Jag anser samma sak. Helt sjukt att folk håller på såhär.Djurförbud på såna människor alltså. Direkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag anser samma sak. Helt sjukt att folk håller på såhär.Djurförbud på såna människor alltså. Direkt.
@Fisherling, Fy på dem! Och på dig!Nu har jag via PM fått information från en som känner till de som äger denna unga tik, att det handlar om en Rottweiler som var 8 månader gammal när hon fick valparna! Som ägaren gått "runt hela stan" med när hon var 1,5 månad in i dräktigheten!
@FrauleinLeo @Voff 6 månader gammal när hon blev parad, helt galet. Med familjens Vita Herdehund också..
Pratar med den som gav mig informationen, en anmälan kommer att skickas in. Tydligen är det även brist på både rastningar och vatten i hemmet, en av katterna är full med mask och familjen skyller på att de inte har råd att avmaska.
Valparna lär varken bli vaccinerade eller avmaskade..
Jag djurskyddsanmälde ett sånt fall för ett par år sedan. Fick hotmail, sms och arga meddelanden på telefonsvararen länge efteråt...Alltså blodet kokar. Nu är det någon på facebook vars bästa väns tik "råkat" bli dräktig. Valparna är födda och tiken blir ett år OM EN MÅNAD!
Men nej, hon tänker minsann inte anmäla sin bästa väns familj. Skit samma att det är ett lagbrott liksom!
Fy fasen vad jag blir arg på folk ibland. Valpar som föder valpar!!
Dessutom har det nu kommit fram att de visste PRECIS när tiken blivit parat. Hade haft hundarna separerade, de kom hem, hanhunden och tiken var i samma rum. Varför åker man inte då och ger abortspruta för säkerhets skull??
Jag djurskyddsanmälde ett sånt fall för ett par år sedan. Fick hotmail, sms och arga meddelanden på telefonsvararen länge efteråt...
Det är det värtJag djurskyddsanmälde ett sånt fall för ett par år sedan. Fick hotmail, sms och arga meddelanden på telefonsvararen länge efteråt...
Men alltså, hur hade de råd med rottweilern då, från första början, om de inte har råd att avmaska...?Nu har jag via PM fått information från en som känner till de som äger denna unga tik, att det handlar om en Rottweiler som var 8 månader gammal när hon fick valparna! Som ägaren gått "runt hela stan" med när hon var 1,5 månad in i dräktigheten!
Jag anser samma sak. Helt sjukt att folk håller på såhär.
Bra att det blir anmält, men tyvärr lär inte så mycket hända av det om inte hundar/valpar är i ett vedervärdigt skick om/vid ett besök-Nu har jag via PM fått information från en som känner till de som äger denna unga tik, att det handlar om en Rottweiler som var 8 månader gammal när hon fick valparna!
Fast ovanstående i sig ser jag inget problem med. Mina tikar har fått både långpromenader (fast i lagom tempo) och springa lösa och aktiverat sig i princip fram tills de valpat.Som ägaren gått "runt hela stan" med när hon var 1,5 månad in i dräktigheten!
Ja men det är vuxna tikar, inte en 7 månader gammal högdräktig rottweiler.Bra att det blir anmält, men tyvärr lär inte så mycket hända av det om inte hundar/valpar är i ett vedervärdigt skick om/vid ett besök-
Fast ovanstående i sig ser jag inget problem med. Mina tikar har fått både långpromenader (fast i lagom tempo) och springa lösa och aktiverat sig i princip fram tills de valpat.
Blir så ledsen när jag ser riktig skitavel inom "min" ras.
De har avlat på en tik med D-höfter. Men inte med vilken hane som helst utan med hennes morfar. Inte nog med det.. de har gjort kombinationen TVÅ gånger!! Sen har hon även fått en till kull men med en annan hane.
Visst att all avel inte är perfekt men man behöver ju inte överdriva?!
Jag blir mörkrädd på riktigt! PMar när jag kommer hem från affären. Påminn mig annars!
Får man veta vilka detta är i pm? Jag brukar ha ganska bra på lapphundarna och deras uppfödare men detta har jag missat. Bedrövlig avel.
Jag blir mörkrädd på riktigt! PMar när jag kommer hem från affären. Påminn mig annars!
Kan du skicka PM till mig med? Det finns liksom INGEN ursäkt för sån skitavel inom vår ras! Det finns ju hur många friska och trevliga individer som helst att välja på så varför i hela friden satsa på både dåliga höfter och inavel?! Suck...
Finns ingen ursäkt för det i någon ras. Är det så illa ställt att detta är bra avel så är det bättre att rasen dör ut
Fysjutton! Bra att det blir anmält! Se till att spara alla bevis som finns (skärmdumpar på kommentarer på nätet, eventuella bilder på hundarna m.m.)@FrauleinLeo @Voff 6 månader gammal när hon blev parad, helt galet. Med familjens Vita Herdehund också..
Pratar med den som gav mig informationen, en anmälan kommer att skickas in. Tydligen är det även brist på både rastningar och vatten i hemmet, en av katterna är full med mask och familjen skyller på att de inte har råd att avmaska.
Valparna lär varken bli vaccinerade eller avmaskade..
Inte oseriös avel, men likt väl oseriöst...
Det går inte att diskutera med amerikanare
Är med i en (antagligen) amerikansk collie-grupp där någon frågade om folk hade sina collies i bur under natten, även när de haft hunden i bur hela dagen när de varit borta (t.ex på jobbet). Folk är helt jäkla oförstående, pratar om hur det är "säkrare" för hunden att vara i bur och att de "måste" för sin egna skull för annars biter på saker. (Att en hund kan ha separationsångest verkar de inte förstå alls.)
Skrev ett långt inlägg och får motfrågan "men hur tränar du dom om du inte har en bur?" Alltså
Inte är de hemma med valpen heller, utan de "burtränar" direkt, dvs, valpen åker in i buren och sen går de.