Det på vetbase? Jag kunde inte låta bli att kommentera när någon skrev att hon träffade massvis av sunda och bra mopsar
Japp. Det är alltid samma gamla kärngäng av mopsfolk som dyker upp...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det på vetbase? Jag kunde inte låta bli att kommentera när någon skrev att hon träffade massvis av sunda och bra mopsar
Kan en mops vara bra om den inte är sund?Bra mopsar finns det gott om,men sunda är det mycket färre av.
Man häpnar över att vuxet folk är så naivt, speciellt efter alla varningar om utlandshundar i mediaAlltså...träffade på en tjej som köpt en Golden-valp....
Tjejen:
Det var så konstigt, personen som sålde sa att han kommer från Spanien men i passet står det Slovakien?
Har haft honom i en 1,5 veckor nu och han har kliat sig hela tiden och är geggig i öronen.
Han är inte besiktad ännu
Ingen stamtavla men jag fick papper på att han är reggad i Jordbruksverket.
Jag:
Man häpnar över att vuxet folk är så naivt, speciellt efter alla varningar om utlandshundar i media
Alltså...träffade på en tjej som köpt en Golden-valp....
Tjejen:
Det var så konstigt, personen som sålde sa att han kommer från Spanien men i passet står det Slovakien?
Har haft honom i en 1,5 veckor nu och han har kliat sig hela tiden och är geggig i öronen.
Han är inte besiktad ännu
Ingen stamtavla men jag fick papper på att han är reggad i Jordbruksverket.
Jag:
Fast de hade ju i alla fall ett pass,+ev lopper eller demodex och en massa kennelskit i öronen,inget som inte går att fixa,Slovakien är ju i alla fall ok land.Å herre jösses! Hoppas du fick ta alla möjliga prover på den stakars valpen! Hur kan personen varit så blåst!
Kan det vara den som den där tjejen fick tag i som letade hund men alla varnade för henneLigger just nu en napolitansk mastiff på blocket som blivit omhändertagen och ska omplaceras. Dens ögon är nog bland det värsta jag sett... ser ut som en kombo av cherry eye och rejäl ektropion, hursomhelst kan det inte vara skönt
Bara komma på tanken - importera billiga hundar för att starta kennel Här ska vi tjäna pengar på skitdjur och hiva dom till vem som helst.Vad sägs om:
Vi köpte hundarna i Rumänien då vi startat en pomeranian-kennel.
Vi märkte att dom inte var renrasiga och var därför tyvärr tvungna att sälja dom"
3 valpar säljes.
1 "renrasig" vit pomeranian
1 blandras/ renrasig creme pomeranian
1 blandras/spets schäfer brun/svart
Alltså.. om man inte ser skillnad på en pomeranianvalp och en schäferblandning så ska man nog inte starta kennel. De är 12 veckor. Smuggelhundar kanske?
Är det lagligt att få över såpass unga hundar? Hinner de få alla rabiessprutor?
Vad sägs om:
Vi märkte att dom inte var renrasiga och var därför tyvärr tvungna att sälja dom"
3 valpar säljes.
Alltså.. om man inte ser skillnad på en pomeranianvalp och en schäferblandning så ska man nog inte starta kennel. De är 12 veckor. Smuggelhundar kanske?
Den anmäldes så är borta från Blocket. Hoppas de anmälde vidare.Troligen smuggelhundar ja, för det finns nog inte en chans att de hinner få alla papper i ordning osv... Jag hade anmält det till.. Länsstyrelsen? (Varför håller jag aldrig reda på vart man ska anmäla vad?!)
Nej dom är inte lagliga,rabis vacc tidigast vid 12v sen 21 dagars väntan innan införsel.Vad sägs om:
3 valpar säljes.
Den anmäldes så är borta från Blocket. Hoppas de anmälde vidare.
Det vete tusan. Mailade anmälan (fast till jordbruksverket) gällande valpar i galet dåligt kondition och dom va där inom 24 timmar. Tackade sen då valparna var i akut behov av veterinärvård, men sa sig inte ha tid att ha koll på blocket och var tacksamma för anmälan om något verkade helt fel.Ja länsstyrelsen har bra koll på Blocket vad gäller smuggelhundar!
Det vete tusan. Mailade anmälan (fast till jordbruksverket) gällande valpar i galet dåligt kondition och dom va där inom 24 timmar. Tackade sen då valparna var i akut behov av veterinärvård, men sa sig inte ha tid att ha koll på blocket och var tacksamma för anmälan om något verkade helt fel.
Kommer förmodligen få valpar mellan cane corso och bordeaux /boerboel i januari (hoppas jag) å de e en mkt fin hund att ha som livskamrat
Kommer förmodligen få valpar mellan cane corso och bordeaux /boerboel i januari (hoppas jag) å de e en mkt fin hund att ha som livskamrat
Så här?Bedårande blandrasvalpar!
Leveransklara till jul tydligen! Helt perfekt.
Mamma: Chinese Chrested/Pomeranian (naken)
Pappa: Shih Tzu/Coton de tulear
Eh, bedårande skulle jag inte kalla dem. Snarare liknande en gremlin