Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså...träffade på en tjej som köpt en Golden-valp....

Tjejen:
Det var så konstigt, personen som sålde sa att han kommer från Spanien men i passet står det Slovakien? :confused:
Har haft honom i en 1,5 veckor nu och han har kliat sig hela tiden och är geggig i öronen.
Han är inte besiktad ännu
Ingen stamtavla men jag fick papper på att han är reggad i Jordbruksverket.

Jag:
:arghh::arghh::arghh::nailbiting:

Tjejen:
Det var så konstigt, personen som sålde sa att han kommer från Spanien men i passet står det Slovakien? :confused:
Har haft honom i en 1,5 veckor nu och han har kliat sig hela tiden och är geggig i öronen.

Jag:
Man häpnar över att vuxet folk är så naivt, speciellt efter alla varningar om utlandshundar i media :crazy:

Man häpnar över att vuxet folk är så naivt, speciellt efter alla varningar om utlandshundar i media :crazy:

Jag pallar inte tycka synd om dessa köpare utan känner i regel mer irritation (för att de stöttar en kass hundhantering/industri som jag klassar som lika fräsch som barnarbete) och i de fall de gråter ut i pressen förvåning över att man vill gå ut i media och visa hur dum man är.

Det är lite som att köpa en bil utan papper eller servicebok eller vad som, cash av en kille på en parkering nånstans nattetid, och sedan bli förvånad över att bilen är trasig/stulen/whatever.

Tjejen:

Jag:

Å herre jösses! :arghh::nailbiting::eek: Hoppas du fick ta alla möjliga prover på den stakars valpen! Hur kan personen varit så blåst! :confused:

Å herre jösses! :arghh::nailbiting::eek: Hoppas du fick ta alla möjliga prover på den stakars valpen! Hur kan personen varit så blåst! :confused:
Fast de hade ju i alla fall ett pass,+ev lopper eller demodex och en massa kennelskit i öronen,inget som inte går att fixa,Slovakien är ju i alla fall ok land.

Ligger just nu en napolitansk mastiff på blocket som blivit omhändertagen och ska omplaceras. Dens ögon är nog bland det värsta jag sett... ser ut som en kombo av cherry eye och rejäl ektropion, hursomhelst kan det inte vara skönt :cry:
Kan det vara den som den där tjejen fick tag i som letade hund men alla varnade för henne
Hon hade den 3 dagar sen ville hon bli av med honom.
Han hade väl bitit och dragit omkull folk och han hade cherry eye

Vad sägs om:
Vi köpte hundarna i Rumänien då vi startat en pomeranian-kennel.
Vi märkte att dom inte var renrasiga och var därför tyvärr tvungna att sälja dom"

3 valpar säljes.
1 "renrasig" vit pomeranian
1 blandras/ renrasig creme pomeranian
1 blandras/spets schäfer brun/svart

Alltså.. om man inte ser skillnad på en pomeranianvalp och en schäferblandning så ska man nog inte starta kennel. De är 12 veckor. Smuggelhundar kanske?
Är det lagligt att få över såpass unga hundar? Hinner de få alla rabiessprutor?

Vad sägs om:
Vi märkte att dom inte var renrasiga och var därför tyvärr tvungna att sälja dom"

3 valpar säljes.

Alltså.. om man inte ser skillnad på en pomeranianvalp och en schäferblandning så ska man nog inte starta kennel. De är 12 veckor. Smuggelhundar kanske?
Bara komma på tanken - importera billiga hundar för att starta kennel :rage::rage::rage: Här ska vi tjäna pengar på skitdjur och hiva dom till vem som helst.

Vad sägs om:

3 valpar säljes.

Troligen smuggelhundar ja, för det finns nog inte en chans att de hinner få alla papper i ordning osv... Jag hade anmält det till.. Länsstyrelsen? (Varför håller jag aldrig reda på vart man ska anmäla vad?!)

Vad sägs om:

3 valpar säljes.

Nej dom är inte lagliga,rabis vacc tidigast vid 12v sen 21 dagars väntan innan införsel.

Ja länsstyrelsen har bra koll på Blocket vad gäller smuggelhundar!
Det vete tusan. Mailade anmälan (fast till jordbruksverket) gällande valpar i galet dåligt kondition och dom va där inom 24 timmar. Tackade sen då valparna var i akut behov av veterinärvård, men sa sig inte ha tid att ha koll på blocket och var tacksamma för anmälan om något verkade helt fel.

Det vete tusan. Mailade anmälan (fast till jordbruksverket) gällande valpar i galet dåligt kondition och dom va där inom 24 timmar. Tackade sen då valparna var i akut behov av veterinärvård, men sa sig inte ha tid att ha koll på blocket och var tacksamma för anmälan om något verkade helt fel.

Jag vet att blocket kollas, när och hur ofta vet jag inte - alla nedskärningar har säkert gjort att man inte har samma möjlighet som tidigare att hålla sig uppdaterad.
Jättebra när alla hjälper till och anmäler om något verkar skumt!

Bedårande blandrasvalpar!

Leveransklara till jul tydligen! Helt perfekt.

Mamma: Chinese Chrested/Pomeranian (naken)
Pappa: Shih Tzu/Coton de tulear

Eh, bedårande skulle jag inte kalla dem. Snarare liknande en gremlin :angel:
Så här?
128950036932474415.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30