Frågorna måste ju hagla i kommentarsfälten på den annonsen.
Lär behövas rätt mycket popcorn för att läsa dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frågorna måste ju hagla i kommentarsfälten på den annonsen.
Nä, det framkommer ju ganska tydligt att det är en oreggad hund det gäller.Frågorna måste ju hagla i kommentarsfälten på den annonsen.
Nä, det framkommer ju ganska tydligt att det är en oreggad hund det gäller.
Och KORAD. Kan verkligen BC bli det?Tänkte på detta med vikten och babbel om tjänst. Tyvärr verkar folk kalla snart allt typ av syssla för "tjänst". Det räcker att den kan plocka upp sockor från golvet så är den en servicehund och ska ha tjänstetitel
Och KORAD. Kan verkligen BC bli det?
Nej oreggade kan inte bli det. För att få den titeln krävs först MH och sen MT med extetiörbeskrivning och man kan givetvis inte extetiörbeskriva en blandras
Det var det jag hade för mig...Plus att den måste vara av bruksras (alt schnauzer/pincher). Så inte heller en reggad BC kan bli KORAD.
Plus att den måste vara av bruksras (alt schnauzer/pincher). Så inte heller en reggad BC kan bli KORAD.
Nej oreggade kan inte bli det. För att få den titeln krävs först MH och sen MT med extetiörbeskrivning och man kan givetvis inte extetiörbeskriva en blandras
Tänkte på detta med vikten och babbel om tjänst. Tyvärr verkar folk kalla snart allt typ av syssla för "tjänst". Det räcker att den kan plocka upp sockor från golvet så är den en servicehund och ska ha tjänstetitel
Men så bra! Då är Mozart 9 veckor en servicehund. Allt man glömmer framme bär han iväg. Vilka möjligheter det här väckte!
Nu säljs det 90% aussie/10% schäfer-valpar på blocket.. För 14 000! Vad tror folk att de får för pengarna??
Vilket kap Tinja var, 3 000 kr billigare!
För en 1000-lapp till kan de få 100% Schäfer med stamtavla efter meriterade och hälsokontrollerade föräldrar.
Jag förstår verkligen inte vad de motiverar priserna med. Det är som att de bara tar en siffra ur luften.
Personligen tycker jag inte att man automatiskt blir seriös för att man köper dyrt. Tycker mest man verkar korkad.
Någon som kan upplysa mig kanske. Om man tar en kull blandrasvalpar för att ens egen hund och bästa kompisens hund är "såå fina" och sedan säljer för säg, 14000kr/st.
10 valpar.
Skattar folk på detta?
Jag tycker mig se att buskavlarna har blivit pengagalna på senare år, förut så hade de iallafall vett att inte ta fullpris för sina oreggade hundar. Nu helt plötsligt vill de ha samma summor som legitima uppfödare, även för de mest dåraktiga skapelser. Men det kanske går att blåsa några stackare som inte fattar vad som ingår i priset på en SKK-reggad valp så de tror att det är hugget som stucket varifrån den kommer och om den är reggad eller ej.
Någon som kan upplysa mig kanske. Om man tar en kull blandrasvalpar för att ens egen hund och bästa kompisens hund är "såå fina" och sedan säljer för säg, 14000kr/st.
10 valpar.
Skattar folk på detta?