Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att försvara uppfödarna, men valpar är valpar och en tioveckors valp skulle nog många oerfarna beskriva som att den gör utfall och morrar
Den kullen kommer jag ihåg, det var ju nyss. Förra gången var det en "tjuvparning" men nu har de alltså parat tiken direkt på nästa löp. :banghead:
Senaste jag läste om dem var från en valpköpare att deras då 10 veckor gamla valp gjorde utfall mot hennes son och morrade på hennes övriga barn och främlingar. Det var i januari.

Inte för att försvara uppfödarna, men valpar är valpar och en tioveckors valp skulle nog många oerfarna beskriva som att den gör utfall och morrar
Våra 6 v valpar bits så hårt att både kläder och skinn kan gå sönder. De gör inga utfall men morrar och skäller på varandra och på saker i lek. Får de fatt i en tröjärm el byxben sitter de hårt fast, ruskar och morrar.
För en okunnig skulle säkert sån kännas som ett otrevligt beteende.

Våra 6 v valpar bits så hårt att både kläder och skinn kan gå sönder. De gör inga utfall men morrar och skäller på varandra och på saker i lek. Får de fatt i en tröjärm el byxben sitter de hårt fast, ruskar och morrar.
Ales kull bet sönder kläder, skor och fötter från fem veckors ålder. Vi hoppade mellan möbler för att röra oss i rummet ;)

Nja, i det här fallet kändes det som osäkerhet. Den högg mot sonen när han kom för nära och morrade när okända ville röra den.
Det verkade dock som att det löste sig, personen har i alla fall kvar unghunden.

Nu finns det att tinga 4 st superfina, supersöta valpar. De föddes den 2 juni och är nu 5 veckor gamla. De säljes när de blivit 8 veckor, den 28 juli. 3 av dem är nakna och 1 har päls. Både mamman och pappan är helt nakna och är 50% chihuahua och 50% kinesisk nakenhund. De två minsta i kullen (dvs tjejerna) är helt nakna och ser ut att bli teacup chihuahua. Vill man tinga en valp får man betala 2000:- i tingningsavgift. Endast seriösa hör av sig. Säljes ej på avbetalning. Pris från 10.000:- hanar. Teacup tjejerna 15.000:-

Appropå gollumvalpar. Tycker också att det är lite lustigt hur de först är 50/50 för att sen bli chihuahua av dem. Teacup dessutom. :banghead:

Nu finns det att tinga 4 st superfina, supersöta valpar. De föddes den 2 juni och är nu 5 veckor gamla. De säljes när de blivit 8 veckor, den 28 juli. 3 av dem är nakna och 1 har päls. Både mamman och pappan är helt nakna och är 50% chihuahua och 50% kinesisk nakenhund. De två minsta i kullen (dvs tjejerna) är helt nakna och ser ut att bli teacup chihuahua. Vill man tinga en valp får man betala 2000:- i tingningsavgift. Endast seriösa hör av sig. Säljes ej på avbetalning. Pris från 10.000:- hanar. Teacup tjejerna 15.000:-

Appropå gollumvalpar. Tycker också att det är lite lustigt hur de först är 50/50 för att sen bli chihuahua av dem. Teacup dessutom. :banghead:
Men du har ju inte fattat nånting! :arghh:
Man väljer ju vad det blir som kommer ut när man blandar olika raser. Är det en blandning kineser och chihuahuor så kan ju hälften bli kineser och hälften chihuahua, eller som här tekoppar. Tekoppar borde väl egentligen räknas till Kina det med, med tanke på te? Dricks det så mycket te i Chihuahua? Borde det inte vara tequilashots istället? :confused:

Man väljer ju vad det blir som kommer ut när man blandar olika raser. Är det en blandning kineser och chihuahuor så kan ju hälften bli kineser och hälften chihuahua, eller som här tekoppar. Tekoppar borde väl egentligen räknas till Kina det med, med tanke på te? Dricks det så mycket te i Chihuahua? Borde det inte vara tequilashots istället? :confused:
Tequilate???

Shotsglas är ju mindre än tekoppar, så det borde ju vara eftersträvansvärt. Fan vad jag skulle behöva städa om jag hade en sån. Den skulle ju gå vilse och trassla in sig i kattens hårtussar som ligger här och där.

Höll på att sätta kvällstéet i halsen..

"Pitbull mix valpar
8000kr
Valparna är leveransklara den 23 augusti då är dem 8 veckor.
Mamma är 100% pitbull, bra psyke super snäll.
Pappan är pitbull mix med serbisk BANDOGFARM. Pappan har stamtavla
5 st hanar
Säljes endast
*till folk över 20 år.
*folk som har erfarenhet av denna ras
*Stabilt hem
Valparna kan tingas för 1500kr som inte återbetalas vid ånger.
Valparna kommer vara
* Chippade
*vaccinerade
* avmaskad
* veterinär besiktad
Uppföljning kommer ske efter 6 månader, samt 1 år efter köp.
Köpeavtal kommer att ske.
"

:nailbiting::eek::wtf:

Någon som vet vad en bandogfarm är? Blev inte mycket klokare när jag googlade...

"Pitbull mix valpar
8000kr
5 st hanar
Säljes endast
*till folk över 20 år.
*Stabilt hem
Valparna kommer vara
* Chippade
*vaccinerade
* avmaskad
* veterinär besiktad
"

Någon som vet vad en bandogfarm är? Blev inte mycket klokare när jag googlade...

Just det... När säljaren får frågor om eventuella mentaltester hundarna genomgått får man till svar att hundarna minsann kan gå utan koppel i stan utan att göra utfall på någon eller något. Dom är alltså stabila och det behövs inget test!

"Pitbull mix valpar
8000kr
5 st hanar
Säljes endast
*till folk över 20 år.
*Stabilt hem
Valparna kommer vara
* Chippade
*vaccinerade
* avmaskad
* veterinär besiktad
"

Hur kan en mix ha stamtavla?

Bandog är en hundtyp som består av en salig blandning av neapolitansk mastiff, pit bull terrier, engelsk mastiff, boerboel, dogue de bordeaux, bullmastiff, cane corso och diverse andra tunga vakthundsraser. Skaparna och nuvarande "uppfödare" anser att de befintliga vakthundsraserna inte är tillräckligt dugliga, därför plockar man individer av olika raser som visar stor vaktlust, skärpa och dådkraft för att få fram den ultimata vakthunden. Färg och utseende spelar ingen roll, så länge hunden är tillräckligt stor, ser skräckinjagande ut, har "kamouflagefärg" och visar "vakthundsbeteende" och vilja att gå till regelrätt anfall mot inkräktare.

Saxat från Adante Kennels' hemsida: "The bandog is designed to be a close quarter combat dog. It excels in realistic protection and can be a wonderful companion/family dog for experienced dog owners. They are quite trainable and easy to maintain. It is naturally good natured, fond of children in general, extremely devoted to its owner and eager to work. Appearance is muscular, behavior is self assured, steady and fearless. It is basically a calm dog that transforms when a bad situation arises.

However, without socialization at an early age, they can become extremely aggressive towards people and dogs, independent, dominering and difficult to manage."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 356
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 871
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 540
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar