Jag tyckte inte alls Dufour var värd 89 %. Den hamnade lite bakom rätt många ggr och var inte alls lika bra som i specialen.
Kollade efteråt så minns inte siffrorna på det tekniska och det artistiska men Fry var betydligt mkt bättre än 1 procent.
Jag nördar lite domarsiffror i hoppausen igen, alltid intressant. Den danska domaren hade Dufour som etta (89,375) i küren - inte jättemycket före Fry (88,650) men dock lite anmärkningsvärt tycker även jag som håller Fry som klar etta.
Luxemburgdomaren som var lite anti-Dufour redan i Specialen (hade henne som fyra då) hade nu henne först som åtta (!) på 85,9. Och Werndl som tvåa, 87,425. Drog även upp Kittel (femte plats) och Nilshagen (sjätte plats) i jämförelse med övriga domare.
Andra domare med lite nationalistvarning är britten som drog upp Gareth Hughes lite redan i Specialen (hade honom fyra medan de andra satte honom på femte till fjortonde plats) men ville i küren ge honom bronsmedaljen (övriga placeringssiffror 5-6-9-9-10-12).
Holländska domaren var däremot nästan ensam om att sätta Dinja van Liere utanför prispallen (fjärde plats).