Snurrfian
Moderator
Men är 2,5 år så otroligt? Inte att man kommer ihåg allt, men jag kommer ihåg korta sekvenser. Jag minns när jag fick min dockvagn av min morfar, jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än just den stunden, men den kan jag beskriva i detalj. Men min morfar var väldigt stor del av mitt liv fram till och med dess, han dog tyvärr strax efter att han gav mig dockvagnen. Min lillasyster är nästan 3 år yngre än mig, det skiljer en månad, men jag kommer ihåg att jag var med och lyssna på hjärtljuden en gång och det mest fantastiska minnet är när jag vaknar ute i trädgården under äppelträden. Mamma höll på att bli tokig under den extrema sommarvärmen och orkade inte sova inne, så hon hade burit ut mig och lagt mig på en solsäng och hon på den andra, för att kunna sova lite åtminstone. Jag kommer inte själv ihåg omständigheterna,(jag har fått dem berättade för mig) men jag kommer ihåg känslan av att vakna upp och titta rakt upp i äppelträdet.Otroligt om du kommer ihåg det. Jag har alltid hävdat att mitt tidigaste minne var när jag hade bajsat i badkaret och min skräckblandade förtjusning när mamma just skulle lyfta upp mig och upptäcka det. Fast när jag berättat det för mamma har hon inte alls känt igen det så jag har förmodligen drömt