Sv: Otrevligt möte
Men TS säger ju att det är hon som har brustit. Tror inte att någon har synpunkter på att mannen sade till. Det har han all rätt att göra. Det jag reagerar på är sättet han gör det. Reaktionen är oproportionerlig och skrämmande.
Jag kan ge ett exempel på hur det kan gå till. Jag klantade till mig rejält härom veckan. Jag hade hundarna lösa nere på stranden. Det fanns inga hundar i närheten, så jag slappnade av lite grand i vaksamheten. En bekant till en bekant ropade på mig och jag vände ryggen till. Just i det ögonblicket fick min ena hund (mops) för sig att hälsa på ett litet barn
Hunden är liten, extremt snäll och älskar barn, men för det lilla barnet var han så klart stor och läskig. Jag upptäckte inte att hunden hade tagit fart mot barnet förrän han var i princip framme. Allt gick på några sekunder. Självklart sprang jag fram, tog tag i hunden och bad tusen gånger om ursäkt både till föräldrarna och barnet. Det är ju totalt oacceptabelt att sådant får inte hända, oavsett hur snäll hunden är. Föräldrarna till barnet blev arga och visade det tydligt och med all rätt, men inte fasen hotade de med att sparka in skallen på hunden. Jag hade inga problem att acceptera deras ilska utan tog den åt mig och gick och mådde dåligt hela dagen för att jag hade varit så ouppmärksam. Men om de hade tagit till den sortens språk som mannen i TS exempel hade jag blivit både rädd och förbannad.
Men TS säger ju att det är hon som har brustit. Tror inte att någon har synpunkter på att mannen sade till. Det har han all rätt att göra. Det jag reagerar på är sättet han gör det. Reaktionen är oproportionerlig och skrämmande.
Jag kan ge ett exempel på hur det kan gå till. Jag klantade till mig rejält härom veckan. Jag hade hundarna lösa nere på stranden. Det fanns inga hundar i närheten, så jag slappnade av lite grand i vaksamheten. En bekant till en bekant ropade på mig och jag vände ryggen till. Just i det ögonblicket fick min ena hund (mops) för sig att hälsa på ett litet barn