Oseriös avel, fortsättning.

Jag hade nog också blivit akut allergisk om jag hade en så stor hund med den soppan av raser :cautious:

det var ärligt i alla fall...selektiv allergi

Undrar varifrån traditionen är att vilja ha hutlöst betalt för sina blandrashundar
6000kr för en amstaffblandning, inte ens året, som man inte har tid för.
Inte tid=mest sannolikt ouppfostrad

7800 kr
för amstaff/dogo argentino/pitbullblandning

stora blandrashundar, inte speciellt tränade, är ju inte direkt attraktiva på marknaden, eller?

Ytterligare en fantastisk ny ras har dykt upp: havvasheltie!
Uppfödaren (uppfinnaren) skriver på sin hemsida: "Ska man göra jämförelser så mår alla djurarter bättre av genetisk uppblandning." och "Arthur är en renrasig Shetland Sheepdog som är pappa till alla Havvasheltie." :banghead:
11000 för en valp??

Jag blir så ledsen. En bekant har köpt mops. Nosrynkan är lika stor som näsborrarna är små. Den stackars 8 veckors valpen låter redan när den andas och den andas med bukpress. När ska detta ändras. De som lider är ju hundarna. :cry::cry::cry:

Folk kan verkligen vara kunskapsimmuna, eller bara sakna sunt förnuft, sätt en klädnypa på egna näsan och se hur tjeckt det är att andas :banghead:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 050
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hello everyone, this is not a fully related topic, but I hope you can help me. I'm a student of "Equine Sports and Business" from the...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Ponsa
·
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 252
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London