Sv: Öveds

Bilder från Öveds kloster på pixbox - nepita- övedskloster.

kl
Jag var där igår som funktionär, jättetrevligt :)!

Var dt Murray som föll vid vattnet :crazy:
Hoppas dt gick bra med henne och hästen!

Jag tror det. Jag var där med min sambo som var radiosamband... bla bla något. Han satt vid hinder 18 i första och 15 i andra och raporterade in.

forts... Hille hade sugproppar i skorna idag , rev 5 hinder. Han var seg och trött tror jag både i huvudet och kroppen. Det kändes när jag red fram, min plan var att inte hoppa fram så mkt vilket var helt fel visade det sig då han började hoppa bättre i slutet av banan. Höll på att trilla av på hinder nr 2 ,men valde att fullkomligt demolera det istället :rofl: Nåja nu är min ft-säsong över iallafall och därmed slipper jag rida mer dressyr på stackarn.... Nu blir det hoppning i höst och vinter!

Stort Grattis Pooh till att ha en så fin häst :bow:
Grattis oxå till Hanna till sin fina placeringar :banana:

men vad är det för fel på dig människa?! :p

Jag tyckte du gjorde det bästa programmet jag såg under lördagen.

Om jag kunde rida en hundradel av det du kan hade jag varit i himmeln.

DAGENS BÄSTA TRAV säger experten från åhörarplats.

men vad är det för fel på dig människa?! :p

Jag tyckte du gjorde det bästa programmet jag såg under lördagen.

Om jag kunde rida en hundradel av det du kan hade jag varit i himmeln.

DAGENS BÄSTA TRAV säger experten från åhörarplats.

Lite motvikt till dina hemska bilder på oss :p som sagt jag skulle valt tränset när jag inte hittade hans egen kandarstång

snott från nepita

På väg ut i terrängen

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23370000-23379999/640x480/23375476.jpg?0

Dessutom kan bl a Novali se att jag ser precis ut som för 4 år sedan förutom att jag nu behöver banta minst 7kg :eek:

Då...

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/19910000-19919999/640x480/19912220.jpg?0

Senast ändrad:

Tack fio och Aicha. I kväll har jag sett hoppningen på en del ekipage på film, min snälle gubbe var ju på plats och filmade medan jag var iväg på annat uppdrag.

Jättesynd att Hille var trött idag, han såg verkligen fin ut i terrängen igår.

Jag fick inte fram hästens spänst i bilderna, det medges. Bilder är skit. Av 1000 tagna får man 2 bra.

Grattis till er alla för era fina insatser på Öveds i helgen :bow:. Murray hoppas jag är ok trots omständigheterna. Själva valde vi att avanmäla oss från Öveds då säsongen inte gått som vi tänkt av olika skäl. Vi har gått SFK ist med en 5:e plac och därmed precis som Fio avslutat fälttävlanssäsongen.

Murray är ok, hon dyker säkert upp här ikväll eller i morgon & berättar mer själv.

Blir en snabbis (så snabbt det går att skriva med en hand vill säga).
Jag mår så bra jag bara kan efter omständigheterna. Inget brutet på röngten men kan inte utesluta båtbensfraktur därav gips i 2 veckor innan ny röngten. Har ont såklart och svullnaden gör att jag har svårt att röra fingrarna men stod jag ut utan smärtlindring hela tiden igår gör jag det nu också. I övrigt helt oskadd. Hästen har lite skrapsår, lätt svullnad på ena framknäet och markerar lite granna men är väldigt pigg och glad (lite för pigg kan jag säga). Vet. kommer av annan orsak imorgon men jag tror att han är OK snart igen. Själv har jag inte gett upp hoppet om att tävla unghästen i helgen.

Bilder från ** terräng dyker upp så fort jag hinner.

Fö kan jag berätta att hästen min var helt fantastiskt fin innan. Jag följde min plan hela vägen och han löste alla svårigheter precis som jag önskade, och det enkelt.

Kl 23.30 fick jag ett samtal från en man som presenterade sig såhär: "Hej, jag ringer från expressen och vi har hemska bilder på dig" :cool:
"Är du allvarligt skadad? Medvetslös? Inte ens lite?" Gamar!!:eek:

Skönt att ni klarade er så bra ändå, du och Sigge:bow:

Fio: Vad snygg han är, och så fin i kroppen:bow: Jag tycker spänsten, som jacko pratar om syns:idea:

Sen att ni inte ser ut som om det är den roligaste dagen i ert liv, nån av er :rofl::rofl:

Blir en snabbis (så snabbt det går att skriva med en hand vill säga).
Jag mår så bra jag bara kan efter omständigheterna. Inget brutet på röngten men kan inte utesluta båtbensfraktur därav gips i 2 veckor innan ny röngten. Har ont såklart och svullnaden gör att jag har svårt att röra fingrarna men stod jag ut utan smärtlindring hela tiden igår gör jag det nu också. I övrigt helt oskadd. Hästen har lite skrapsår, lätt svullnad på ena framknäet och markerar lite granna men är väldigt pigg och glad (lite för pigg kan jag säga). Vet. kommer av annan orsak imorgon men jag tror att han är OK snart igen. Själv har jag inte gett upp hoppet om att tävla unghästen i helgen.

Bilder från ** terräng dyker upp så fort jag hinner.

Fö kan jag berätta att hästen min var helt fantastiskt fin innan. Jag följde min plan hela vägen och han löste alla svårigheter precis som jag önskade, och det enkelt.

Kl 23.30 fick jag ett samtal från en man som presenterade sig såhär: "Hej, jag ringer från expressen och vi har hemska bilder på dig" :cool:
"Är du allvarligt skadad? Medvetslös? Inte ens lite?" Gamar!!:eek:

Skämtar du???:eek: Sa han verkligen så? Herregud sicka jävla typer...

Jätteskönt att höra att du inte är allvarligt skadad och att Sigge är ok.:banana:

Lite motvikt till dina hemska bilder på oss :p som sagt jag skulle valt tränset när jag inte hittade hans egen kandarstång

snott från nepita

På väg ut i terrängen

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23370000-23379999/640x480/23375476.jpg?0

Dessutom kan bl a Novali se att jag ser precis ut som för 4 år sedan förutom att jag nu behöver banta minst 7kg :eek:

Då...

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/19910000-19919999/640x480/19912220.jpg?0

Ja, eller hur??? Det är ingen merit att fortfarande rida i samma byxor som för 7 år sen kära vän....:eek::devil:

Sen vill jag bara meddela att sitta i Tranemo och skicka hysteriska SMS som inga svar får är inte kul alls...jag trodde du låg och sprattlade i nåt otäckt banhoppnings hinder (alla vet ju att banhoppning är en livsfarlig sport!) så TACK till Mammaberg som räddade mig från en livshotande hjärttack....:D

Vad skönt att du är OK, jag stod vid tvåan och hörde bara en duns och så vände jag mig om och så såg jag Sigge komma springande och du liggandes där så jag blev fullkomligt livrädd :eek:

När jag frågade dom som sett fallet så sa dom att du nog var ok men hade skadat armen så då kunde jag andas ut..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
30
· Visningar
1 590
Senast: EZMK
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
693
Hemmet Är på gång med att försöka bygga om mitt kök, och funderar mycket på hur jag borde göra kring spis/ugn. Köper jag en klassisk spis, är...
2 3
Svar
40
· Visningar
995
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30