R
Raderad medlem 94602
Vad kan detta vara för spännande ras?Ryska jakt&vakt hundar
Två jakt hundar som är va 13 månader gamla har med sina papper , har inget tid för de mer . kom med ett bud !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan detta vara för spännande ras?Ryska jakt&vakt hundar
Två jakt hundar som är va 13 månader gamla har med sina papper , har inget tid för de mer . kom med ett bud !
För att hundarna är sååå underbara i övrigt förstår du väl. Dom kanske tom vill bli föräldrar. Dessutom har de inga besvär från sina armbågar. Typ... .Alltså kan någon förklara för mig varför man vill avla på en ed hund med ed hund? Speciellt en hund som hade pålagringar redan vid 1 års ålder?
Sedan när man tittar längre bak i stamtavlan på avkommor, syskon osv har typ varje hund ed, allt från grad 1-3.
Känns ju hållbart på en tyngre brukshund.
Alltså kan någon förklara för mig varför man vill avla på en ed hund med ed hund? Speciellt en hund som hade pålagringar redan vid 1 års ålder?
Sedan när man tittar längre bak i stamtavlan på avkommor, syskon osv har typ varje hund ed, allt från grad 1-3.
Känns ju hållbart på en tyngre brukshund.
Man sänker väl inte priset för en hund med navelbråck längre? Man gjorde det förut, men inte nu längre har jag för mig.Tror renrasiga hundar med navelbråck säljs billigare
Man sänker väl inte priset för en hund med navelbråck längre? Man gjorde det förut, men inte nu längre har jag för mig.
Okej vet du varför ?Man sänker väl inte priset för en hund med navelbråck längre? Man gjorde det förut, men inte nu längre har jag för mig.
Därför att om bråcket är litet så kan hunden ofta leva ett fullt normalt liv. Stora bråck som kan behöva opereras är vad jag har förstått en annan sak.Okej vet du varför ?
Samma här.Kan säga att jag personligen aldrig skulle sälja en valp med navelbråck till fullpris - den är ju defekt
Så finns de dom uppfödare som säljer till fullt pris utan att upplysa om att valpen har bråck "det är så litet och ingen hund är perfekt"Därför att om bråcket är litet så kan hunden ofta leva ett fullt normalt liv. Stora bråck som kan behöva opereras är vad jag har förstått en annan sak.
Vilket påminner mig om när en f.d bekant en gång köpte en valp från en uppfödare och hade åkt långt för att hämta valpen. Några dagar senare skrev hon ett meddelande till mig om att hon hade hittat ett mycket litet navelbråck på valpen. Hon skickade en bild som för övrigt var missvisande och där såg det verkligen ut som att valpen hade ett litet navelbråck, vilket både vi och uppfödaren sade att hon hade. Hon begärde då att uppfödaren skulle sänka priset men uppfödaren sade att hon hellre tar tillbaka valpen än att sänka priset på den, sedan fick mamma några dagar senare titta på hunden och mamma såg då att personen hade misstagit bråck för en helt normal navel så hunden ifråga hade inget bråck.
Vet flera uppfödare som föder upp renrasigt som inte sänker priset för små bråck numera. Stora bråck kan dock som sagt vara en annan sak.
Så finns de dom uppfödare som säljer till fullt pris utan att upplysa om att valpen har bråck "det är så litet och ingen hund är perfekt"
Tack för den liksom nu vart det ingen avelshund men dom visste om mina förhoppningar..
Kanske något för min Corinne, tänkte passa på att para henne nu innan hon blir 7.Våran fina Ollie behöver komma till ett nytt hem. Han är en otroligt snäll och social 3-årig hane som tycker om alla däremot kan han visa sig stor och tuff (skäller ut) andra hundar och då särskilt när tikarna är med. Han lever med 2 tikar idag och har blivit pappa 4 ggr till jättefina valpar. Nu har familjeförhållandena ändrats här och tiden räcker inte riktigt till. Han blir även superstressad när någon löper och han inte får para sig. Han behöver ett varmt hem med mycket gos och han älskar att gå på långa promenader.
Registrerad i skk
Chipmärkt.
Låter ju som en bra hane att avla på
Kanske något för min Corinne, tänkte passa på att para henne nu innan hon blir 7.
Någon av mina hundar måste ju skaffa fram pengar så matte kan leva lite lyx, några söta valpar löser nog problemet.
Djurskyddslagen är glasklar! Inte en dag före 18månadersdagen.Jag har en snabb fråga:
Hur noga är det egentligen med att en tik inte får paras innan hon fyllt 18 månader? Visst är det väl en lag (om jag inte missminner mig?), men jag har sett både en och två tikar på avelsdata som enligt beräkning skulle ha parats redan vid 15-16 månader. Hur resonerar man? "Några månader hit eller dit spelar ingen roll", eller...? Någon tycker ju uppenbarligen att det är ok eftersom kullarna har registrerats i SKK...
Så här skriver SKK:Okej vet du varför ?