Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot kan jag nog pika lite, även om jag aldrig kommer fråga rätt ut så kan jag säga saker som "Men STOKKE-stolen var väl dop-presenten va´? Det stod ju så på kortet."
Den som "blir lidande" är väl mormodern då jag inte har ngn särskild kontakt idag men det har VÄLDIGT lite med prestenter att göra och mkt med annat.
Vad jag vet har aldrig någon far/morförälder särbehandlat oss utan vi har alltid fått lika mkt.
--------------------------------
Jag fick precis en jättefin bröllopsgåva av mina föräldrar, massor av pengar (så mkt har jag aldrig fått i hela mitt liv) men det var faktiskt en present med sur eftersmak då pappa sa i samma andetag att "vi har även gett din syster samma gåva så det inte blir orättvist" ?????
Jag ska göra som ni säger, fira på barnens dag i fortsättningen. Det är ju samma resonemang som jag själv för, men det är skönt att höra att fler tycker det är rätt.
Att pika på det viset skulle jag personligen se som något under min egen värdighet. Exakt VAD vinner din son på att du pikar framor?
Citat från unge - "Vad bra då slipper jag få något jag inte behöver".
Aldrig någonsin att de brytt sig det minsta om sk orättvisa gåvor och inte jag heller. Det är ju för sjutton bara materiella ting! Däremot har de blivit glada för uppmärksamhet tex om de fått en bok lästa för sig eller om de haft ett långt härligt samtal eller liknande.
Jag tycker absolut inte att du överreagerar, alla barn ska ha rätt till sin dag liksom, å jag tror att dom förstår tidigare än vad man tror om du försår va ja menar så ta dej ett allvarens snack med din svärmor å din sambo
Som du själv skriver i slutet så kommer det säkert att generera fler frågor ju äldre barnen blir. Jag förstår att det är ditt mammahjärta som reagerar och inte ditt habegär!
Javisst, det handlar om känsla. Jag har aldrig förespråkat millimetersrättvisa, kräver man det åt sina måste man ju även tänka på det när man själv köper presenter. Däremot försöker jag hålla det ungefär likvärdigt, vad gäller presenter.
Och min känsla just nu är att det favoriseras och glöms bort. Och jag förstår inte.
Min son lär ju knappast undra varför hon har gjort som hon gjort, men jag gör ju det, så vem ska annars pika/fråga?
Det är ju lite det jag tänker på liksom. Det verkar ju i nuläget vara du som lider och inte sonen. Tänk om din son faktiskt ALDRIG kommer att tänka som du... då har DU lagt en massa onödig energi.
Vidare verkar du fullkomligt kapabel att se till din sons viktigaste behov själv. Visst har barn behov att bra far och morföräldrar men man kan ju inte välja dom, tyvärr. Man får ta vad man får och plocka det bästa. Funderar man för mycket tenderar man bara att gå sönder själv.
Jag har läst igenom tråden från början till slut.
Att jag lyckats optimalt i min barnuppfostran är snällt tänkt av dig. Jag är en förälder med brister liksom alla andra. Jag retar mig på annat än du bara.
Jag undrar hur det blir den dagen farmor bir mormor. Då tror jag det kommer resoneras annolunda, från hennes sida.