Absolut!
Två personer, en tanke...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut!
Eller varför inte shackrutiga?Ja men bra idé! Tycker du ska börja avla på vita schäfrar några kan ju även ha lite grått och svart med
Ja varför inte! Så kan du sälja valparna för det dubblaEller varför inte shackrutiga?
Alltså, vet inte vart jag ska lägga det här men seriöst känns det ju inte...
Gick med i en labbe grupp på FB för ett tagsen, nu skrev en människa att hens 4-månaders hund väger 20 kg! Tyckte det lät enormt mycket, men det kanske bara är jag?
Riley vägde ju typ 10-12 kg vid 4 månader så.... viss skillnad
Samma på ett mopsforum där någon varit hos veterinären och fått veta att hunden borde banta - men ägaren och i princip alla som svarade tyckte att den var så fin så och att mopsar skulle se ut så.
Gick med i en labbe grupp på FB för ett tagsen, nu skrev en människa att hens 4-månaders hund väger 20 kg! Tyckte det lät enormt mycket, men det kanske bara är jag?
Ja, kunde BIS-vinnaren på My Dog ett år vagga fram i ringen med alla sina labbevalkar guppande så vad månde det inte bliva av den här?Blivande utställningschampion?
Ja, kunde BIS-vinnaren på My Dog ett år vagga fram i ringen med alla sina labbevalkar guppande så vad månde det inte bliva av den här?
"Ju fler kilon desto fler titlar"?
Blivande utställningschampion?
Det låter mycket Nu är ju Floyd iofs en jaktlabbe, men han väger 14 kg nu och är rätt precis 5 månader...
Är nog inte ovanligt med vuxna labbar som ligger mot en 35-40kg så som idealet tycks vara så vill man ha en tunna är den vikten säkert inte konstigt alls. Mött flera labbar som typ har värre kroppshydda än en biffig rottwieler
En labbe behöver inte vara fet, ägarna gör dem feta av olika anledningar. Kroppsmässigt måste det inte vara denna extrema skillnad på en jaktlabbe och en utställningsdito egentligen..ideal, okunskap och utfodringsproblematik tror jag hårt på.
Ja, jag träffade en hane som vägde 40kg häromveckan. Den var tjock, men inte fet.
Men man kommer ju inte ifrån att de är lite olika i modellen, åtminstone de svenska jaktlabbarna och de svenska showlabbarna.
Tittar man på de engelska jaktlabbarna är det ingen större skillnad mot en smal, vältränad showlabbe.
Förvisso är de lite olika i modellen ja men det håller ju på att barka iväg totalt och det finns utställningshundar som inte alls ser så extrema ut utan snarare betydligt mer hälsosamma i kroppen men det premieras inte, det ska vara tunnor tydligen..så kriterierna går åt det extrema hållet och ett sjukt ideal anser jag.
Ja, det är skrämmande.. Men jag hörde nyligen att det tydligen är en trend som sakta börjat vända, men jag vet inte om det var mest önsketänkande kanske...
Men jag fattar inte hur domarna läser standarden!
Saxat:
Helhetsintryck
Labrador retriever är en starkt byggd, kompakt och mycket rörlig (vilket utesluter övervikt eller överdriven massa) hund med bred skalle, bred och djup bröstkorg och brett och starkt ländparti och bakställ.
Bröstkorg
Bröstkorgen skall ha god bredd och gott djup, med väl välvda, tunnformade revben – denna effekt får inte skapas genom övervikt.
BIR-vinnaren på Stora Stockholm 2016:
Ja, det är skrämmande.. Men jag hörde nyligen att det tydligen är en trend som sakta börjat vända, men jag vet inte om det var mest önsketänkande kanske...
Men jag fattar inte hur domarna läser standarden!
Saxat:
Helhetsintryck
Labrador retriever är en starkt byggd, kompakt och mycket rörlig (vilket utesluter övervikt eller överdriven massa) hund med bred skalle, bred och djup bröstkorg och brett och starkt ländparti och bakställ.
Bröstkorg
Bröstkorgen skall ha god bredd och gott djup, med väl välvda, tunnformade revben – denna effekt får inte skapas genom övervikt.
BIR-vinnaren på Stora Stockholm 2016:
Jämfört med denna labbetiken som jag tränade med i helgen: