Dessutom är aveln NOGA PLANERAD. Skrivs det i caps lock så måste det vara sant.De är ju små, fluffiga och har ett fräsigt namn. 11 000 är billigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom är aveln NOGA PLANERAD. Skrivs det i caps lock så måste det vara sant.De är ju små, fluffiga och har ett fräsigt namn. 11 000 är billigt!
Hela hemsidan var ju rätt fjantig.Dessutom är aveln NOGA PLANERAD. Skrivs det i caps lock så måste det vara sant.
För att inte säga aplöjlig. Valpköparen som lovordar sin hund med orden "han är helt rumsren och kommer på inkallning". Höga krav.Hela hemsidan var ju rätt fjantig.
Jag såg ju en omplacering häromdagen som var NIO ÅR och inte rumsren ”men det går säkert att lösa med lite träning”. Ja säkertFör att inte säga aplöjlig. Valpköparen som lovordar sin hund med orden "han är helt rumsren och kommer på inkallning". Höga krav.
Jag såg ju en omplacering häromdagen som var NIO ÅR och inte rumsren ”men det går säkert att lösa med lite träning”. Ja säkert
Schäfervalpar i omplac-grupp. (Skicka människan på intensivkurs i mellanstadiesvenska)
Visa bifogad fil 11743
Ja, och om det är så enkelt undrar man ju varför säljaren helt enkelt inte löst detDet är fascinerande hur många problem som går att lösa med lite träning när man läser hundannonser(vissa hästannonser också för den delen)!
Sonic har kommit på iden att han kan para sig med några korthåriga collietikar och bilda en egen ras: Korthårig vallarcollie! Jag tyckte att det skulle vara förädling av korthårscollien, men de håller nog inte med så vi får bilda en EGEN ras, UTANFÖR SKK!Hela hemsidan var ju rätt fjantig.
Men det är ju toppen! SKK är HUNDRASISTER!Sonic har kommit på iden att han kan para sig med några korthåriga collietikar och bilda en egen ras: Korthårig vallarcollie! Jag tyckte att det skulle vara förädling av korthårscollien, men de håller nog inte med så vi får bilda en EGEN ras, UTANFÖR SKK!
@linnsan , du får skicka tillbaka Gripas stamtavla. Hon ska ingen ha eftersom Caliber är polishund
För övrigt så har hunden stamtavla i hemlandet så är det bara att regga den. Men det kostar svidande 1260:-.
Sonic har kommit på iden att han kan para sig med några korthåriga collietikar och bilda en egen ras: Korthårig vallarcollie! Jag tyckte att det skulle vara förädling av korthårscollien, men de håller nog inte med så vi får bilda en EGEN ras, UTANFÖR SKK!
Det är fascinerande hur många problem som går att lösa med lite träning när man läser hundannonser(vissa hästannonser också för den delen)!
Om det är bra väder då gissar jag? En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)Det är alldeles för vanligt här i uk också. Inte värst där jag bor ute på landet där det finns gott om working dogs, men i stan. I många hundgrupper kommer det upp foton på en hund på soffan och en stolt ägare som meddelar: "We walked a MILE today! Fluffy it so tired and happy!"
Jag såg en post på Fb som delades av en brittisk veterinär, vän till mig, där de visade vilka temperaturer som var lämpliga för olika hundar att vara ute vid. Där stod det helt seriöst att under -4 skulle miniatyrhundar knappt va ute alls, och runt -10 var det på tok för kallt för en medium hund att vara ute längre stund.Om det är bra väder då gissar jag? En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)
Denna borde väl platsa här,men nu är det slut.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1ea4Q/polis-omhandertog-80-hundar
De söker faktiskt att "endast seriösa som bryr sig om kvalité" ska höra av sig så det måste väl vara vettig avel bakom.Jag tolkar det som att du bara är avis på den vettiga aveln och snygga färgen