Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nu finns två hanar kvar från en kull på 15 valpar med en unik blandning.
Fadern Strävhårig Vorsteh
Modern Engelsk Springer Spaniel / Strävhårig Vorsteh

Av 13 sålda valpar är det 13 nöjda köpare.

Dessa valpar kräver sin ägare, och kan bli vad man gör dem till: jaktkamrat eller familjehund, agility,spår,uppletande etc.

Lättlärda,lyhörda,arbetsvilliga på den nivå deras ålder tillåter.

Precis som med andra djur, så stiger priset i takt med utbildning och träning."

:up:

"Nu finns två hanar kvar från en kull på 15 valpar med en unik blandning.
Fadern Strävhårig Vorsteh
Modern Engelsk Springer Spaniel / Strävhårig Vorsteh

Av 13 sålda valpar är det 13 nöjda köpare.

Dessa valpar kräver sin ägare, och kan bli vad man gör dem till: jaktkamrat eller familjehund, agility,spår,uppletande etc.

Lättlärda,lyhörda,arbetsvilliga på den nivå deras ålder tillåter.

Precis som med andra djur, så stiger priset i takt med utbildning och träning."

:up:
Andra djur, vilka andra djur tränar man egentligen i Sverige förutom häst och hund?

Jag har sett en och annan sån där i Tokyo, fast vuxna ( = några cm större än den på filmen). Jodå, mycket riktigt bars de runt... iförda prinsessklänningar :arghh:
Om ni googlar Taylor R Rosie så får ni se en vuxen. Hon är bedårande söt men ser varken sund eller rastypisk ut. Öronen står upp, svansen är nästan kal och hon har blivit opererad för patella luxation. Hon går extremt styltigt och ser inte ut att kunna hålla länge i kroppen :( Hon är köpt från en uppfödare som skickar hundarna runt världen och ju mindre de är desto dyrare är de. När det dyker upp problem gör sig uppfödare oanträffbar. Tyvärr är det ett tag sedan jag läste om det så jag minns inte vad uppfödaren hette eller var jag läste det

Om ni googlar Taylor R Rosie så får ni se en vuxen. Hon är bedårande söt men ser varken sund eller rastypisk ut. Öronen står upp, svansen är nästan kal och hon har blivit opererad för patella luxation. Hon går extremt styltigt och ser inte ut att kunna hålla länge i kroppen :( Hon är köpt från en uppfödare som skickar hundarna runt världen och ju mindre de är desto dyrare är de. När det dyker upp problem gör sig uppfödare oanträffbar. Tyvärr är det ett tag sedan jag läste om det så jag minns inte vad uppfödaren hette eller var jag läste det
Vad ska det föreställa, miniatyrpudel? :confused:

Aha, hon Taylor verkar ju bo i Tokyo :idea: Det förklarar ett och annat om nu uppfödaren är japan...

Såg en blandras där valparna beskrevs som att de skulle vara lugna och milda familjehundaroch mixen var kines och terrier .... mmmmmm... blir nog en härlig räddbitare ..

Jag har en sån mix, inte det mest genomtänkta val jag gjort och inte en hund jag skulle placera som sällskap.... lugn & mild var ju kul med. Kan inte beskriva min hund som varken lugn - eller mild :P

Hennes kullbror fick avlivas 6 månader gammal pga lynnesfel (vet inte mer) - min tik är vass, och osäker. Så när hon blir rädd så hugger hon, suverän kombination va? Hon är en ängel med barn, som tur är. Bara galna pensionärer med rullatorer som ligger i riskzonen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 648
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar