OS-dressyren

Ni som kollar via BBC, får man se hur poängen sätts där? Minns att man fick följa bedömningen på någon tävling förut och det var himla trevligt. Hade varit tacksammare att titta på Viasat om det redovisades..
De pratar om poängen men de syns inte i rutan. Men det går att följa poängsättningen live via http://rio2016.live.fei.org/ Live resultat knappen kommer upp när klassen startar, så får man se alla domarnas poäng när de rapporteras.

Ni som kollar via BBC, får man se hur poängen sätts där? Minns att man fick följa bedömningen på någon tävling förut och det var himla trevligt. Hade varit tacksammare att titta på Viasat om det redovisades..

Förövrigt tycker jag, som någon annan sa, att Henrik är jättebra! Henrik tillsammans med en annan expert hade blvit både underhållande och lärorikt tycker jag. Dressyren (och fälttävlan) är ju rättså mastig, så tycker det livar upp med Henriks lite udda anekdoter och kommentarer om musik och annat.
Nej, det är ingen skillnad på BBC - det verkar vara samma (ej imponerande imnsho) tv-produktion som går ut till alla.
Här kan man hitta liveresultat http://rio2016.live.fei.org/
Obs dock att sidan och sändningen inte alltid är helt i synk, så ibland ser man poängen i förväg (och ibland ligger resultatsidan nere).

Ha inte fel märke på TVn bara om du har en smart-app på den, risken finns att den inte stödjer reprisfunktionen :meh: har en LG från 2015 och har det problemet, har varit i kontakt med Viaplay och det är ett faktum. Trots att appen fanns på TVn när vi köpte den :banghead:

Det har inget med vilket märke det är på teven. Det går bara att se repris i 48 timmar via dator eller mobil.

Det har inget med vilket märke det är på teven. Det går bara att se repris i 48 timmar via dator eller mobil.

Jo om man vill titta genom appen man har genom sin smart-TV. Fick svart på vitt svar direkt från Viaplay att LG inte stöder deras reprisfunktion. Det funkar i mobilen och säkert datorn men inte på vår TV.

Tycker Sandro Boy såg lättare ut idag än i Världscup finalen. Då hävde han sig fram i galoppombytena.
Men han har ju lätt att hamna i gunghästgalopp.

Ska inte klaga på Linda då jag tycker hon är bättre idag men att kalla den japanska ryttaren för hon ggr flera när det är en man är inte helt ok.....
Tycker också hon är bättre idag. Tänker speciellt för en tittare som inte är insatt i dressyr (typ min mamma som aldrig hållt på med hästar men gillar att titta) då hon förklarar saker på ett enkelt sätt.

Det är för övrigt något jag gillar med ridsportsändningar i allmänhet; att kommentatorerna försöker förklara vad det är som görs och hur det ska se ut. Tycker det är få sporter som är lika duktiga på att försöka få med tittarna, även i bedömningssporter som konståkning och gymnastik.

Tycker också hon är bättre idag. Tänker speciellt för en tittare som inte är insatt i dressyr (typ min mamma som aldrig hållt på med hästar men gillar att titta) då hon förklarar saker på ett enkelt sätt.

Det är för övrigt något jag gillar med ridsportsändningar i allmänhet; att kommentatorerna försöker förklara vad det är som görs och hur det ska se ut. Tycker det är få sporter som är lika duktiga på att försöka få med tittarna, även i bedömningssporter som konståkning och gymnastik.

Ja och att hon poängterar att det är viktigt att bakbenen hänger med, trots att det ser mäktigt ut med flashiga framben. :up:

Är det någon som har koll på hur det är med utrustning? Tyckte Henrik sa i FT-hoppningen att ryttarna endast får ha utrustning från sitt hemland och inga sponsorer får synas. Men här är det ju väldigt många som har synliga märken som Pikeur och Cavallo på sina kläder. Har svårt att tänka mig att ryttare på den här nivån inte är sponsrade med kläder av dessa företag.

Känns ju som att jag missuppfattat det hela eller att Henrik sa fel. Någon som vet?

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar