Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yorkshire terrier valpar
Inga fel
Födelsedatum 24.08.16
Tänder 6*6
FCI/RKF stamtavla, chip
Alla vacciner

Bra att de är utan fel.:up:
Vad beyder tänder 6*6?
Var är de reggade?
/mvh jeps som inte alltid förstår annonshundiska

Alltså, hur tänker folk?
Kollade upp en valp som hyllas i min schäferhatgrupp på fb. Tiken har haft en kull tidigare, fem avkommor - fyra röntgade
1 förröntgad med C därefter B vid ordinarie rtg
1 med C
1 med D
1 med E (!!)
Tiken själv är fri men endast ett par av kullsyskonen är röntgade och en av dem har C.
Varför i hela helvete tar men en kull till på en sån tik?
Blir så jäkla förbannad och ledsen när jag ser den typen av "avel" :banghead:

Yorkshire terrier valpar
Inga fel
Födelsedatum 24.08.16
Tänder 6*6
FCI/RKF stamtavla, chip
Alla vacciner

Bra att de är utan fel.:up:
Vad beyder tänder 6*6?
Var är de reggade?
/mvh jeps som inte alltid förstår annonshundiska

Gissa på utan fel = inte öppen fontanell
6x6 är fulltandad =dom ska ha 6 insesiver mellan huggtänderna uppe o nere
FCI är huvudorganet för gk kennel klubbar, RKF tror jag är Ukraina eller rumänien

Nä det gör inte jag heller och det var inte det jag sa :idea: Missförstår du mig med flit?
Inte med flit men missförstår gör jag tydligen. :)
Förstår inte heller hur man kan säga att de är fulltandade om man bara räknar incisiver . :confused:
Borde ju dessutom inte kunna säga att så små är fulltandade öht då de fortförande bara har mjölktänder .

"jag har en tik som har löpt sitt första löp hon är en chihuahablandis raserna i henne är chuhuha, pouder puff, cheperki, sitsu, japansk pets, lassapapo. hon är lik en mer en chihuahua jag letar efter en hane tills nästa år när hon har sitt andra storlöp sänd mig gärna ett pm"

"jag har en tik som har löpt sitt första löp hon är en chihuahablandis raserna i henne är chuhuha, pouder puff, cheperki, sitsu, japansk pets, lassapapo. hon är lik en mer en chihuahua jag letar efter en hane tills nästa år när hon har sitt andra storlöp sänd mig gärna ett pm"
Hon missade ju uwsepehhtzsh ur raserna (och la till lite eget). Man kanske ska hjälpa henne komma på ett nytt rasnamn med hjälp av de bokstäverna :up:

Den är inte förbjuden,det är "bara" inte en tillåten färg och får väl xx som färg i stamtavlan,
OBS att vi också är i oseriös avel tråden

Med tanke på att originalkommentaren handlade om att det borde finnas en blåögd variant bland sällskapsraserna för att just de utseendefixerade ska ha ett bättre alternativ så tyckte jag att nja.. Finns ingen seriös uppfödare som avlar på merlechi i Sverige idag, imho.

Men om man ska leka med tanken att ta fram en medelstor (typ Labbestor) sällskapsras med alla "fina färger" och blå ögon, hur ska man göra då? ;) Vilka raser borde användas?

(Jag älskar såna här låtsasscenarios :angel:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar