Jag skulle åkt och jag skulle tagit minst barnen med mig (helst man för att kunna både umgås och turas om att rådda barn). För att jag hade tyckt det var kul att barnen fick en kontakt med familjen och fick träffa de äldre innan den sista chansen är passerad. Och att de får en chans att möta och kanske leka med dina kusinbarn. Jag hade tänkt att det är barnen som har störst intresse av att åka (även om de inte vet det än).Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent = jag kommer inte kunna köra/ åka tåg därifrån förrän nån gång efter lunch på söndagen Mest troligt är det bara jag i min familj som har något som helst intresse av att gå.
Det är mina kusiner, Moster, tremänningar, kanske en och annan fyrmänning också. Mammas faster, kusiner, deras barn Människor jag i vissa fall inte träffat på sisådär 20+ år. Flera av de som sannolikt kommer är gamla 70-80+, så mest sannolikt sista chansen många i min ålder kring 40. Flera som jag hade roligt med som barn, så det vore absolut roligt att träffa dem och inte så stor chans det blir fler sådana här träffar. Jag har även flera gånger ångrat att jag inte var med och firade när mammas farmor fyllde 90.
Till saken hör att vi pratat lite löst om att åka till Oslo samma helg med mannens moster och mamma (de är kring 70 )(som vi träffar åtminstone några gånger / år.
Hur skulle ni ha gjort och hur skulle ni motiverat det för dels er själva och dels er familj.
Familjen följer med
Åka själv, resten av familjen gör vad de känner för, åker till Oslo stannar hemma, vad de vill.
Följa med till Oslo, för att ni ju pratat om det.
Annat alternativ, finns det något sådant?
Min tweenie minns absolut hur han mötte gammelfarmor innan hon dog, trots att hon var ganska virrig, och han minns absolut att han ätit kakor med min mormors syster på ålderdomshemmet och jag är glad över att han har den kontakten bakåt och fick konversera de äldre. Och jag är glad över att de äldre fick möta sina ätteläggar några sista gånger. Och själv minns jag med kärlek min egen gammelfarmor som jag mötte när jag var mycket liten. (så jag hade btw inte heller pushat bort barnen ut i lek hela tiden utan även låtit dem/uppmuntrat dem prata med/vara artig mot de äldre.) Och att springa i flock med alla kusinbarn och bryllingar som liten är underbara minnen också.
En helg i Oslo med min mamma som jag möter ofta hade absolut hamnat på andra plats mot en sådan träff.
Senast ändrad: