Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Bernedoodle".... Där har vi den nya kassakon! Tror jag ska bli först i SverigeVill ni ha magknip och huvudvärk i ett ska man kolla in Canadas motsvarighet till blocket http://www.kijiji.ca/b-dogs-puppies
Håller på att leta hund till en kompis men ja kolla så fattar ni
[...]Levi is the first Australian Labradoodle (ALD) I have ever owned. An Australian Labradoodle is a cross between the Poodle, Cocker Spaniel and Labrador Retriever.
Levi is now siring “Australian Bernadoodles” at SwissRidge, which is a cross between an Australian Labradoodle and a Bernese Mountain Dog. He has produced some truly stunning pups. Long may this continue!
Jag tror till och med att de kallas Mikropudel.......Vad ska det föreställa, miniatyrpudel?
Inkuberas de i en micro?Jag tror till och med att de kallas Mikropudel.......
Hur kommer man ens på tanken att korsa husky och engelsk bulldog? Uppenbarligen gick det inte så bra heller eftersom hunden i fråga omplaceras vid 3 månaders ålder
"Bernedoodle".... Där har vi den nya kassakon! Tror jag ska bli först i Sverige
De verkar ha följt rekommendationerna för näthinneveck.Siberian husky valpar där tiken har ett näthinneveck, borde man avla på det?
Pappan ögonlust ua
Vad har shetland sheepdog som avelsmål? Corgiraserna? Collien? Bearded collie? Shappen? M.fl. Jag tycker inte att MAS borde få gokännas alls men ser det ändå inte som orimligt att den hamnar i grupp 1.
Collieklubben har tydliga avelsmål gällande hälsa och funktion. Det gäller väl alla raser?
Givetvis, men nu pratade vi ju specifika mål mot t ex vallning.
Jag tyckte det var lite oklart. Belgarna tillhör samma grupp och har inte heller mål riktade mot vallning, däremot mot arbetsegenskaper. I min rasklubb har vi mål som går ut på att bevara och förstärka colliens arbetsegenskaper (lek, nyfikenhet, minskade rädslor etc) men förstås på en helt annan nivå än belgare eller schäfer.
"Terrier", "mellanstora", "samarbetar med Agria", "avelsarbete"(X) Kennel föder upp blandrashundar och är registrerad och godkänd av Länsstyrelsen. Vi samarbetar med Agria Djurförsäkring och vårt avelsarbete är inriktat på att få fram friska sunda hundar med stabilt lynne. Behöver du vår hjälp efter köp så är vi alltid där vid din sida under hundens hela livstid.
Pappa är spralliga Nakenhunden Bosse. Valparnas mamma är lugna & snälla Nahla som själv är en korsning mellan Terrier och Cocker Spaniel. Valparna kommer bli mellanstora trevliga familjehundar.
Noga analyserande? Jahaja...(N) har sedan barnsben också varit mycket intresserad av hundraser och olika blodslinjer och hur man kan avla för att få fram sunda, tillgivna och harmoniska hundar. Detta intresse har lett fram till insikten att vissa hundraser mår bra av lite "outcross-blod". En del raser är idag väldigt hårt inavlade vilket kan ge en del bieffekter framförallt vad gäller sundhet. I vår strävan att få fram "den perfekta hunden" är vi därför inte rädda för att blanda in blod från olika raser - allt efter noga analyserande över vilka raser som kompletterar varandra på optimalt sätt.
Blanda in en gnutta collie så blir schäfrarna mer sällskapliga! Nämen vilket proffstips! Och just ja, schäfern som är så inavlad behöver ju "outcross-blod" också.Mamma Juicy är hälften collie och hälften schäfer. Utmärkande för henne är att hon är en mycket snäll hund. Hon är också en väldigt rolig och social och kommunikativ hund. Hon älskar att springa. Hon har schäferns energi men colliens mjukhet. Juicy är en riktig familjehund och vill alltid vara med sin familj och tycker om att leka med alla barn som besöker oss på gården.
Pappa Rex som också bor med oss på gården är en ren schäfer (dock endast registrerad hos Jordbruksverket och inte hos SKK).
Rex är av den traditionella och lite större modellen av schäfer. Han är mörk i pälsen med mycket svart över hela kroppen. Rex är framåt och lekfull och mycket arbetsvillig. Han är mycket mån om att göra rätt och är lyhörd på sin ledare men kräver också att ledaren förmår att ge Rex den stimulans han behöver. Även Rex älskar att leka med barnen och fungerar bra med övriga djur på gården.
Såväl Rex som Juicy bor på vår gård tillsammans med oss och båda vill gärna träffa dig som eventuell valpköpare.
Valparna är således till 75 % schäfer och till 25 % collie. Med denna blandning vill vi få en lite mjukare mer sällskaplig schäfer. Dessutom vill vi med "outcross-blodet" få en frisk sund hund.
Vi säljer samtliga valpar med kvitto och moms. Detta gör visserligen valparna något dyrare än när man köper dem "svart". Men det ger köparen en betydligt större trygghet.
Dessutom ger det valparna en större trygghet att de kommer till goda och omhändertagande hem.
GARANTI
Valparna säljes med en garanti innebärande att om köparen av någon anledning vill lämna tillbaka valpen inom fyra månader från köpedagen så tar vi tillbaka valpen och återbetalar hela köpeskillingen.
Ja, är det moms på priset så måste de ju driva momspliktig rörelse även avseende hundarna.
Australian cobberdog är ju samma sak som Labradoodle dessutom, bara att nån har försökt legitimera aveln genom att säga att de jobbar för att få den godkänd .Påtal om australian labradoodle, märkte när jag skulle registrera valpen för några veckor sen att australian labradoodle finns med som "ras"-alternativ i Jordbruksverkets register. Ingen aning varför, tänker mig att de kan se ut lite hur som helst?