Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blocket, Boston Terrier-valp :
"Född 27/10
Köptes igår 10/1.
Barnen klarar inte av hunden.
Behöver nytt hem fort.
Världens godaste kille.

Alla paper enligt SKK regler finns.
Vet besiktigad igår 10/1."
Seriöst.... Köptes igår?

Men va? Min bonus tog det 2-3 månader innan det började fungera med hunden. Jag får fortfarande gråa hår på honom (och Betty) :grin: En dag känns ju helt sjukt! Och hur vet de att han är världens goaste kille efter en dag?

Alltså blodet kokar. Nu är det någon på facebook vars bästa väns tik "råkat" bli dräktig. Valparna är födda och tiken blir ett år OM EN MÅNAD! :rage:

Men nej, hon tänker minsann inte anmäla sin bästa väns familj. Skit samma att det är ett lagbrott liksom! :meh:

Fy fasen vad jag blir arg på folk ibland. Valpar som föder valpar!! :rage::wtf::banghead:

Dessutom har det nu kommit fram att de visste PRECIS när tiken blivit parat. Hade haft hundarna separerade, de kom hem, hanhunden och tiken var i samma rum. Varför åker man inte då och ger abortspruta för säkerhets skull??

Nu har jag via PM fått information från en som känner till de som äger denna unga tik, att det handlar om en Rottweiler som var 8 månader gammal när hon fick valparna! Som ägaren gått "runt hela stan" med när hon var 1,5 månad in i dräktigheten! :rage::rage::rage:

Nu har jag via PM fått information från en som känner till de som äger denna unga tik, att det handlar om en Rottweiler som var 8 månader gammal när hon fick valparna! Som ägaren gått "runt hela stan" med när hon var 1,5 månad in i dräktigheten! :rage::rage::rage:

Men FYFAN. Så jävla vidrigt gjort, stackars stackars hund. Finns det ingen möjlighet att få namn så att det går att anmäla?!

@FrauleinLeo @Voff 6 månader gammal när hon blev parad, helt galet. Med familjens Vita Herdehund också..

Pratar med den som gav mig informationen, en anmälan kommer att skickas in. Tydligen är det även brist på både rastningar och vatten i hemmet, en av katterna är full med mask och familjen skyller på att de inte har råd att avmaska.

Valparna lär varken bli vaccinerade eller avmaskade..

@FrauleinLeo @Voff 6 månader gammal när hon blev parad, helt galet. Med familjens Vita Herdehund också..

Pratar med den som gav mig informationen, en anmälan kommer att skickas in. Tydligen är det även brist på både rastningar och vatten i hemmet, en av katterna är full med mask och familjen skyller på att de inte har råd att avmaska.

Valparna lär varken bli vaccinerade eller avmaskade..

Djurförbud på såna människor alltså. Direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 636
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar