Sv: Otrevligt möte
Du har, ärligt talat, inte gjort jobbet jag anser man kan kräva av hundägare. Om detta beror på din okunskap, var det upp till dig att utbilda dig innan du skaffade hund. Som någon nämnde, så drabbas alla hundägare av dom okunniga eller dåliga.
Jag försvarar inte det otrevliga bemötande du skriver om, men frågan är hur din del i mötet var, med tanke på dina inlägg.
LIA
Unghund? Den är ju 2,5 år, och så dags borde den vara färdig i vanlig social träning som att komma, stanna och sitta på kommando. Och inte dra i koppel vid möten etc.Jag har en unghund. Som ser alla hundar som lekkamrater och gillar människor. Han fattar inte alltid att alla inte vill prata med han. Han fattar inte alltid att alla hundar inte vill leka eller att man inte kan leka med alla. Men hundmöten går mycket bättre nu än det gjorde för ett halvårsen eftersom vi tränar på det. Och att gå förbi människor såklart. Jag har många bra möten nu.
Du har, ärligt talat, inte gjort jobbet jag anser man kan kräva av hundägare. Om detta beror på din okunskap, var det upp till dig att utbilda dig innan du skaffade hund. Som någon nämnde, så drabbas alla hundägare av dom okunniga eller dåliga.
Skogen är inte en träningsanläggning för olydiga hundar. Man får faktiskt inte ha hund lös där om den inte är lydig, kommer på inkallning oavsett eller låter bli att dra efter djur. Vad skulle hända om ett rådjur dök upp framför näsan på din hund?Sen min hund var liten har han varit lös i skogen, vi har tränat inkallning, gömt oss för att han ska hålla koll på oss
Jag försvarar inte det otrevliga bemötande du skriver om, men frågan är hur din del i mötet var, med tanke på dina inlägg.
LIA