Namnet till trots är det en amerikansk ras.
Jag syftade på att hunden troligtvis är långt från det bästa i USA, åtminstone mentalitetsmässigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Namnet till trots är det en amerikansk ras.
Oh ja! isåfall är staffe ett bättre alternativ för sååå små tror jag inte de blir ändå. Självklart mindre än en amstaff men säkert i närheten av en mindre staffe.Om man vill ha en liten amstaff (by look, utgår ifrån att de som köper dessa inte har så stor raskännedom) borde istället titta på staffar... Känns som denna kombo är typ "äh han är så liten det kan aldrig bli nån parning mellan dessa" *lämnar löptik och hane tillsammans*. Det värsta är väl om de får alla sålda för det priset, 40k rätt in på semester eller köpa-ett-nytt-kök-kontot . Fast jag är kanske bara fördomsfull .
Miniamstaff.. den nya rasen
Människor och deras korkade idéer..
Dagens blocketskörd..
"Pappan är renrasig schäfer med meriterade föräldrar. Mamman är 50% kelpie, 25%schäfer och 25% dobermann. Båda med mycket stabila psyken och arbetsvilja. De är aktiva hundar som jobbar bra och aktivt när man är iväg men gärna myser, tar det lugnt och kan slappna av när man är hemma."
"Vi har nu 4 stycken vita boxer valpar kvar som letar efter sitt nya hem, 1 hane och 3 tikar. uppväxta i hemmiljö.
Renrasiga utan stamtavla efter friska föräldrar som finns i hemmet. "
"Valpar Engelsk Mastiff/ Grand Danois"
Sen några svarta schäfervalpar som framställs som renrasiga och registrerade, men jag skulle kunna satsa pengar på att de är varken eller.
Sen den här OTROLIGT tydliga rasblandningen; "Blandisar/groenendalhare."
Kontakta SKK, det verkar ju finnas skäl att titta närmare på det där...Rätta mig om jag är helt fel ute nu, men jag har hittat något som jag tycker verkar skumt:
Valpar efter föräldrar som är reg i SKK, tiken egenuppfödd av kenneln i fråga. Valparna säljs enligt uppfödaren som reg i SKK, enligt SKKs regler, osv osv.
En koll på avelsdata visar dock, för det första, att kullen inte är registrerad och för det andra att det är helt tomt under tikens "veterinärdata". Hon har alltså inte genomgått de hälsotester som krävs för att kullen ska få reggas.
Jag kan inte tolka det här som något annat än ett medvetet försök att lura folk att tro att de köper valpar med stamtavla. (Pengar verkar kunna vara ett skäl eftersom valparna säljs till fullpris och lite därtill ) Och att sen ha mage att påstå att valparna säljs enligt SKKs regler när det är ett uppenbart brott mot just dessa, det gör mig riktigt sne.
Har jag missat något? Jag vill ju inte slänga ur mig anklagelser hursomhelst utan att vara helt säker.
Annars: var anmäler man?
Hade det inte varit för att tiken är egenuppfödd så kunde det varit som så att hälsotester är gjorda i utlandet.Rätta mig om jag är helt fel ute nu, men jag har hittat något som jag tycker verkar skumt:
Valpar efter föräldrar som är reg i SKK, tiken egenuppfödd av kenneln i fråga. Valparna säljs enligt uppfödaren som reg i SKK, enligt SKKs regler, osv osv.
En koll på avelsdata visar dock, för det första, att kullen inte är registrerad och för det andra att det är helt tomt under tikens "veterinärdata". Hon har alltså inte genomgått de hälsotester som krävs för att kullen ska få reggas.
Jag kan inte tolka det här som något annat än ett medvetet försök att lura folk att tro att de köper valpar med stamtavla. (Pengar verkar kunna vara ett skäl eftersom valparna säljs till fullpris och lite därtill ) Och att sen ha mage att påstå att valparna säljs enligt SKKs regler när det är ett uppenbart brott mot just dessa, det gör mig riktigt sne.
Har jag missat något? Jag vill ju inte slänga ur mig anklagelser hursomhelst utan att vara helt säker.
Eftersom det är krav på meriter i jaktprov och på utställning för att få avla fler meriterade hundar.Vad kan det finnas för poäng med att sälja till i första hand jaktprovsintresserade och i andra hand jägare? Är det för att man vill att hunden blir meriterad på pappret?
Är helt okunnig om jakt så det är en nyfiken fråga
Kontakta SKK, det verkar ju finnas skäl att titta närmare på det där...
Hade det inte varit för att tiken är egenuppfödd så kunde det varit som så att hälsotester är gjorda i utlandet.
Är kenneln skk medlem så är det bara att anmäla till diciplin nämnden i skk
Ja det kan duJa, kenneln är SKK medlem. Dessvärre är jag själv inte medlem, vilket verkar vara ett krav för att kunna skicka in en anmälan till disciplinnämnden
Men SKK vill väl veta sånt här oavsett om den som upptäckt det är medlem eller ej? Kan jag vända mig till deras juridiska avdelning, tro?
Innan jag valde shih tzu kollade jag på pudel.Rätta mig om jag är helt fel ute nu, men jag har hittat något som jag tycker verkar skumt:
Innan jag valde shih tzu kollade jag på pudel.
Då var det en uppfödare som hade ute 2 kullar på blocket som inte var skk reggade trots att hon har kennelnamn.
Och nu ligger det ute en till pudel från samma uppfödare som inte heller är skk reggade.
Varför då?
Eftersom det är krav på meriter i jaktprov och på utställning för att få avla fler meriterade hundar.
Avelsråden rek inte omeriterade hundar och de som köper renrasigt vill ha meriter
Vanliga jägare köper oftast blandras för att komma ifrån kraven på meriter
Har du lust att skicka kennelnamn i pm?Innan jag valde shih tzu kollade jag på pudel.
Då var det en uppfödare som hade ute 2 kullar på blocket som inte var skk reggade trots att hon har kennelnamn.
Och nu ligger det ute en till pudel från samma uppfödare som inte heller är skk reggade.
Varför då?