Det var GöteborgDet var Blocket, tror det var Göteborg och angränsande län.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var GöteborgDet var Blocket, tror det var Göteborg och angränsande län.
Har funderat i många år hur dom.räknar procenten . men aldrig kommit fram till något svar jag heller...Mamma är labrador 87% och resten dalmatiner , pappa Rottweiler.
87 procent?
Menar väl 87,5 som blir sju åtttondelar (att det omöjligt stämmer är en hel annan femma men siffran är inte "konstig" i blandrasräkningssammanhang)Mamma är labrador 87% och resten dalmatiner , pappa Rottweiler.
87 procent?
Aha. För mig lät det skitkonstigt. Och som du säger, om det stämmer är nog en annan femma.Menar väl 87,5 som blir sju åtttondelar (att det omöjligt stämmer är en hel annan femma men siffran är inte "konstig" i blandrasräkningssammanhang)
Men då skulle tex mamman vara renrasig labbe och pappan då vara ?? 37 procent labbe ... Förstår liksom inte hur det är uträknad .. Blandraser brukar väl sällan ha släktträd.. Iaf de blandraser jag haft har man inte vetat mer än mamma och pappa till valparna ..Menar väl 87,5 som blir sju åtttondelar (att det omöjligt stämmer är en hel annan femma men siffran är inte "konstig" i blandrasräkningssammanhang)
Jag blir så ledsen över oreggade dobbisar, för det reggas bara kring 100-150st om året inkl importer. Tänk om de där hundarna kunde vara med i avelsbasen istället för att vara "familjehundar". Åh blir så provocerad av det. Tror den där kvinnan tagit fler kullar med.Blä. Snabbkoll på blocket - 1 oregistrerad aussie, 2 oregistrerade aussiekullar, 1 oregistrerad kull med dobermannvalpar, 2 oreg Schäfervalpar + 3 kullar oreg Schäfervalpar plus en halv miljard olika blandraser med schäfer, plus en parningsannons på en blandrashane med schäfer som "älskar alla".
Blir så himla trött på oseriös avel. Men speciellt oregistrerad brukshundsavel tycker jag är helt jäkla värdelöst!
Vad man faktiskt vet är en sak, vad man påstår kan vara nåt helt annat. Vad de påstår är att tre led bakom vovven finns en renrasig dalmatiner. Vem vet, alla hundar kanske är deras egna familjevovvar i rakt nedstigande led?Men då skulle tex mamman vara renrasig labbe och pappan då vara ?? 37 procent labbe ... Förstår liksom inte hur det är uträknad .. Blandraser brukar väl sällan ha släktträd.. Iaf de blandraser jag haft har man inte vetat mer än mamma och pappa till valparna ..
Jag förstår detJag blir så ledsen över oreggade dobbisar, för det reggas bara kring 100-150st om året inkl importer. Tänk om de där hundarna kunde vara med i avelsbasen istället för att vara "familjehundar". Åh blir så provocerad av det. Tror den där kvinnan tagit fler kullar med.
Okej tackVad man faktiskt vet är en sak, vad man påstår kan vara nåt helt annat. Vad de påstår är att tre led bakom vovven finns en renrasig dalmatiner. Vem vet, alla hundar kanske är deras egna familjevovvar i rakt nedstigande led?
På detta vis är det i alla fall tänkt:
Detta är förstås inte hur det funkar med nedärvning i verkligheten och allt procenträknande är bara bullshit rakt av. Men det är en förklaring till hur dessa människor räknar.
Ja alltså, jag skojade, det var ju en shit she som utannonserades.Den mixen finns redan och kallas shihpoo . om man ser sig om lite i världen så är dessa pudelmixar mycket populära. Dollar tecken för vad ? Varför ska man sälja en hund för femhundra ?
Tvivlar på att labradoodle är så populär a som ryktet säger.. Två valpar har legat ute på blocket i omgångar i veckor nu..Funderar på det där med labradoodle. Finns det fler blandraser som är lika hajpade och lika dyra?
Funderar på det där med labradoodle. Finns det fler blandraser som är lika hajpade och lika dyra?
Va ??Jag har inga som helst belägg för det här och jag vet inte hur poppis de är i Sverige, men jag kan tänka mig att pomsky/klee kai och andra "minihuskies" kan kosta helt galet mycket
Va ??
Nej de har jag faktiskt aldrig sett varit särskilt trendigt i Sverige ?
Uuuh , dom kanske utklassar pooarna dåDe verkar vara ganska populära i USA/UK, så de kommer nog hit snart också...!