Sv: Öveds

Tack men det var inte jag som red bra utan hästen som var duktig. Att ha mig hängandes i tyglarna är nog ingen större hjälp för hästen. :angel:

Jag har förstått det att just den HÄR banan som man ska rida idag som alltid är den svåraste och jag brukar inte vara den som lyssnar på "folk". Tyvärr så gjorde min nervositet att jag fick extra-förstärkt hörsel och jag snappade mot min vilja upp "prat", dock var det faktiskt inte bara svenskar som klagade över att det var svårt...

Jag gick banan tillsammans med Sara och Anneli och de red ju banan förra året och det var väl en del ändringar sen förra året, med bl a bortplockade alternativ på vissa hinder om jag förstod saken rätt. Jag såg inte banan förra året så jag har egentligen ingen aning. :o

Visst var där en del svårigheter men det kändes betydligt lättare när jag red än vad jag hade trott att det skulle göra. Duktig häst. :D

Haha, kanske inte riktigt men kan man hoppa runt med mig som är som en vante på ryggen så är hon kanske lite bra...:D

Jag gick banan tillsammans med Sara och Anneli och de red ju banan förra året och det var väl en del ändringar sen förra året, med bl a bortplockade alternativ på vissa hinder om jag förstod saken rätt. Jag såg inte banan förra året så jag har egentligen ingen aning. :o

Visst var där en del svårigheter men det kändes betydligt lättare när jag red än vad jag hade trott att det skulle göra. Duktig häst. :D

Så ska det vara. :idea:
och där var alternativ som inte en enda red bortplockade. Och alternativ som jag ifrågasatte vid den nya coffinen. Varför ha alternativ där? Banbyggaren hade plockat bort inramning på 2 hinder jmfrt med ifjol, den fick han sätta dit igen.

Och jo svenskarna klagar mest. Utomlands märks det tydligare. :o
Att man sedan hör en och annan säga ngt på banan är en sak men de går inte lika ofta till banbyggare/TD och klagar.

Och alternativ som jag ifrågasatte vid den nya coffinen. Varför ha alternativ där? Banbyggaren hade plockat bort inramning på 2 hinder jmfrt med ifjol, den fick han sätta dit igen.

Nä jag förstod inte heller riktigt alternativet på coffin. Sen tyckte jag kanske inte att det var världens bästa hinder men det är en annan sak.

Nä jag förstod inte heller riktigt alternativet på coffin. Sen tyckte jag kanske inte att det var världens bästa hinder men det är en annan sak.

Men är ni helt korkade, man skulle bara rida till höger om granen och hoppa graven och sedan vända tillbaka till räcket, red du på vänster sida om granen (den lilla puttegranen som var typ 15cm hög) så fick du ett stopp.:rofl:
Det såg ut som Kieran tog alternativet på sin bruna häst (på fotona iallafall) men han var väl den enda?

Jag tyckte du var jätteduktig som debuterade så bra på den banan som jag tyckte var svårare än förr, å andra sidan så red jag *** banor sist jag red där och bara * klass den sista tiden innan så jag är nog inte rätt person att avgöra om det var svårare eller inte än tidigare man glömmer lätt bort... Det var helt klart trixigare iallafall :D

Det såg ut som Kieran tog alternativet på sin bruna häst (på fotona iallafall) men han var väl den enda?

Martina, Nathalie och Oskar red alternativet också samt norskan på Spott. Flera av hästarna halkade i svängen tillbaka. De som fick stopp fick det uppe vid a även om en hel del fick dåliga språng på räcket.

Men är ni helt korkade, man skulle bara rida till höger om granen och hoppa graven och sedan vända tillbaka till räcket, red du på vänster sida om granen (den lilla puttegranen som var typ 15cm hög) så fick du ett stopp.

:rofl: :rofl: :rofl:

KL

Om någon är intresserad kan jag berätta att häst mår bra och jag var på hoppträning igår med det "lilla" monstret (som inte förtjänar den titeln längre :love: ). Hoppade plättlätt 130+ trots att matte satt på halvsvaj :angel:
Fingrarna är väldigt blågröna men svullnaden har gått ner mycket.

Mest envis :p
Ett par jeans som jag får bråka med minst 10 min normalt när de är nytvättade lyckades jag faktiskt knäppa med bara en hand idag. :D

Ja, om Sigge är redo att starta då. Ortopeden är bokad på torsdagen men tänkte faktiskt skjuta på det om det funkar att rida med gipset, vill inte chansa och inte kunna rida sen.

Men först blir det Waxholm med Lasse i helgen. :)

Du är inte riktigt klok, ta det lugnt. Jag stod vid det vattenhindret bara ett par meter ifrån där du hamnade efter fallet. Det såg inte bra ut, ta det lugnt, låt kroppen återhämta sig.

Ett par jeans som jag får bråka med minst 10 min normalt när de är nytvättade lyckades jag faktiskt knäppa med bara en hand idag. :D

Ja, om Sigge är redo att starta då. Ortopeden är bokad på torsdagen men tänkte faktiskt skjuta på det om det funkar att rida med gipset, vill inte chansa och inte kunna rida sen.

Du där, lugna ner dig nu :cool:

Du skall INTE starta varken Lasse eller Sigge :eek:
Tänk om du druttar av Lasse nu igen! :crazy:

Vi är rädda om dig :o

Men du är inte klok, du menar inte att du tänker tävla:eek:. Tycker mams att det är ok:confused:

*mutter mutter*

Murr!! Det var ju PRECIS det jag sa till dig på msn!!! Det tjänar inget till att vara envis om det slutar med att du ligger på intensiven... *hytter med pekfingret*

:crazy::(:confused:...hoppas att detta är ett dåligt skämt:eek:
Varför i hela friden skall du rida med gips???
Föresten undrar jag om detta är tillåtet.Jag blir alldeles matt om du verkligen genomför din idé:(

Varför skulle jag skämta om något sådant här? :confused:

Ortopeden i Lund sa OK, mamma som är läkare likaså och ÖD gav dispens då jag inte kunde ha kavajen. Travade mot en hel del av hindrena i terrängen för att det endast skulle vara en skolrunda för hästen, som skött sig utmärkt.

När jag råkade ut för en armbågsluxation av både ulna och radius samt en fraktur var jag i gymnastikhallen redan dagen efter (dvs samma dag som jag vaknade upp efter narkosen) olyckan och tränade. Jag funkar såhär - vill igång så fort som möjligt men skulle aldrig göra något jag inte tror jag klarar av.

*delvis kl*

Jag blir en aning fundersam över att man låter dig rida med gips oavsett vad din mamma och ev annan läkare säger. Gipset i sig måste betyda en säkerhetsrisk att bryta armen på "riktigt" om du skulle ramla av!

Att trava runt i terrängen ger i vart fall inte mig någon form av skolrunda och dessutom så ökar riskerna för de absolut farligaste fallen dvs de långsamma.

Här blir folk uteslutna för farlig ridning till höger och vänster för att de rider lite långsamt på vatten och så godkänner man att folk travar runt en terrängbana, dessutom med gips på armen??!!

Vi har ju dessutom en ryttarbok med fallrapport, frångår man det helt eller hur ser man då på det??

Vad vet du vad som är skolrunda för min häst? :confused:
Jag kan lova dig att hindrena vi travade mot (fö 4/17) var INTE hinder som var risk för fall på. Övriga banan galopperade vi lungt runt.

Har du varit ute något i år? De tävlingar jag varit på har de tagit stickprov av ryttarboken. Dessutom gör inte boken någon skillnad i detta fall då det var olika hästar.

Du vet mycket väl att jag varit ute i år och jo de har kollat ryttarboken men med främsta orsak hoppkval.

Men det hör inte hit. Ryttarboken är personlig för DIG och det spelar ingen roll vilken häst du ramlar av, den är för att skydda dig. Fallet du hade rapporteras i vart fall i FEI så där kommer det att bli hårdare i framtiden och ge en tidsbestämd period då man inte får tävla efter fall.

Förlåt mig men en skolrunda är inte att trava runt i terrängen.

Och de fall som haft allvarlig utgång har inte skett på ett specifikt hinder dessutom en hel del av de olyckor med dödlig utgång har skett i just debutant på unga hästar på enkla hinder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
27
· Visningar
1 335
Senast: Valle
·
Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
854
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Jag köpte en pusselmatta för att kunna få ut matta i hela hallen då den har en del kanter å annars hade jag behövt måttbeställa å vet...
Svar
16
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka