli bra mycket tråkigare om jag inte fick ha hund men det är inte samma sak som att jag är hundberoende.
Det kan det säkert vara, undersökningen var från 2010 och som vanligt har man inte kunnat frågat alla utan det blir en statistisk uträkning.Jag tror det är betydligt fler egentligen. Eller om vi räknar bort de som är födda tidigare än 50-talet så är det nog en högre procent. Jag känner ingen i min egen generation som aldrig har provat lite cannabis, och många har provat lite fler grejer än så.
Jag tycker att det är skillnad på att säga att livet skulle bli fattigare utan hund och att säga att det känns som att det enda jag får att äta är vatten och bröd om kött förbjuds. Det ena är oerhört överdrivet.Det där var en lätt märklig slutsats skulle jag säga. Det faktum att man tycker att något tillför något i ens liv är inte detsamma som att ha problem. Jag tycker till exempel att det tillför väldigt mycket i mitt liv att ha hund. Men det innebär inte att jag har ett problem. Mitt liv skulle bli bra mycket tråkigare om jag inte fick ha hund men det är inte samma sak som att jag är hundberoende.
Bland folk som går ut en del är det väldigt väldigt vanligt att ha testat, tror inte den kretsen är speciellt liten, och det skulle faktiskt förvåna mig om bruket är väldigt koncentrerat till storstäder. Har dock inga siffror på detta, men dock en bias eftersom att jag själv rör mig i sådana miljöer. Sen tror jag det är en missuppfattning att tänka "runt stureplan", tycker kokain finns på festivaler, på technoklubbar, på vanliga dansställen, hemmafester osv.Det är nog ändå i en relativt liten krets.
Jag känner folk som går på rave o andra typer av svartklubbar. Har aldrig hört folk snacka om kokain - därimot en hel del andra droger.Bland folk som går ut en del är det väldigt väldigt vanligt att ha testat, tror inte den kretsen är speciellt liten, och det skulle faktiskt förvåna mig om bruket är väldigt koncentrerat till storstäder. Har dock inga siffror på detta, men dock en bias eftersom att jag själv rör mig i sådana miljöer. Sen tror jag det är en missuppfattning att tänka "runt stureplan", tycker kokain finns på festivaler, på technoklubbar, på vanliga dansställen, hemmafester osv.
Absolut, jag nämnde att man kan föra opinion för sin idé tex i forum och att folk som inte håller med kan svara med sina åsikter. Så får man se hur det opinionen ändras eller inte i frågan.Självklart ska man inte ha en lag som går emot det majoriteten vill, vi lever ju som sagt i en demokrati. Men en demokrati innebär ju också att man får ha en annan åsikt än majoriteten och har rätt att uttrycka den (sålänge man inte gör sig skyldig till något annat brott genom att göra så såklart). Vill påverka andras åsikter kan man göra så med fakta och argument.
Ja kokain är inte det vanligaste bland raverfolket kanske. Gräs är allra mest i omlopp men sen är ju mdma och amfetamin poppis. Hallucinogener är också frekvent förekommande. Däremot är opiater ovanliga och jag upplever det som långt mer stigmatiserande att bruka dessa än ovanstående. De medicinska konsekvenserna är ju väldigt stora med mkt högre dödstal vid bruk av sådana jmf med mkt annan narkotika.Jag känner folk som går på rave o andra typer av svartklubbar. Har aldrig hört folk snacka om kokain - därimot en hel del andra droger.
Det var jag som uttryckte jämförelsen med att bara få äta havregrynsgröt och potatis. Vad är skrämmande? Alkohol är för mig en ganska stor och viktig del av det där som ger mer än att bara överlevnad. Precis som god mat. Men varken jag själv, mina barn eller någon annan i min omgivning anser att jag har ett problematiskt förhållande till alkohol. Här har alkohol aldrig bidragit till något annat än trevliga stunder och fina minnen.Jag tycker att detta är skrämmande och det ger mig känslan att de som säger så inte alls har ett oproblematiskt förhållande till alkohol.
Tänk så olika det kan vara.
Jag förklarade min högst personliga känsla i inlägg 348 och är nöjd så. Jättetrevligt för er att alkohol är så positivt. För mig, där alkoholen runt mig mest bidragit till bråk och dödsfall, är det omöjligt att känna samma sak.Det var jag som uttryckte jämförelsen med att bara få äta havregrynsgröt och potatis. Vad är skrämmande? Alkohol är för mig en ganska stor och viktig del av det där som ger mer än att bara överlevnad. Precis som god mat. Men varken jag själv, mina barn eller någon annan i min omgivning anser att jag har ett problematiskt förhållande till alkohol. Här har alkohol aldrig bidragit till något annat än trevliga stunder och fina minnen.
Jag känner folk som går på rave o andra typer av svartklubbar. Har aldrig hört folk snacka om kokain - därimot en hel del andra droger.
Jag tror det skiljer sig åt geografiskt. I Köpenhamn är det mycket kokain men när jag frågar yngsta brorsan vad folk i hans ålder använder så är det mer piller (MDMA etc). Svamp verkar inte heller så ovanligt.Jag känner folk som går på rave o andra typer av svartklubbar. Har aldrig hört folk snacka om kokain - därimot en hel del andra droger.
Så kan det mycket väl vara.Jag tror det skiljer sig åt geografiskt. I Köpenhamn är det mycket kokain men när jag frågar yngsta brorsan vad folk i hans ålder använder så är det mer piller (MDMA etc). Svamp verkar inte heller så ovanligt.
Ja och framförallt på landsbygden har jag märkt. I småstäder utanför periferin så att säga frodas droganvändadet dessvärre. Speciellt bland unga män som blir kvar när flickorna börjar plugga vidare på universitet och flyttar.Bland folk som går ut en del är det väldigt väldigt vanligt att ha testat, tror inte den kretsen är speciellt liten, och det skulle faktiskt förvåna mig om bruket är väldigt koncentrerat till storstäder. Har dock inga siffror på detta, men dock en bias eftersom att jag själv rör mig i sådana miljöer. Sen tror jag det är en missuppfattning att tänka "runt stureplan", tycker kokain finns på festivaler, på technoklubbar, på vanliga dansställen, hemmafester osv.