Anta eller förutsätta. Linjeavlad på hudproblem.Staffe/fralla-valpar som får med sig sin mat, dvs sensitive skin. Anar vi att det kanske kan finnas lite hudproblem i den korsningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anta eller förutsätta. Linjeavlad på hudproblem.Staffe/fralla-valpar som får med sig sin mat, dvs sensitive skin. Anar vi att det kanske kan finnas lite hudproblem i den korsningen
Aaaaah - jo men det så klartMen de är (ful)söta, det måste väl ändå vara viktigare.
Jag har PMS så tröskeln är låg.... men JÄVLAR vad trött jag är på "Jo det är en BC, det sa uppfödaren. Den är faktiskt visst renrasig även om den är oreggad, den är bara inte reggad för uppfödarna vill inte ta fram vallidioter". Gärna sagt om valfri pastellfärgad hund med en aning BC-look när den sover i skum belysning.
Eller lika irriterande. Att alla, _alla_, vallhundsgrupper och forum svämmar över med efterlysningar efter border collies som inte vallar, för nån vill ha dem till sport istället. Det går fyra sporthundsefterlysningar på varje arbetshundsförfrågan.
Och alla sporthunds/oreggadmenfaktisktvisstrenrasig-ägare som frågar om treibball, för att slippa valla men ändå valla med sin hund. Och blir askränkta när man påpekar att det inte har ett jäkla dyft att göra med vallning.
Dessutom hade dom erfarenhet av en likadan kull - för 17 år sedan!!Hur kan en korsning mellan Shetland Cheepdog och Patterdale terrier bli Korthåriga minicolliesar?! (Den var iaf inte särskilt dyr så där lever den ju upp till namnet )
Jag tycker border collies är svåra att träna, lånat vänners och min gamla schäfer är både enklare mer lättmotiverad och smartare (mer lättlärd ) än de border jag provat =DDet var år sedan vi hade Border Collie men är faktiskt förvånad över hur färgglada dessa BCs har blivit på sistone, och varför tror folk att en BC som inköp för hundsport ger dig en gratisbiljett direkt till Hundsport-SM? Det finns många liknande hundraser som också ger bra ifrån sig på många tävlingar, och många Border Collies som inte ens hamnar i närheten på vinnarlistan.
Kollade upp treibball - ser inte hur det ska ens vara i närheten likt som djurvallning? Putta runt en boll =/= leda runt en flock med småarga djur.
Patterdale är dessutom ganska riviga jakthundar...Dessutom hade dom erfarenhet av en likadan kull - för 17 år sedan!!
Lite sökning på Patterdale terrier säger att det är en jakthund, är det därför det står i annonsen att hundarna kommer bli bra till spår?
BC är lättlärda, det är långt från samma sak som lättränade.Jag tycker border collies är svåra att träna, lånat vänners och min gamla schäfer är både enklare mer lättmotiverad och smartare (mer lättlärd ) än de border jag provat =D
Trodde också de skulle vara som robotar, men nej det är snarare min som är det =D
Jag tycker border collies är svåra att träna, lånat vänners och min gamla schäfer är både enklare mer lättmotiverad och smartare (mer lättlärd ) än de border jag provat =D
Trodde också de skulle vara som robotar, men nej det är snarare min som är det =D
Ja , det var väldigt annorlunda, det krävs nog en viss typ av person för border collies =DBC är lättlärda, det är långt från samma sak som lättränade.
Jag som är så van vid dem tycker att alla andra hundar är flamsiga/tråkiga/småkorkade/ointresserade. Och låååångsaaaaaaaaamma...
Ja , jag tyckte det var riktigt svårt jämfört med min schäfer som gör allt bara hon får vara till lags =DMin erfarenhet är densamma; Border Collies är lättlärda, men absolut inte lättränade. Och jäklar om de lär sig något de INTE borde lära sig (som de antagligen har gjort utan du ens har märkt av det)
Ja , jag tyckte det var riktigt svårt jämfört med min schäfer som gör allt bara hon får vara till lags =D
Hur agerar man bäst mot detta? Anmäla och i så fall vart?
Risken känns överhängande att det rör sig om smuggelhundar, om nu inte tre personer på olika platser i Malmö-Lund-området som säljer frallor har exakt samma inredning(soffa, tavla, byrå och kuddar).
Annons 5 juli
Annons 6 juli
Annons 11 juli
Hur agerar man bäst mot detta? Anmäla och i så fall vart?
Risken känns överhängande att det rör sig om smuggelhundar, om nu inte tre personer på olika platser i Malmö-Lund-området som säljer frallor har exakt samma inredning(soffa, tavla, byrå och kuddar).
Annons 5 juli
Annons 6 juli
Annons 11 juli
Vad ska du anmäla ? Att säljaren annonserar i olika områden? Jag har haft annons på mina valpar i 2 olika län pga att jag tex ska spendera lite tid i skåne, eller när några valpar tex växt upp hos fodervärden och vi bor på olika platser.
Vad ska du anmäla ? Att säljaren annonserar i olika områden? Jag har haft annons på mina valpar i 2 olika län pga att jag tex ska spendera lite tid i skåne, eller när några valpar tex växt upp hos fodervärden och vi bor på olika platser.
Jo,men ful försäljarna vill inte skylta med att dom har matador avel hemma för då kanske skattemyndigheten eller länsstyrelsen kommer för att kolla div tillstånd/vill ha skatt.Du noterar alltså inte att det är olika valpar i annonserna?
Jo,men ful försäljarna vill inte skylta med att dom har matador avel hemma för då kanske skattemyndigheten eller länsstyrelsen kommer för att kolla div tillstånd/vill ha skatt.