Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
@FrauleinLeo @Voff 6 månader gammal när hon blev parad, helt galet. Med familjens Vita Herdehund också..

Pratar med den som gav mig informationen, en anmälan kommer att skickas in. Tydligen är det även brist på både rastningar och vatten i hemmet, en av katterna är full med mask och familjen skyller på att de inte har råd att avmaska.

Valparna lär varken bli vaccinerade eller avmaskade..

Inte råd att avmaska... Det kostar knappt en slant, då kanske de inte ska ha djur? O_o

Helt allvarligt. Gammal i gamet-uppfödare dessutom. Har akitas och shibor. Känns lite som den där gamla skrönan om att akvariefiskar inte växer om man har dem i ett tillräckligt litet akvarium. Stoppa hunden i en bur så blir den fyrkantig och fin? XD
Tror jag bara sade något om att joråsåattmenmammanhadejuocksålångaben?
Sedan har vi inte varit i kontakt.

Skulle du kunna skicka PM med uppfödarens namn? :)

Såg en till-salu annons på FB för aussie, dels var det olika pris (merle kostade mer än "vanlig" färg) och sen så frågade någon om hur föräldrarna var. En person svarade såhär om pappan:

stabil i psyket, lite reserverad till nya människor så som rasstandarden är men får han lukta så älskar han alla efter 2 sekunder.

Känns som folk inte ens vet vad reserverad betyder. :meh:

Såg en till-salu annons på FB för aussie, dels var det olika pris (merle kostade mer än "vanlig" färg) och sen så frågade någon om hur föräldrarna var. En person svarade såhär om pappan:

Känns som folk inte ens vet vad reserverad betyder. :meh:
Drar alltid öronen åt mig när folk använder ordet "psyke". Är nästan uteslutande oseriösa människor som avlar som använder det ordet..

Och nej, väldigt få vet vad reserverad är (eller så struntar de i det). Jag skulle gärna se att ordet byttes ut mot "neutralt ointresserad".

Drar alltid öronen åt mig när folk använder ordet "psyke". Är nästan uteslutande oseriösa människor som avlar som använder det ordet..

Och nej, väldigt få vet vad reserverad är (eller så struntar de i det). Jag skulle gärna se att ordet byttes ut mot "neutralt ointresserad".

Men precis, för som det är nu tolkas ju ordet fritt (ungefär) och folk säger reserverad om en osäker hund och säger sen att "den ska vara så pga rasstandarden". Det blir bara fel liksom.

Kan också hälsa att det är en oseriös kull. ;) Varken valpar eller föräldrar är reggade i SKK.

Ännu ett allergi fall...
Det las upp en bild i en grupp på fb för några dagar sen på en schäfer/vit herdehund blandning valp
Och nu på blocket, gissa vilken valp som dyker upp! Hur sjutton är människor funtade?!
"Det är med sorg i hjärtat som jag måste sälja min fina tik valp Lucky! Min son har utvecklat allergi så vi har tyvärr ingen möjlighet att kunna ha kvar henne. Hon är bara 10 veckor och visar redan nu att hon kommer bli en fantastisk familjehund"
:rage::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 636
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar