OS-dressyren

Ja precis. Dessutom var ju Carlebäck tillfrågad att kommentera fälttävlan av Viasat. När hon sedan frågade dem hur det skulle bli med den saken hade de sagt att det redan var ordnat. Ingen aning om Viasat även frågat någon relevant att kommentera dressyren. Om det nu var så att Viasat snålar in på pengar genom att bara skicka Linda att kommentera alla tre grenar och att Linda inte hade någon aning om vad hon skrev på för kontrakt. Ja, det vet ingen förutom Viasat och Linda.

Har nog varit bättre att låta Carlerbäck kommentera allt istället.

Nu släpper vi Linda tycker jag. Vi har alla samma åsikt.

Blir kul imorgon när de stora kanonerna kommer in. Om Patrik och Tinne gör som de ska så kanske kanske det blir ett brons iallafall. USA kommer vara livsfarliga.
Med tanke på Gals procent så tror jag Holland är borta.
Blir kul att se första ronden Valegro mot Desperados

Men åh jag tänker ju som ett mongo. Det är ju nytt i år. De 7 bästa lagen går till GP Specialen där nollställs resultaten. Fan då spelar det ju ingen som helst roll hur det går imorgon så länge vi är minst lag 7

Hur många rundor ska de göra? Två i lag och en individuell? Det som räknas individuellt nu, är det kval till nån final eller hur funkar det?

Jag blir så otroligt trött på er allihopa nu faktiskt, först gör hon fel när hon inte förklarar hur precis allt hänger ihop (för självklart måste man vara en allsvetande Gud när man kommenterar sporten där det finns lika många experter som det finns sand i underlaget). Sen gör hon fel när hon är övertydlig och förklarar hur det hela går till upprepande för ev nytillkomna tittare (sändningen är ju för tusan flera timmar lång! Klart som korvspad att det kommer tillkomma tittare som inte hört vart eviga ord sen start). Sen pratar hon för mycket (hade blivit väldigt mycket mera prat om hon ska gå igenom stam+historia+anekdoter osv för vareviga ekipage). Sen säger hon inte tillräcklig.

Istället för att gnälla och häckla kanske det räcker att stänga av ljudet? Eller kontakta ansvariga och ge konstruktiv kritik. Men att syssla med denna typ av mobbning där ni förlöjligar allt hon säger är så otroligt fult av er. Riktig dagisnivå.

Och ja, jag kanske är överdrivet känslig, men när man känner personen som ni skrattar åt och man vet hur mycket tid och energi hon har lagt ner på att läsa på, studera, ta anteckningar, intervjua etc etc så blir jag rosenrasande när någon kläcker ur sig att "det märker att hon inte alls läst på något alls!". Vad faan vet ni om det?

Inlägget är inte riktad specifikt till den citerade bukefalisten, inte heller enbart er i denna tråd, men rent allmänt borde alla "experter" kanske fundera två gånger till innan ni postar. Fundera på hur kul det var om alla dessa kommentarer var riktade mot er och eran prestation.

Over and out.

PS. Att försvara sig med att man är en offentlig person och har valt det osv osv är skitsnack, så försök inte ens med det. DS.

Fast hon är ju rätt igenom genomusel, det är ju ett hån mot sporten att de tycker att det är ok att ta in en gammal hoppryttare som expertkommentator i dressyr när hon plågsamt tydligt inte kan ett skvatt. Hoppning, absolut, men min pappa skulle kunna göra det där jobbet bättre och han har aldrig suttit på en häst. Skamligt.

Men åh jag tänker ju som ett mongo. Det är ju nytt i år. De 7 bästa lagen går till GP Specialen där nollställs resultaten. Fan då spelar det ju ingen som helst roll hur det går imorgon så länge vi är minst lag 7

Stämmer inte detta?
Till Grand Prix Special, går de sex bästa lagen från Grand Prix och de åtta bäst placerade ryttarna som inte ingår i de sex lagen. I varje lag ingår fyra ryttare.
Grand Prix och Grand Prix Special är obligatoriska program.
Resultatet från Grand Prix och Grand Prix Special räknas i procent och de tre främsta ryttarnas resultat läggs samman för att få fram lagresultatet. Högst procent vinner.

@Niyama
Nä har kollat upp nu. De 7 bästa lagen går vidare till GP special och i lagtävlingen räknas GP och GPS ihop. Puh!

De 11 bästa individuella ryttarna utan lag går vidare från GP till den individuella tävling i GPS.

Sen går de 18 bästa från GPS till küren

Nu ska det vara rätt. Herregud vad svårt det ska vara :)

Jag tror att alla tycker ungefär samma när det kommer till Lindas förmåga att kommentera dressyr. Men sättet som många här inne på Buke nästan gottar sig i det tycker jag är fruktansvärt att läsa! Det är dessutom ganska slående hur vissa verkar få råg i ryggen och klanka ner lite extra när de märker att de har fler med sig. Det backas lite när det kommer mothugg för att sedan ösas på med kritik igen när man märker att de fortfarande har fler bakom sig.
De flesta här är ju själva uppenbarligen proffs så vad ska ni ens med en expertkommentator till? Kan det kanske till och med vara så att Linda och Henrik gör ett ganska bra jobb på att förklara för de som verkligen inte kan mycket om dressyr? Jag säger inte att det är så men jag säger däremot att jag hatar all form av mobbning! Och flera här bör ta sig en ordentlig tankeställare över vad de skriver på det här forumet.

@Niyama
Nä har kollat upp nu. De 7 bästa lagen går vidare till GP special och i lagtävlingen räknas GP och GPS ihop. Puh!

De 11 bästa individuella ryttarna utan lag går vidare från GP till den individuella tävling i GPS.

Sen går de 18 bästa från GPS till küren

Nu ska det vara rätt. Herregud vad svårt det ska vara :)

Tack! Tycker ju att de borde kunna ge rätt information på ridsport.

I küren får endast 3 från varje land starta vilket gör att även fast man har 4 från sitt land bland de 18 bästa så får bara 3 rida, osis Tyskland :)

Vad är det för klantskallar som satt en logga (?) på scabraken så de måste tejpas?! :banghead:

C34BD051-FAC6-4280-85CC-48296155E569_zpsnafcyzfv.jpg

Jag tror att alla tycker ungefär samma när det kommer till Lindas förmåga att kommentera dressyr. Men sättet som många här inne på Buke nästan gottar sig i det tycker jag är fruktansvärt att läsa! Det är dessutom ganska slående hur vissa verkar få råg i ryggen och klanka ner lite extra när de märker att de har fler med sig. Det backas lite när det kommer mothugg för att sedan ösas på med kritik igen när man märker att de fortfarande har fler bakom sig.
De flesta här är ju själva uppenbarligen proffs så vad ska ni ens med en expertkommentator till? Kan det kanske till och med vara så att Linda och Henrik gör ett ganska bra jobb på att förklara för de som verkligen inte kan mycket om dressyr? Jag säger inte att det är så men jag säger däremot att jag hatar all form av mobbning! Och flera här bör ta sig en ordentlig tankeställare över vad de skriver på det här forumet.

Folk är frustrerade över att något så pass stort som OS slarvas bort. Spec när man betalar ganska mkt för att se det. Klart frustrationen kommer ut.

Och nej, Linda gör inget bra jobb för vare sig okunniga eller kunniga åhörare. Hon är rakt igenom usel.
Både på det tekniska och på att kommentera tv.

Henrik gör jobbet betydligt bättre.
Jag är inte helförtjust i honom som person. Men han verkar fasen snudd på veta mer om ridning och säger intelligentare saker än Linda.
Dessutom är han ju bättre på att prata i tv.

Folk är frustrerade över att något så pass stort som OS slarvas bort. Spec när man betalar ganska mkt för att se det. Klart frustrationen kommer ut.

Ja, klart man måste få kritisera en tjänst man betalat för. Fattar verkligen inte vad problemet med det är. Det är som att en del inte fattar att Linda har ett jobb, ett jobb hon uppenbarligen inte klarar av.

Jag tror att Sverige trots de fina ritterna av Mads och Juliette inte aspirerar på medalj, även om jag förstås hoppas. Min gissning är att England, Tyskland och Holland (trots allt) belägger de tre första platserna - om någon av dom blir nedpetade så är det i min kristallkula Holland. Sen är det ju frågan om Sverige lyckas klättra eller om tex USA tar bronset.

Jag är i allafall jätteglad över att Sverige är med i matchen.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 872
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar