Ibland går man på sina nitar, beklagar verkligen! Här var det en som åkte över större delen av landet, hade (enligt kontrollerad uppgift) haft annan ras förr och enligt henne själv mkt aktiv med den, var såå motiverad att köpa just en specifik valp, när hon kom över upplevde jag henne som kanske lite speciell men vänlig och bra med hundarna osv. Fick köpa för att jag tänkte att det viktigaste är inte hur man är i kontakten utan hur man är med sin hund.. och sen fick jag lära mig den hårda vägen att "lite speciell" kan explodera i ansiktet på en och innebära 20 sms inom loppet av fem minuter (arbetstid!), konstanta utbrott av att "nu gör valpen si eller så och då kommer den aldrig gå att få till champion" (jag lämnar aldrig garantier utan säljer till sällskap och allt därutöver är en bonus men det hon tog upp var löjligt, typ hunden skäller på grannen nu blir den inte champion, nu vill den inte gå fint i koppel nu blir den inte champion osv).. Och hennes prat om hur hon minsann kunde hunduppfostran och hade sett på den o den tränaren (guess who..) och visste hur man skulle sätta sig i respekt.. och det hon beskrev var inte den mycket framåt/modiga/orädda valp jag sålt utan en hund som blivit mkt osäker. Och detta skulle hon bota genom att sätta sig "i respekt".. ni vill inte veta mer. Fick inte köpa tillbaka och det enda jag får höra nu är hur hon försökt köpa fler hundar här och där, motsatt kön, så nu ska hon väl avla kan jag tänka. Fick mig att närapå överväga att lägga ner uppfödningen. Att höra hur ens uppfödda hund ska uppfostras helt galet är inget jag unnar någon.