Chioaoa
En hund 9 månad
Har inte tid o tar hand om honom
Jag ska ploga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Chioaoa
En hund 9 månad
Jag ska ploga
Dom måste helt klart bo långt norrut - där har det snöat mycket senaste dagarnaChioaoa
En hund 9 månad
Jag ska ploga
Den borde väl få plats att följa med i plogbilenJa och om inte finns väl all tid i världen för en chioaoa?
Den borde väl få plats att följa med i plogbilen
Mitt fall passar ju in där någon stans. Uppfödaren visste om bråcket (erkänner det senare via mail) men vet.besikningen var UA. Tiken led ju inte av sitt bråck och behövde således inge opereras men ja kunde ju heller inte använda henne avel (nu vart det massa andra strul som gjorde att jag valde att avliva tiken) men uppfödarna valde att medvetet inte informera mig om bråcket
Men du såg det inte när du tittade på valpen?
Vet en uppfödare som återigen fått en "tjuvparning" och inte var hemma när valparna föddes. Jag blir så förbannad och önskar jag kunde göra något
Exakt så.
Ah.Importvalp, om jag minns rätt.
SKK borde kräva blodtypning om det finns minsta lilla möjlighet att en annan hane kan vara inblandad.Exakt så.
Men eftersom båda föräldrarna har gjort rätt tester för att kunna regga valparna och det enda beviset man har är hens egna ord över telefon så går det ju inte att anmäla liksom
Hen påstår iaf att hen är säker på vilken av hanarna det är som är pappa.
tipsa skk om att det behövs dna test på dom valparnaExakt så.
Men eftersom båda föräldrarna har gjort rätt tester för att kunna regga valparna och det enda beviset man har är hens egna ord över telefon så går det ju inte att anmäla liksom
Hen påstår iaf att hen är säker på vilken av hanarna det är som är pappa.
Räcker med blodtypning typ som faderskapsprov. Blodprov på valparna samt på ev pappahundar. Valpar i samma kull kan ha olika fäder.tipsa skk om att det behövs dna test på dom valparna
Grattis ! eller NOTAng oseriös avel. From 1 maj i år blir högst troligt FMs hundar reggade igen
Änn värre är att alla de hundar som uppkommit i glappet verkar bli efterregistrerade
SKK har sålt röven!!! Och dessutom fått det att låta som att det är önskat av oss övriga uppfödare med denna formulering: " Konsekvensen av detta är att denna del av tysk schäferhundsavel inte är tillgänglig för andra uppfödare ...."
Detta ihop med HD-indexet blir ingen kul ekvation när det finns en del mindre nogräknade uppfödare.
Det har förekommit. Under flera år blodtypades alla amstaffs för att säkerställa att uppgiven fader var korrekt. Det förekom envisa rykten o påståenden om att det korsades in pitbull (APBT) i amstaff. Minns inte hur många år sedan det var, 10 kanske?Angående DNA, på islandshästar görs alltid DNA-prov nu som jag förstår det. (och tur är det, för annars hade iaf min häst hamnat hos fel matte..) vet inte hur det ser ut med övriga renrasiga hästar, men det skulle kanske vara idé inom hundavel också? Har hört flera historier där man fått en extra tjyvparning utan att man visste det(el ej trodde att de hann), och två fäder till kullen...
Grattis ! eller NOT
Eller hur
Vad ska vi med 4 års producerade hundar utan MH till i privataveln?
Fy fan säger jag bara.
De borde sätta avelsspärr på dem iaf.
Att köpa loss en kasserad hund från FM ligger på ynka 2000-3000:-. Gissa om detta kommer locka en hel del pengatörstande köksavlare, nu kan de tom regga eländet
Fast SKK frångår ju helt sina egna regler då,bla att inte regga efter 5 mån (tror jag det är) ålderEller hur
Vad ska vi med 4 års producerade hundar utan MH till i privataveln?
Fy fan säger jag bara.
De borde sätta avelsspärr på dem iaf.
Att köpa loss en kasserad hund från FM ligger på ynka 2000-3000:-. Gissa om detta kommer locka en hel del pengatörstande köksavlare, nu kan de tom regga eländet