Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får nog bli en tema-kull nästa gång isf att alla börjar på samma bokstav.
Tikar:
Fiffi (tingad av @toughcookie )
Snippa
Muffan

Hanar:
Styve
Petter Niklas
Balla Balder (tingad av @russinbulle )
Pitte

.....sen får jag upp några till i mitt huvud som jag inte vågar skriva här:angel:
Tänk om vi får 11 stycken igen, då får ni hjälpa mig med namn :D
Jag måste nog tinga Styve tror jag :rofl:

Jag tycker inte att det är nån större skillnad. Möjligen att man ser färre fartvesslor bland de större hundarna, men det är så många andra egenskaper som skiljer mellan de olika hundarnas arbetsstil, att storleken blir svår att skylla på.

Min ena bc är rätt stor (åt alla håll. Stora fötter, lång, hög...) och han är verkligen "solid as a rock", han är extremt jävla vägvinnande, men springer inte direkt fort egentligen, han kommer bara väldigt långt. Hans släkting väger typ 10 kg och där kan vi snacka vessla, jag blir helt matt bara jag ser henne hos fåren. :D
Enda nackdelen med min är att han blir lite som en traktor eller en långtradare när han blir trött. Det tar liksom en viss tid att få styr på den stora kroppen, och blir han trött så tar det ju ännu längre tid innan han lyckas fixa till det. :love:

Får nog bli en tema-kull nästa gång isf att alla börjar på samma bokstav.
Tikar:
Fiffi (tingad av @toughcookie )
Snippa
Muffan

Hanar:
Styve
Petter Niklas
Balla Balder (tingad av @russinbulle )
Pitte

.....sen får jag upp några till i mitt huvud som jag inte vågar skriva här:angel:
Tänk om vi får 11 stycken igen, då får ni hjälpa mig med namn :D

Vill bara upplysa om att jag bräckte bröstbenet vid förlossningen för tre veckorsedan... Sådana här inlägg är inte okej!
Skrattar hög med tårar av smärta här :laugh::wtf::laugh::cautious::laugh::arghh:

Vill bara upplysa om att jag bräckte bröstbenet vid förlossningen för tre veckorsedan... Sådana här inlägg är inte okej!
Skrattar hög med tårar av smärta här :laugh::wtf::laugh::cautious::laugh::arghh:
Förlåt.
Och GRATTIS!!!!
Krya på dig :)

• Gilla
Reactions: Is
Bäst att vara lite seriösa nu.

Har en undran angående HD-index. Vet inte var jag ska lägga den och det är iaf avelsrelaterat....

Nu kommer HD-index för Schäfer. Vad händer med de schäfrar som redan är i avel? Kan det bli stopp att avla på en redan röntgad hund? (Hoppas för det finns en del skitavel på fria individer)

Hur funkar det med avelsspärr? Idag får ju automatiskt hundar med anmärkning ett stop. Kan stop delas ut sen också?

Hur kommer hanar att påverkas av idexet? Vet flera uppfödare som upplåter sina hanar till tikar med tveksam statistik med resultatet att det blir en del dåliga kullar. Flera hanhundsägare resonerar som så att de inte lägger sig i andras avel (konstigt resonemang när man står för 50% av generna). En hane är också rätt kostsam att köpa in/ta fram så en del vill gärna att han används så mycket som möjligt. Kan en hane få stop om han lämnar mycket anmärkningar? (Hoppas igen)

Plingar på @Dentaku som brukar har koll.
Någon annan som vet?

Någon som sett dessa bullterrier \ malle mixen ?
Det är en stor diskussion om dem på annat forum.
Åtta månader i dagsläget.
Två är omplacerade via hundstallet efter vanvård.
En tredje ligger på en annan omplaceringssida.
Den fjärde är på blocket för akut omplacering.

En karl söker egen hund efter att ha lånats sin kompis.
Kärleken åtrån och begäret spirar skriver han.
Känns lite . .. ???
Hunden ska vars en blandning på fyra småraser.. Som att det vore en ras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 670
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar