Ett alkoholfritt alternativ som jag tycker är riktigt gott är Jus de Pommes Artisanal Pétillant dvs. en äppelmust. Det tycker jag framförallt passar till sallader, kyckling, kalkon eller till kryddade grillade revbensspjäll, men också till många vegetariska rätter. Jag gillar också vissa alkoholfria öl som Visby bryggeris Easy rider bulldog IPA och Melleruds alkoholfria och ekologiska pilsner. Alkoholfri veteöl är också väldigt gott, vilket jag också helst väljer när jag äter dumplings.
Jag skulle nog ha väldigt svårt för att dricka annat än vin till viss sorts mat och jag tänker därför att om jag skulle vilja dra ner på alkoholmängden så skulle jag främst justera vad jag äter så att den alkoholfria drycken faktiskt lyfter maten. När den gör det så saknar jag inte alls vin till maten.
Jag skulle nog ha väldigt svårt för att dricka annat än vin till viss sorts mat och jag tänker därför att om jag skulle vilja dra ner på alkoholmängden så skulle jag främst justera vad jag äter så att den alkoholfria drycken faktiskt lyfter maten. När den gör det så saknar jag inte alls vin till maten.