Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
De kan inte vara lättsålda, de där. Gissningsvis går de som köper blandrasvalpar på blocket inte sällan på att "den var så söt på bilderna". Fat chance i det här fallet.
Jag har iofs en vän som (av någon outgrundlig anledning) GILLAR fula hundar.. så de blir nog sålda ändå..

Här är en annan:
"Efter mycket om och men får vi nu inse att vi måste hitta ett nytt hem till Leo.
Jaktlusten i honom är för stor för att han skall kunna bo på vår gård där hästar kaniner och höns finns .

Vi vill verkligen det bästa för honom men känner att vi inte räcker till.
Han kan inte bli lämnad ensam, då är hundgård ett måste .
Han är gudasnäll mot andra hundar och skulle trivas bra med en vän.

Han motioneras ca 5km varje dag plus andra övningar så han är en väl stimulerad husky på alla sätt.
Lite reserverad mot män som är lite "bullriga" .
Han går inte att ha lös där flyktdjur finns, då sätter jakten igång.
Kommer däremot bra på inkallning när vi är på ostörd plats."

All cred till annonsören som är ärlig och inser sitt misstag men VARFÖR läser man inte på om rasen man vill skaffa? Fem minuter på Google och de hade insett att en husky är typ den sämsta gårdshunden som finns och att den kräver bra mycket mer motion än 5 km.

Min snart 4 månaders valp får lika mycket aktivering och hon ligger just nu och sliter sönder en kudde...

Tur att de är små, synd att de lär hamna hos någon utan nån som helst aning hur de ska hantera aggressionen. Läser man hundattackstråden alternativt tar en promenad i ett hundtätt område verkar det dock inte särskilt ovanligt att folk avlar på aggressiva småfluff...
Det är en av de större raserna i gruppen, så inte direkt en liten chihuahua. Men som tur var inte en högenergi-ras. Var 15 år sen som det här hände, men jag vet att åtminstone en av valparna blev ganska grinig och tjurig.

Eurasier/fransk bulldog valpar. Ja det är korsningen. De är födda sista veckan i Juni
Båda föräldrarna finns här hemma att träffa. Naturligtvis är båda föräldrarna friska och nödvändiga rasbundna hälsoundersökningar har självklart gjorts med ua. Kombinationen är gjord innan med lyckat resultat. Detta är dock garanterat den sista kullen. Då hanen nu är kastrerad
Så mer info kring valparna

5st hanar där 4 av dem är svartbrindle med vitt bröst och en hane är gul

2 st tikar en svartbrindle med vitt bröst och en gul.

Vi förväntar oss att dessa valpar blir framåt och orädda men även sociala med mkt envishet och charm. Precis som deras föräldrar. Detta gör att de förmodligen inte passar som förstagångshund. Vi ser gärna att du som hör av dig har vana utav hund,och gärna från iallafall en utav föräldrarnas ras. Detta är inga hundar som bara vill vara till sällskap, utan för att må bra behöver de få jobba och aktiveras. Båda deras föräldrar är väldigt aktiva och kräver mkt mental stimulans för att må bra.

:banghead::banghead::banghead::banghead:

Suck. Dubbelsuck.

Eurasier/fransk bulldog valpar. Ja det är korsningen. De är födda sista veckan i Juni
Båda föräldrarna finns här hemma att träffa. Naturligtvis är båda föräldrarna friska och nödvändiga rasbundna hälsoundersökningar har självklart gjorts med ua. Kombinationen är gjord innan med lyckat resultat. Detta är dock garanterat den sista kullen. Då hanen nu är kastrerad

Vi förväntar oss att dessa valpar blir framåt och orädda men även sociala med mkt envishet och charm. Precis som deras föräldrar. Detta gör att de förmodligen inte passar som förstagångshund. Vi ser gärna att du som hör av dig har vana utav hund,och gärna från iallafall en utav föräldrarnas ras. Detta är inga hundar som bara vill vara till sällskap, utan för att må bra behöver de få jobba och aktiveras. Båda deras föräldrar är väldigt aktiva och kräver mkt mental stimulans för att må bra.

Suck. Dubbelsuck.
:wtf: Hur kommer man ens på tanken? Tur iaf att hanen nu är kastrerad.

Suck. Dubbelsuck.

Den kullen kommer jag ihåg, det var ju nyss. Förra gången var det en "tjuvparning" men nu har de alltså parat tiken direkt på nästa löp. :banghead:
Senaste jag läste om dem var från en valpköpare att deras då 10 veckor gamla valp gjorde utfall mot hennes son och morrade på hennes övriga barn och främlingar. Det var i januari.

Suck. Dubbelsuck.
Så sociala, charmiga och orädda hundar är för erfarna hundägare....
De rädda, fula och osociala...passar de bäst för nybörjare då?:laugh:

Den kullen kommer jag ihåg, det var ju nyss. Förra gången var det en "tjuvparning" men nu har de alltså parat tiken direkt på nästa löp. :banghead:
Senaste jag läste om dem var från en valpköpare att deras då 10 veckor gamla valp gjorde utfall mot hennes son och morrade på hennes övriga barn och främlingar. Det var i januari.
Tror de helt enkelt har varit fullständigt oförmögna att hålla ordning på sina hundar under löp.
Sånt kallar iofs inte jag tjuvparning utan slarvparning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 871
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 540
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar