Sv: Parelli inte så bra?
Men så ser inte jag det.
Det var 12 år sen iofs, så Parelli var mkt nytt i Sverige.
Men ändå...jag tycker att Pat är såklart mån om sig och sitt - som alla.
Men han har verkligen gjort något riktigt bra för världens hästar och ibland känner jag att det är lättare att fördöma av okunskap, än att sätta sig in i fakta.
Jag har själv förståelse för det han gjorde, men jag förstår även om NI inte förstår som inte vet vad det är han gör och VARFÖR han måste göra just så. Med?
Jag säger INTE att det är ok för alla att göra ens i närheten av det han gjorde. Av den anledningen att ni har inte ens i närheten den kunskap som han har av hästar och hästtyper.
Min undran är: hur kom det sig att hästen blev som den blev? Tror ni att den föddes så, eller är det något MÄNNISKAN skapat?
Jag tycker han fick ett strålande resultat med de verktyg han hade.
Metoden kanske man hade kunnat göra annorlunda. Jag vet inte.
För jag var inte där.
Men så ser inte jag det.
Det var 12 år sen iofs, så Parelli var mkt nytt i Sverige.
Men ändå...jag tycker att Pat är såklart mån om sig och sitt - som alla.
Men han har verkligen gjort något riktigt bra för världens hästar och ibland känner jag att det är lättare att fördöma av okunskap, än att sätta sig in i fakta.
Jag har själv förståelse för det han gjorde, men jag förstår även om NI inte förstår som inte vet vad det är han gör och VARFÖR han måste göra just så. Med?
Jag säger INTE att det är ok för alla att göra ens i närheten av det han gjorde. Av den anledningen att ni har inte ens i närheten den kunskap som han har av hästar och hästtyper.
Min undran är: hur kom det sig att hästen blev som den blev? Tror ni att den föddes så, eller är det något MÄNNISKAN skapat?
Jag tycker han fick ett strålande resultat med de verktyg han hade.
Metoden kanske man hade kunnat göra annorlunda. Jag vet inte.
För jag var inte där.