F
Fruentimber
De som vill hålla på att klä på sina hundar får göra det. Jag tänker hålla mig till hundraser där man inte ska behöva ta fram en sax varannan till var tredje månad, klä på den för att den annars fryser eller kan få granskott i pälsen etc. Borstning vid fällning och avtorkning av tassar och mage räcker för min del. De flesta som bor runtomkring brukar tendera till att tycka så också. Jag tänker inte fortsätta diskussionen mer för ingen verkar ändå fatta vad jag vill komma fram till.
Jag tar inte fram någon sax, jag tar fram en rakmaskin. Man behöver inte klä hunden, det är väl upp till vem som helst och shih-tzun har en varmare päls än boxern. Det är ju ditt val, men det var väl inte dig som individ och hundägare som vi diskuterade specifikt.
Jag har ju både shih-tzu och corgi just nu. Den tid jag lägger ner att borsta corgin under tre månader är densamma som det tar att raka ner shih-tzun. Hon borstas inget mellan gångerna då det inte behövs. Ingen skillnad i tidsåtgång eller pälsvård what so ever, alltså.