Båda kanske? Eller, kanske mest positiv förstärkning eftersom monkey see, monkey do.Fast då är frågan, vilken "skola" ska man använda sig av i programmet?
Enbart positiv förstärkning eller en av "gamla skolan"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda kanske? Eller, kanske mest positiv förstärkning eftersom monkey see, monkey do.Fast då är frågan, vilken "skola" ska man använda sig av i programmet?
Enbart positiv förstärkning eller en av "gamla skolan"?
Ja tvång på försäkring tycker jag är vettigtSkulle hellre se en lag om kastrering på katter som ska gå ute och framförallt en lag att även katter ska vara id-märkta.
En del väljer att lägga undan pengar varje månad istället för att ha försäkring på sina djur. Skulle man tvinga dem att ha en försäkring fastän de inte vill då?
Håller inte med och tror inte att krav på försäkring är rätt väg att gå.Ja tvång på försäkring tycker jag är vettigt
Det är priset och ansvaret en får ta om en skaffar sig ett djur
Om premier blir väldigt höga och därmed blir valparna mycket svårsålda. Då tror jag uppfödare tänker sig för både en och två ggr vid val av haneVart finns garantin för att en uppfödare väljer bästa hanen?
Uppenbarligen gör ju inte alla det.
Nu vet inte jag vilka register du använde till din ras för att kolla upp att det din uppfödare sa var sant men SKK säger ju ingenting om stam el statistik på importer. Kollade du upp så du är säker på din uppfödare och hanen?
Jag är väldigt tacksam för att ha RSV och Workingdog till hjälp över utlandsfödda linjer.
Ställer frågan en gång till. Vad ska tvånget baseras på?Ja tvång på försäkring tycker jag är vettigt
Det är priset och ansvaret en får ta om en skaffar sig ett djur
Som jag sa innan. Skiter man i att köpa en frisk hund så skiter man i försäkring också. Det finns ju redan stora skillnader i försäkringspremierna och det avskräcker ingen. Lika lite som inom bilägandet.Om premier blir väldigt höga och därmed blir valparna mycket svårsålda. Då tror jag uppfödare tänker sig för både en och två ggr vid val av hane
Jag kollade upp tiken noga, jag litade på uppfödarens omdöme när det gällde pappan
Uppfödaren är mycket noga med hälsotester på sina hundar. Hens hundar är bara helt underbara mentalt. Vilket uppfödaren lägger stor vikt vid
Vår hane är helt fantastisk mentalt det säger alla som möter honom
Nu är han inte så gammal.. jag hoppas att fortsätter vara lika go härlig hund
Villaförsäkring är ett tvångStäller frågan en gång till. Vad ska tvånget baseras på?
Det är frivilligt att försäkra sina egendomar. Hus, bil, mm. Trafikförsäkring är dock ett måste. Som säkerhet mot andra trafikanter. Så åter igen...vad ska motivera ett sånt krav?
Det finns ingenting som säger att ett djur INTE får vård utan försäkring så det håller inte.Villaförsäkring är ett tvång
Du kan inte välja att ha ditt hus oförsäkrat som ägare
En baserar tvånget på att alla djur har rätt till den bästa vården oavsett vad den kostar
Det är så hen gör, bara att titta på Inte bara nätdejting-tråden på seniorDet finns ingenting som säger att ett djur INTE får vård utan försäkring så det håller inte.
Och snälla, varför undviker du att svara på min förra fråga? Har ställt den två ggr nu. Varför ge sig in i diskussioner om den bara ska gå en väg?
Ibland är inte den bästa vården det bästa för en individ, även om det är bättre för en annan. Ibland vill djurägaren inte lägga ner tid/pengar/ork på ett sjukt djur och väljer istället avlivning utan att det är fel. Djur ska inte vårdas till varje pris.Villaförsäkring är ett tvång
En baserar tvånget på att alla djur har rätt till den bästa vården oavsett vad den kostar
Villaförsäkring är ett tvång
Jag vet. I dejtingtråden på senior ställde jag samma fråga tre ggr i går.Det är så hen gör, bara att titta på Inte bara nätdejting-tråden på senior
Kan inte du tala om vart i lagen det står att man måste försäkra sitt hus?Villaförsäkring är ett tvång
Om premier blir väldigt höga och därmed blir valparna mycket svårsålda. Då tror jag uppfödare tänker sig för både en och två ggr vid val av hane
Jag kollade upp tiken noga, jag litade på uppfödarens omdöme när det gällde pappan
Uppfödaren är mycket noga med hälsotester på sina hundar. Hens hundar är bara helt underbara mentalt. Vilket uppfödaren lägger stor vikt vid
Vår hane är helt fantastisk mentalt det säger alla som möter honom
Nu är han inte så gammal.. jag hoppas att fortsätter vara lika go härlig hund
Första gångsköpare utan någon erfaren hundägare bakom sig kan ju köpa grisen i säcken och ändå påstå att uppfödaren är seriös. Har man lite kött på benen kan man nog ändå avgöra rätt bra själv om man tycker att en uppfödare är seriös eller inte. Men all renrasavel är inte seriös, chansen att en renrasig skk registrerad uppfödare är seriös är däremot mycket högre än blandrasuppfödaren (även de som parar renrasiga som inte reggas i SKK).
All blandrasavel är inte heller oseriös, titta bara på de som föder upp slädhundar. Där håller de nu på att blanda sig fram till en Skandinavisk slädhundsras genom att blanda de bästa individerna med varandra, oavsett ras. Svenska stövarraser blandas också upp för att bredda genpoolen, kan inte tänka mig att många skulle se dessa uppfödare som dåliga på något sätt, inte minst för att sistnämnda går att registrera som renras (antar jag?).
Oavsett avelsspår är en seriös uppfödare en som bryr sig om hälsan på sina avelsdjur, både mentalt, genetiskt och rent fysiskt. Och som tänker med hjärnan istället för hjärtat. En som kan välja bort en hund från att avlas på även om det är den hunden med stort H, för att hälsan sviker. Någon som hjälper valpköparna när/om de stöter på problem. Om man ska vara en seriös blandrasuppfödare måste man ju till exempel testa sina avelsdjur för båda/alla rasers genetiska/fysiska fel som raserna kan dras med, som en renrasuppfödare till båda/alla raser hade testat sina hundar för innan avel. Med tanke på antalet raser i blandraser så blir det väldigt mycket tester, varvid de allra, allra flesta blandrasuppfödare faller som furor när det kommer till att vara riktigt seriösa.
Varför kan inte jbv kräva att en ska ha försäkring på sina djur?Nej det är det inte! Har du lån på huset så kräver banken att det ska vara försäkrat.
De lagar som finns är ju för att det skall finnas ett minimumkrav på hur folk sköter sina djur så att det går att hjälpa djuret om det far illa.Varför kan inte jbv kräva att en ska ha försäkring på sina djur?
Jbv har många andra krav, att hundar ska registreras är ett
Varför ska man tvingas föda försäkringsbolagen? Det är nog flera av oss här inne som har sparade pengar för skador om dom kommer.Varför kan inte jbv kräva att en ska ha försäkring på sina djur?
Jbv har många andra krav, att hundar ska registreras är ett