Djurskyddslagen är glasklar! Inte en dag före 18månadersdagen.
Ja det var det jag misstänkte. Men hur har då dessa kullar efter för unga tikar lyckats bli registrerade? Har SKK slarvat och inte lagt märke till det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djurskyddslagen är glasklar! Inte en dag före 18månadersdagen.
Säkert "tjuvparningar" som fått undantag.Ja det var det jag misstänkte. Men hur har då dessa kullar efter för unga tikar lyckats bli registrerade? Har SKK slarvat och inte lagt märke till det?
Säkert "tjuvparningar" som fått undantag.
Tidigare var det tillåtet är det gamla parningar?Ja det var det jag misstänkte. Men hur har då dessa kullar efter för unga tikar lyckats bli registrerade? Har SKK slarvat och inte lagt märke till det?
Tidigare var det tillåtet är det gamla parningar?
Dags att anmäla SKK till länsstyrelsenNej, det är parningar som skett de senaste åren bara.
Dags att anmäla SKK till länsstyrelsen
Mitt fall passar ju in där någon stans. Uppfödaren visste om bråcket (erkänner det senare via mail) men vet.besikningen var UA. Tiken led ju inte av sitt bråck och behövde således inge opereras men ja kunde ju heller inte använda henne avel (nu vart det massa andra strul som gjorde att jag valde att avliva tiken) men uppfödarna valde att medvetet inte informera mig om bråcketSå här skriver SKK:
Har jag rätt till prisavdrag om min hund har navelbråck?
SKK har sedan tidigare haft rekommendationen att uppfödaren ska ersätta köparen för nödvändig bråckoperation. Uppfödar- och kennelkonsulentkommittén beslutade på möte nummer ett år 2015 att ändra denna rekommendation. Navelbråck som är känt vid leveransen är inte ett dolt fel. Uppfödarna ansvarar enligt konsumentköplagen för fel som fanns vid leveransen men som upptäcks först senare. Ett känt navelbråck är ett synligt fel och UKK uttalade att om köparen fått tydlig information om att hunden är behäftad med ett navelbråck vid försäljningen så ska uppfödaren inte längre vara ersättningsskyldig för att åtgärda detta. UKK vill härmed starkt betona att det är av vikt att information om hundens defekt samt de eventuella konsekvenser den kan ge tydligt har givits till köparen i en bifogad bilaga. Det är upp till säljaren om denne vill göra en prisreduktion eller inte.
18 månaders rottis/maremma, någon? Mycket intelligent och lättlärd, helst till hem på landet
18 månaders rottis/maremma, någon? Mycket intelligent och lättlärd, helst till hem på landet
Vad sägs om nakenhund + terrier/cocker med garanti? Från en kennel godkänd av länsstyrelsen.
Vad tänkte de egentligen med den korsningen?
Med garanti för vad?
Och vilken terrier? Terrier är ju som en hel grupp med hundar.Vad sägs om nakenhund + terrier/cocker med garanti? Från en kennel godkänd av länsstyrelsen.
Vad tänkte de egentligen med den korsningen?
Man får lämna tillbaka dem inom fyra månader och få pengarna tillbaka stod det i annonsen.
Då får vi hoppas dom får mycket snöChioaoa
En hund 9 månad
Har inte tid o tar hand om honom
Jag ska ploga
Då får vi hoppas dom får mycket snö