Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Fast vad man blir deppad av kan man ju inte rå för. Jag mår sämre när det är mörkt och rått, så är det bara. Det är inte bara att tänka "Äsch, jag kan inte göra nåt åt det". Inte för mig. Och nog tycker jag att folk får vara missnöjda med vädret, särskilt om det är så dåligt som det är i Sverige ofta. Vintern var en ren plåga för mig, höll på att avlida.

Och absolut, vill man mysa så är det ju jättebra med dåligt väder. För min del är det mysigt nån gång ibland men blir det ihållande blir jag deprimerad. Alla är vi olika. Dessutom står det ju inte mellan +30 eller rått och grått i Sverige, snarare rått och grått eller +17 och fin vårsol.

@niphredil För mig har det blivit bättre när jag äter d-vitamintillskott i massor. Och när jag tränar, vilket ofta inte funkar över den värsta vintern eftersom mina knän går sönder av kylan :(
Men eller hur! Istället för att deppa över trist väder vill jag känna "YES! Jag får sitta i soffan, dricka choklad och se på serier hela dagen utan att missa något solljus!!"
Kan tänka mig att både d-vitamin och träning funkar! Vad otroligt jobbigt dock att dina knän inte tycker om kylan :(, måste ju vara väldigt besvärligt och jobbigt!

Bra fokus! Du får hitta bra serier och mysa med din goda choklad helt enkelt istället. Och snart kommer nog våren ska du se :)

Och tills dess ska jag bli en mästare i att åka kontorsstol. Övar för fullt när jag är på plats i kuren :D

Apropå det (serier, inte kontorsstol) borde jag klicka hem säsong 5 av Fringe snart

@Hedinn Fast vad man blir deppad av kan man ju inte rå för. Jag mår sämre när det är mörkt och rått, så är det bara. Det är inte bara att tänka "Äsch, jag kan inte göra nåt åt det". Inte för mig. Och nog tycker jag att folk får vara missnöjda med vädret, särskilt om det är så dåligt som det är i Sverige ofta. Vintern var en ren plåga för mig, höll på att avlida.

Och absolut, vill man mysa så är det ju jättebra med dåligt väder. För min del är det mysigt nån gång ibland men blir det ihållande blir jag deprimerad. Alla är vi olika. Dessutom står det ju inte mellan +30 eller rått och grått i Sverige, snarare rått och grått eller +17 och fin vårsol.
Absolut, det var inte så jag menade, jag vet själv hur det är med säsongsbetonad depression, men som nu när det ändå har varit fint och blivit vår på riktigt så ser jag ingen anledning för mig att sitta och vara bitter över att det regnar några dagar, alltså inte depressionsrelaterat, om du förstår?

Det var alltså inte riktat mot cili heller, utan mer allmänt jag tycker många svenskar är bra på att fokusera på dåligt väder. Var nån sommar bl.a, när jag jobbade i stall, som jag tyckte var helt okej, normal svensk sommar med flera varma, soliga dagar, medan andra jag pratade med tyckte det hade regnat konstant... Något som var helt främmande för mig som spenderat hela sommaren utomhus.

Lite attityden att regnar det en dag är hela dagen förstörd ungefär, har jag lite svårt för, speciellt när man bor i ett land där regn knappast är ovanligt. Om du förstår hur jag menar?

Gällande +30 referensen så syftade jag på Singapore, trots bara tre månader där saknade jag den möjligheten lite (jag gjorde det dock inte när mina hästintresserade vänner la upp bilder på FB under november...). Poängen är väl egentligen att jag har fastnat väldigt i negativa tankebanor tidigare i mitt liv och nu försöker jag fastna i positiva istället. ;) Göra det bästa av situationer jag ändå inte kan påverka, liksom.

Och tills dess ska jag bli en mästare i att åka kontorsstol. Övar för fullt när jag är på plats i kuren :D

Apropå det (serier, inte kontorsstol) borde jag klicka hem säsong 5 av Fringe snart
Men JA! Klicka hem fort! Jag blev visserligen jätteledsen efter sista avsnittet, serien var SLUT liksom, vad tusan skulle jag göra efter det? :eek: Men så sjukt bra serie, fullkomligt älskar den!

Men JA! Klicka hem fort! Jag blev visserligen jätteledsen efter sista avsnittet, serien var SLUT liksom, vad tusan skulle jag göra efter det? :eek: Men så sjukt bra serie, fullkomligt älskar den!
Ooh en till som är frälst? Jag har försökt skjuta upp sista säsongen länge nu för att jag inte vill att det ska ta slut :rofl:
Men jag har massa Psych och Bones att kolla på sen. Så egentligen går det ingen nöd på mig

Ooh en till som är frälst? Jag har försökt skjuta upp sista säsongen länge nu för att jag inte vill att det ska ta slut :rofl:
Men jag har massa Psych och Bones att kolla på sen. Så egentligen går det ingen nöd på mig
Ja! En av de bästa serierna nånsin ju! :love:

@cili
Idag har jag varit ledig, lyxigt! :D Vaknade ändå tidigt, Jonathan började jobba 7.15 och jag skulle släppa ut hästarna. Red sen ut med en kompis och regnet började precis när vi var tillbaka i stallet :banana:
Hem, kollade på serier en stund, duschade, åkte till Malmö, förlängde fransarna och nu tänker jag göra väldigt lite resten av dagen :p

Alltså, vad använder man för ord för lammkött på engelska? Och då menar jag inte som i köttet från ett lamm

Gammelmormor är på Akuten och ska stanna där i natt...

Hon bad sköterskan skjuta henne och sa till läkaren när han sa att hon skulle sova kvar att hon inte ville sova i samma säng som honom :cautious:

Orkar inte min släkt :rofl:

@Asko Men ska han verkligen köra då?

Läkaren på sjukhuset skrev att han önskade att pappa skulle absolut inte köra (i STORA versaler) tills han hade fått en koll hos sin husläkare. Och han har inte fått en kallelse ännu, så han kör inte ännu (inte för att vi har en bil just nu :grin:). Han börjar ju bli till åren och jag tvekar ibland om han borde få köra, men vi får väl se vad husläkaren säger :cautious:

Såg förresten bilen på en bild som mamma hade tagit när de hämtade sina grejer från den :eek: Den bilen hade inte kunnat lagas! Konstigt nog fälldes inte airbagen ut men det var bara hörnet som var krossat, däcket hade slitits av helt :crazy: Pappas svullna hand har utvecklats till en svullen arm som är full av blåmärken :o Han klagar dock inte så det kan inte göra så ont.

Imorgon ska de iväg till Grekland och jag (plus katten) får tio dagar för oss själva i en femrummare, bukefest någon? :p

Bah! Jag la mig 23.45 igår. Tänkte sova fint till ca 5.30. Men inte då! För visst sjutton blev jag väckt av telefonen klockan 3.37 och har sen dess bara slumrat. Det blir kul att jobba på psyk-avdelningen i nio timmar nu :banghead:

Uppiffning inför ESC pågår!
Ögonbrynsfärgen ska sitta i en stund till. Sen blir det dusch med peeling, brun utan sol på benen för att få lite färg på dom (passar på att testa nu när det är trist väder ute, så är det inte hela världen om det misslyckas), nagellack, smink och val av kläder. Kanske lockar håret också om jag har tid, för att testa en vågtång som jag inte haft tillfälle att prova innan.
Nu låter det som om jag ska ut på nåt ställe bland massa folk, men så är inte fallet. Jag råkar bara gilla att snygga till mig för mig själv nån gång då och då :D

@cili jag har precis färgat mina fransar. :D Är inte för esc iof. Ikväll kommer jag att ha på mig mjukisbyxor, mensvärk så inget krav på annat. :p

@cili Det är väl gott så!

Själv har jag idag suttit och halvsovit på psyk-avdelningen och sen var jag hemma hos Jonathan en sväng. Räknas det som walk of shame om det är dagtid och man bär uniform? :rofl:

@cili Åh, men det är kul att piffa till sig av ingen anledning alls ibland! Dessutom kan man ju testa nya saker som man inte är säker på blir bra, som brun utan sol på benen eller så. ;)

@Mammas Menar du att du inte färgar ögonfransarna för att vara snygg till ESC? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 869
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka