På tal om insekter........

M

myrja

Bara undrar, finns det någon plats i Sverige som det inte är hur-många-som-helst bromsar eller mygg eller knott på iår ? :confused:

Sv: På tal om insekter........

Tror jag ger mig, tur? att sommaren här inte är så lång......... :rofl:

Kan inte minnas en :devil: ligare sommar!!!

Fly från hallands inland den som kan....

Närke är för j-vligt rent utsagt......inget bra landskap att ha hästar på just nu :crazy:

..Östergötland som Jossan redan sa är :devil: .... :(
Är det någon som vet något om bromsarnas liv och leverne...??? är det sant att de inte lever så länge, dvs att "invasionen" kommer ge sig innan sommaren är slut??????? :crazy:

man kan alltid hoppas, tog av min häst flughuvan idag för att han inte skulle få skav........vilda protester tills jag gav mig och satte på den igen - då ställde han sig snäll med öron framåt hängande underläpp och vilade ett ben.......

Glöm Dalarna.

eller... om du bor i Uppland... ÅK för all del till Dalarna! = lindrigt i jämförelse. :smirk:

/JES

halland ska inte alls glömmas! eller inlandet i halland ser väl ut som nästan resten av sverige vad gäller insekter - invaderat.

Men vid kusten är det underbart :) Min 26 åring betar alldeles vid havet och de besväras nästan inte alls av insekter. det är en av anledningarna att han går där på bete. Visst är det trist att lämna iväg honom den tiden av året hästägandet är som roligast. Men huvudsaken är ju att han har det bra!

ancan skrev:
Kan inte minnas en :devil: ligare sommar!!!

Fly från hallands inland den som kan....

Håller med dig :devil: :crazy:
Ingen idé att lägga på hästarna nåt av de vanliga flugmedlen, de hjälper inte öht!!
I dag blåser det ju lite så det är liiiiite färre idag.

Kan säga att jag har praktiskt taget gett upp kampen mot de där små jävlarna.

Senast ändrad av en moderator:

Det har jag också hört, att de ger sig efter ett tag.
HOPPAS det!!

Glöm definitivt hela norrland Vi har värsta knott, brems och svea-året på säkert 15 år.....myggen däremot är det lindrigt med... :smirk: (klen tröst) :cool:

Ja, mygg finns det inte många. Inte knott heller, de har försvunnit helt spårlöst.
Fast jag hade hellre haft invasion av knott och mygg än av bromsar som det är nu, de där minisakerna är ju lättare att förebygga med olika medel och sånt.

glöm Uppland.
jag kan inte minnas att det har varit såhär jävligt nån sommar hittills.

Liknande trådar

Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 577
Senast: Fiorano
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 893
Senast: aiquen
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 144
Senast: gammalek
·
Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 478
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar