Nejdå,den blir vad du gör den till och har rätt färgLåter som början på en mardröm till hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nejdå,den blir vad du gör den till och har rätt färgLåter som början på en mardröm till hund.
Börjar kennelnamnet på C?Alltså, hur tänker folk?
Kollade upp en valp som hyllas i min schäferhatgrupp på fb. Tiken har haft en kull tidigare, fem avkommor - fyra röntgade
1 förröntgad med C därefter B vid ordinarie rtg
1 med C
1 med D
1 med E (!!)
Tiken själv är fri men endast ett par av kullsyskonen är röntgade och en av dem har C.
Varför i hela helvete tar men en kull till på en sån tik?
Blir så jäkla förbannad och ledsen när jag ser den typen av "avel"
Börjar kennelnamnet på C?
Husky, Shetland Sheepdog och Clumber Spaniel? Kanske lite Chow Chow också för fluffets skull? Och Pudel så att den blir allergivänligMen om man ska leka med tanken att ta fram en medelstor (typ Labbestor) sällskapsras med alla "fina färger" och blå ögon, hur ska man göra då? Vilka raser borde användas?
(Jag älskar såna här låtsasscenarios )
Aldrig Clumber för min delHusky, Shetland Sheepdog och Clumber Spaniel? Kanske lite Chow Chow också för fluffets skull? Och Pudel så att den blir allergivänlig
Stor eller mellanpudel som grund... Ska man ha merle så är det väl bara att ta typ någon utställningsavlad Aussie. För att få blå ögon är det ju kanske enklast att använda husky eftersom ögonfärgen verkar vara dominant. Men ska man göra jobbet grundligt kanske det är bättre med recessivt blå ögon (från beagle eller welsh corgi pembroke). Problemet blir väl att ingen av de raserna är något vidare bra för gå-runt-kvarteret-sällskaps-hundar. Idealet vore om man kunde få till en hund med dominant blå och recessivt blå Fast det känns som det aldrig har funnits i kombo, who knows vad det skulle resultera i .Men om man ska leka med tanken att ta fram en medelstor (typ Labbestor) sällskapsras med alla "fina färger" och blå ögon, hur ska man göra då? Vilka raser borde användas?
(Jag älskar såna här låtsasscenarios )
Jag har tittat igenom statistiken för samtliga kullar och det var inget att skryta med. Inte mycket röntgat eller MH -testat fast hon skryter med att bägge delarna ingår i priset. Och folk tycker hon är såååå seriös.Mmm, och tiken har överhuvudtaget inte något som gör att hon har i aveln att göra enligt mitt sätt att se på det.
Men hon skyller på hanen i det här fallet, att det finns C bland tikens syskon verkar hon ha förbisett och jag orkar inte ta diskussionen, jag kräker ur mig här istället-
Låter väldigt bekant, fast inom belgarkretsar. En uppfödare som har sååå bra brukslinjer, när jag kollade tidigare så var det skit i aveln sedan 70-talet och hon försökte kränga kryptorkider till avels- och tävlngsintresserade.Jag har tittat igenom statistiken för samtliga kullar och det var inget att skryta med. Inte mycket röntgat eller MH -testat fast hon skryter med att bägge delarna ingår i priset. Och folk tycker hon är såååå seriös.
Detta är rena utställingslinjer. Finns 0 arbetsmeriter. Och individerna det avlas på kommer från kullar med få utvärderade individer. Mycket chansning mao. Mediokra MH.Låter väldigt bekant, fast inom belgarkretsar. En uppfödare som har sååå bra brukslinjer, när jag kollade tidigare så var det skit i aveln sedan 70-talet och hon försökte kränga kryptorkider till avels- och tävlngsintresserade.
Detta är rena utställingslinjer. Finns 0 arbetsmeriter. Och individerna det avlas på kommer från kullar med få utvärderade individer. Mycket chansning mao. Mediokra MH.
Det skylls mycket på hanarna. I nämda kull ledstatistiken, i en annan mentaliteten. Varför väljer då människan dessa hanar som saknar ordenligt utvärderad bakgrund?
Uppfödaren har sig själv att skylla.
Stor eller mellanpudel som grund... Ska man ha merle så är det väl bara att ta typ någon utställningsavlad Aussie. För att få blå ögon är det ju kanske enklast att använda husky eftersom ögonfärgen verkar vara dominant. Men ska man göra jobbet grundligt kanske det är bättre med recessivt blå ögon (från beagle eller welsh corgi pembroke). Problemet blir väl att ingen av de raserna är något vidare bra för gå-runt-kvarteret-sällskaps-hundar. Idealet vore om man kunde få till en hund med dominant blå och recessivt blå Fast det känns som det aldrig har funnits i kombo, who knows vad det skulle resultera i .
Fast Silken Windhound finns väl i merle, och vinthundarna är ju enkla om de får vad de behöver. Så lösningen är kanske närmare än vi tror?
Det är mycket skryt om att hundarna minsan både är exteriört superbra och suvuräna brukshundar.Men var är titlarna?Och den nämnda tiken har ju inte ens utställningsmeriter
Mitt långhår har f-n så mycket mer meriter, både korad och BIR upprepade gånger med flera CACIB. Tyvärr hann vi inte få bruksmeriten innan hon blev sjuk och satt på livslång medicinering. Men vi var på g innan dess iallafall.Det är mycket skryt om att hundarna minsan både är exteriört superbra och suvuräna brukshundar.Men var är titlarna?
Vi är flera bukefalister som irriterat oss på uppfödaren. @linnsan har också synat vederbörande lite vill jag minnan
Det är inte "bådeoch"-hundar - det är "varkeneller"-hundarDet är mycket skryt om att hundarna minsan både är exteriört superbra och suvuräna brukshundar.Men var är titlarna?
Är det en kennel som finns i Västra Götaland?Det är mycket skryt om att hundarna minsan både är exteriört superbra och suvuräna brukshundar.Men var är titlarna?
Vi är flera bukefalister som irriterat oss på uppfödaren. @linnsan har också synat vederbörande lite vill jag minnan
Ja massor uppenbarligen men knappast några i avdelningen kunniga hundägare.Det är inte "bådeoch"-hundar - det är "varkeneller"-hundar
Får dom köpare öht
Är det en kennel som finns i Västra Götaland?
JaÄr det en kennel som finns i Västra Götaland?