Smulu
Trådstartare
Varför skulle det per automatik vara roligt för resten av familjen att träffa folk de inte träffat innan och troligtvis aldrig kommer träffa igen? Det beror väl på familjen och de de skulle träffa. Mitt barn hade inte tyckt att det var roligt att träffa en bunt äldre släktingar (som inte är mor-/farföräldrar) som hon aldrig träffat innan och aldrig kommer träffa igen.
Väldigt liten chans att de skulle träffas igen. Min son kommer ha barn i samma ålder att hänga med. Både kusiner och fyrmänningar. Några svenskar, några amerikaner. Han förstår och pratar även en del vardaglig engelska från att ha kikat på Youtube.
Så han skulle nog ha ganska roligt. Man o dotter skulle nog mest längta därifrån och jag skulle känna vibben av när kan vi åka härifrån från dem.
Artigt och trevligt mot andra som är där skulle de absolut bete sig.Frågan är väl om det gör personen glad eller inte. Har både som barn och vuxen deltagit i sådana tillställningar där barn eller partner uttryckt sådant missnöje med att behöva närvara så att det påverkat andra negativt. Och den som är på träffen har blivit stressad och inte varit kvar så länge som man velat.
Sen håller jag med om att man kan förvänta sig av partner och hyfsat stora barn att de beter sig artigt och trevligt.
Uttrycka missnöje, inte så tydligt men så det märks om man känner dem.