Sv: Öveds

De sliter sitt hår :D
och försöker få rätt på det.

Sååå skönt,:grin: när ni svettas omkring där på terrängvisningar, suckar då pållen inte visat sina bättre sidor för domaren och undrar hur den där rackarns bommen kunde falla när ni inte ens var i närheten av att nudda den......:confused:

Då! sitter jag på terrassen i Greve in Chianti och mumsar ost/kex och pimplar rödvin. Ska tänka på er lite!!!!!!:angel:

Stort lycka till nu alla bukesare!:bump::bump:

dom satte en norrlänning vid datorn :devil::rofl:

Äsch!!:angel: ni är bara avundsjuka för att ni aldrig kommer att få en sån överdomar-rapport som jag fått ;)
Tasses kompis var skapligt nöjd med oss om man säger så, vad gäller resultatrapporteringen t.ex kom superlativen fram...

Förresten så försökte jag få fram online resultaten från Öved men det kommer **-klassen på båda flikarna fastän det står * på den ena :angel:

Måste vara Norrlands-datorn då, för jag har följt tävlingen online hela eftermiddagen...BÅDA klasserna. :devil:

:angel:

Eller så sitter den nån Bukis och tjuvtittar för nu var det fixat :D

*kl*

Kan rapportera lite.

Flickorna Berg gjorde bra rundor, fio gick fint i slutet efter lite trög början ;)

Murray ramlade tyvärr av vid vattnet och man misstänker armbrott.

Det var väl de jag såg från Buke idag

Äsch!!:angel: ni är bara avundsjuka för att ni aldrig kommer att få en sån överdomar-rapport som jag fått ;)
Tasses kompis var skapligt nöjd med oss om man säger så, vad gäller resultatrapporteringen t.ex kom superlativen fram...

Förresten så försökte jag få fram online resultaten från Öved men det kommer **-klassen på båda flikarna fastän det står * på den ena :angel:

Jo, det var visst ett riktigt lyckat arrangemang ni fixade förra helgen, fast det brukar ni ju ha.
Jo jag pratade lite med personen ifråga under lördagen och allt hade varit lungt och städat så ÖD kunde lungt bara "övervaka" tävlingen och det verkade fortsätta så hela tävlingen ut.
Men är det inte dags att ta upp den här geografilektionen igen? :D
Vart börjar Norrland? Det verkar börja 200 meter söder om Lernacken om man ska tolka allas inlägg här. :eek:

min telefon har helt pajat ihop så jag rapporterar här lite i halvlek, Dressyren var väl ganska ok men tyvärr har Hilles kandarstång i väldigt tjock storlek försvunnit så jag fick rida på Barcelonas ganska skarpa stång vilket gjorde att han hamnade bakom skänkeln och annat. travinslag i skritten en felridning (som dom inte blåste för) 2 urkassa slingriga bakdelsvändningar och otroligt ojämna domarsiffror som det skiljde 10% på (samma sak hände för Mister Pooh )hamnade jag på en tredje plats efter dressyrn med 52 straff.
70% av sylvia svensson och 60% av den andra. Själv tyckte jag att jag blev både uppdömd och nerdömd :D

Min plan inför terrängen var att rida runt banan felfritt och skita i tiden, eftersom det var 3 år sedan jag startade ** sist och med 9 smalhinder på banan och trixigt fick det bli som det blev. Som i Segersjö högg han tag i bettet och låste sig i munnen i början och jag fick ingen kommunikation så jag fick rida ut väldigt lugnt och som i Segersjö var han och bankade i dom 2 första hindren varav jag höll på att stupa på andra. Det är ett resultat av att han låser sig i munnen , sen släpper det efter ett par hinder. Jag slösade mängder med tid på att ta upp så att han lyssnade och jag var glad att jag fick in 3 galoppsprång på coffin eftersom det var studs och upprätt räcke ut som hinder 21.Urdumt hinder i slutet av banan.

Tog långa vägen på spetsarna på böjt spår för där fick jag inte ens svängt, inga övriga problem utan supersäkert på allt det smala. 23 straff för tiden så ligger jag på tolvte plats inför banhoppningen i morgon.
Det hände en del och mkt tidsfel för alla.

"Äsch!! ni är bara avundsjuka för att ni aldrig kommer att få en sån överdomar-rapport som jag fått
Tasses kompis var skapligt nöjd med oss om man säger så, vad gäller resultatrapporteringen t.ex kom superlativen fram..."

Även vi som var där kan intyga att det var en mycket bra tävling på alla sätt. Organisationen fungerade mycket bra, väldigt fin terrängbana med lite klurigheter, fin hoppbana och inte minst mycket trevliga människor och ovanpå alltihop var det bra väder. :bow:Ett stort tack till er alla från oss skåningar! :bow:

Tack, tack! Det var verkligen jätteroligt. :D Tyvärr var jag inte på plats idag, men hängde med på distans!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
30
· Visningar
1 590
Senast: EZMK
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
693
Hemmet Är på gång med att försöka bygga om mitt kök, och funderar mycket på hur jag borde göra kring spis/ugn. Köper jag en klassisk spis, är...
2 3
Svar
40
· Visningar
995
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol