Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som äger hunden kan mycket väl bestämma sig för att låta hunden gå i avel. Om den är registrerad i SKK, och ägaren parar den med en hund av samma ras som uppfyller minimifordringarna går valparna att registrera. En vit boxer får gå i avel för SKK, och eftersom färgnedärvningen är känd går det att para med en hund som gör att det inte blir vita valpar.

Däremot kan det ju hända att den som parar med en renrasig men felfärgad hund inte får annonsera valparna på rasklubbens hemsida, eller får betala lite högre registreringsavgift, eftersom en del raser är svåra att meritera med arbetsprov, (typ dvärghundar och en del sällskapsraser).
Nu är det inte SKK som bestämmer sådant, det är den tyska boxerklubben o tyska kennelklubben i samarbete med FCI.

De där bullysarna som ligger på blocket nu ser verkligen inte kul ut... paddor redan som valpar :(. Annars tycker jag de svenska bullysarna brukar se helt ok ut exteriört.

Ligger även två aussievalpar på blocket som ska vara registrerade i DRU, vad nu det är för något? :confused: Hittar bara någon rescue-förening för dobbisar med den förkortningen.

Edit: hittade nu att det är någon dansk kennelklubb- men inte den FCI-anslutna som ju är DKK. Mycket märkligt ställe att regga en svensk aussie?

Senast ändrad:
Jo, SKK bestämmer att det inte går att registrera valpar efter brukshundar som inte har gått mh till exempel. Tänk bara på tjafset med Försvarsmaktens schäfrar.
Försvarsmaktens schäfrar är inte ens reggade i SKK så jag förstår inte vad du babblar om. Vita boxrar registreras i SKK eller tyska kennelklubben om de bor i Tyskland.
Att brukshundar skall genomgått MH för att kunna få registrerad avkomma har inte med färgen att göra, förutom vit schäfer som inte kan reggas i SKK.

Ligger även två aussievalpar på blocket som ska vara registrerade i DRU, vad nu det är för något? :confused: Hittar bara någon rescue-förening för dobbisar med den förkortningen.

Edit: hittade nu att det är någon dansk kennelklubb- men inte den FCI-anslutna som ju är DKK. Mycket märkligt ställe att regga en svensk aussie?

Äsch, det är kanske inte så märkligt. Om föräldrarna finns i DRU så har de väl inte så mycket val :idea:

Passa på nu! "Rea på bully pocket size" 3000 kr :up:

(Felskrivning 30 000 ska det vara) Men dom lär nog få mååånga svar!:grin:

"Priset kan tyckas högt men vi ligger tom betydligt lägre än alla våra utlänska kollegor I USA och Europa där du kan finna hundar av denna kvalitet"

Passa på nu! "Rea på bully pocket size" 3000 kr :up:

(Felskrivning 30 000 ska det vara) Men dom lär nog få mååånga svar!:grin:

"Priset kan tyckas högt men vi ligger tom betydligt lägre än alla våra utlänska kollegor I USA och Europa där du kan finna hundar av denna kvalitet"

Är det han mannen igen med sin Pocket kennel? :cautious:
Lite svårt att minnas vad han heter. Blir kanske svårt för dig att svara på det då. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 636
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar