Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bifogade du länk till annonsenHar skickat ett mail till SKK juridikavdelning nu och hoppas på resultat
bifogade du länk till annonsen
Kommer du få reda på hur det går?Ja det gjorde jag, och fick svar ganska omgående att SKK ska kontakta uppfödaren!
Det står med på blocket. En brun dvärgpudel i köping.Har du lust att skicka kennelnamn i pm?
Kommer du få reda på hur det går?
Går väl att läsa i hundsport tids nog.Kommer du få reda på hur det går?
Jag fick faktiskt svar från en annan om en möjlig förklaring.Innan jag valde shih tzu kollade jag på pudel.
Då var det en uppfödare som hade ute 2 kullar på blocket som inte var skk reggade trots att hon har kennelnamn.
Och nu ligger det ute en till pudel från samma uppfödare som inte heller är skk reggade.
Varför då?
Jag tror att om man anmält att det varit en tjuvparning så kan man få dispens för att göra undersökningarna i efterhand.Hum är det möjligt att registrera jämthundsvalpar i SKK efter icke röntgade föräldrar om man röntgar dem i efterhand, dvs. efter valparna har fötts? Anges i annonsen att valparna kommer att registreras i SKK efter avklarad röntgen och att stamtavla kommer att skickas hem till köparen i efterhand... Jag är skeptisk men jag vet samtidigt mkt lite om jämthundar.
Man kan få lov att göra så om man kontaktat skk o talat om att man är ett pucko och så får man på fingrarna i efterskott.Hum är det möjligt att registrera jämthundsvalpar i SKK efter icke röntgade föräldrar om man röntgar dem i efterhand, dvs. efter valparna har fötts? Anges i annonsen att valparna kommer att registreras i SKK efter avklarad röntgen och att stamtavla kommer att skickas hem till köparen i efterhand... Jag är skeptisk men jag vet samtidigt mkt lite om jämthundar.
Hm, jag hittar inte annonsenDet står med på blocket. En brun dvärgpudel i köping.
Och @skuggi tack för svar! Då lärde jag mig ngt nytt .Man kan få lov att göra så om man kontaktat skk o talat om att man är ett pucko och så får man på fingrarna i efterskott.
Vår pappa är 100% långhårig chihuahua, vår mamma är 50% chihuahua, 25% papillon och 25% norsk buhund, shetland sheepdog, kinesisk nakenhund och västgötaspets. Man kan alltså säga att vi är en stabil blandning av alla rasers bästa egenskaper...
Lotteri? Det är väl ALLTID bara de bästa egenskaperna som nedärvs? Hur skulle man annars komma framåt i aveln?Måste verkligen ha varit en fullträff i genlotteriet om valparna lyckats få de bästa egenskaperna från sex olika raser
Fast kraven bland de som säljer renrasig är att man SKA meritera.Fast det här stämmer ju inte?
De flesta som köper en jakthund vill ha en jakthund och köper inte för avel. Duktiga hundar startas i regel på jaktprov och blir därmed meriterade, dåliga hundar startas i regel inte.
"Vanliga jägare" köper den hunden som passar deras jakt, köper de blandraser är det inte för att komma ifrån kraven på meriter?
Lotteri? Det är väl ALLTID bara de bästa egenskaperna som nedärvs? Hur skulle man annars komma framåt i aveln?
Fast kraven bland de som säljer renrasig är att man SKA meritera.
Vilket då jägare som bara vill jaga kravlöst då undviker.
Hon säljer ju även kullar som är skk reggade regelbundet så jag tror inte det då.Jag fick faktiskt svar från en annan om en möjlig förklaring.
Uppfödaren har varit SKK-uppfödare men har gått över till att föda upp cockerpooer parallellt, då blir man utslängd av SKK och får inte regga sina valpar.
Hon säljer ju även kullar som är skk reggade regelbundet så jag tror inte det då.
Är bara emellanåt det dyker upp en ej skk reggade kull. Jag har sett 2 kullar senaste månaderna som inte är reggade och igår en valp.