Jag tänker att resan är en del av målet - ser man det så hinns ju annat med. Jag ser det inte som att familjen är med för att roa mig, det är väl ett vansinnigt deppigt sätt att se på tid tillsammans? Min familj brukar ha kul när vi åker någonstans tillsammans, några timmar på en släktträff skulle troligtvis inte ändra det.Så din man och barn skulle följa med för att roa dig på resan dit och tillbaka samt för att visas upp för släkten även om de inte känner att de är så sugna på att följa med? Och dessutom en resa som börjar när de slutar skolan/jobb på fredag eftermiddag och slutar på söndag kväll? TS har ju sagt att det inte kommer finnas tid för något annat den helgen är släktträffen. Så andra resmål hinns inte med.
Min man har släkt norröver (vi bor i Skåne) och hade de haft släktträff hade jag naturligtvis följt med om det var viktigt för honom. Men jag hade helst sluppit faktiskt. Hade det varit här i trakten så absolut. Men inte resa iväg hela helgen någonstans dit jag inte kommer ladda batterierna. De behöver jag till jobbveckan. Det är ju en sak att åka iväg någonstans dit man man vill åka och att följa med till en släktträff man inte vill gå på egentligen. Det ena laddar batterierna och det andra dränerar dem. Iaf för mig.
Vi verkar ha olika behov av återhämtning och tankar om hur man bäst prioriterar sin tid. Säger inte att ditt sätt är fel, men för mig hade det varit självklart att följa med (det hade det varit för min man också..)