OS-dressyren

Missade några ritter men gick tillbaka och kollade så jag iaf sett de svenska.
Rider resten av lagdeltagarna GP imorgon och sedan är specialen nästa dag? Alltså de har bara kört halva startfältet ikväll?

Dorothee Schneider :love:

Usa rider klassiskt fint, vem tränar dom nu när Balkenhol slutat?
Fina ritter av Svenskarna! Tja vi har nog aldrig varit så nära ett brons som i detta OS iallafall!

Nej det är inte att mobba/hata/vara elak nr vi kritiserar Linda som kommentator. Det är otroligt stor skillnad på att kritisera ett utfört arbete och att hata någons person. INGEN här inne hatar på Linda. Hon är en kanontrevlig person med många goda kvalitéer, dessvärre är inte att kommentera dressyr en av dom. Henrik tycker jag däremot gör ett utmärkt jobb som bisittare. En bisittare ska ställa de där frågorna som en eventuell tittare undrar och det är expertens uppgift att svara konkret på frågan. Det märktes vid ett flertal tillfällen att Henrik försöker guida Linda till att svara bra (tex om kopplingen mellan Stutteri Ask och RGB), men det faller helt platt och går Linda förbi.

Personligen tycker jag Henriks småprat om Roosevelt och liknande är rätt trevligt :D. Hade varit bättre om det blandats upp med konkret dressyrfakta också. En annan bra sak med Henrik är att jag aldrig är nervös när han pratar-jag vet att han reder ut det.

Ja ja, till vad som hände på banan idag gillade jag verkligen kanadensiskan med leendets ritt! Hästen hade inte de stora gångarterna, men det var mjukt och fint och väldigt trevligt. Fiona Bigwood överraskade också med en superritt och jag tror alla här la märke till hennes hängande stångtygel-love it! Både Juliette och Mads gjorde fantastiska insatser, även om jag hade önskat mer avspänning i Buriel-hans piaff och passage och övergångarna däremellan var helt amazing! Mycket imponerad över paret som nytt ekipage! Tyska Dorothee Schneider rider så himla revligt-och Showtime är ju bara hur fin som helst! Syns inte att han nuddar marken i ökningarna. Nästa OS tror och hoppas jag hon tar guld med Sezuan:p.

Det var väldigt synd att Parzival ens äntrade banan idag. Han var matt och det syntes. Tror att Adelinde grämer sig över att hon startade, verkade så i intervjuer.

Har det kommit ut exakta tider för i morgon ännu? Det borde väl vara typ 17:20 eller något för Patrik som startar som nr 13? Mats startade ju 17:12 idag som nr 12..

Funderar för att betala för viaplay ändå eller något... Men går det att se saker i repris där? Jag har problem med vissa tider och känns som mkt pengar för om man inte kan se de ekipage man helst vill :/

48 timmar efteråt.

Ha inte fel märke på TVn bara om du har en smart-app på den, risken finns att den inte stödjer reprisfunktionen :meh: har en LG från 2015 och har det problemet, har varit i kontakt med Viaplay och det är ett faktum. Trots att appen fanns på TVn när vi köpte den :banghead:

Folk är frustrerade över att något så pass stort som OS slarvas bort. Spec när man betalar ganska mkt för att se det. Klart frustrationen kommer ut.

Och nej, Linda gör inget bra jobb för vare sig okunniga eller kunniga åhörare. Hon är rakt igenom usel.
Både på det tekniska och på att kommentera tv.

Henrik gör jobbet betydligt bättre.
Jag är inte helförtjust i honom som person. Men han verkar fasen snudd på veta mer om ridning och säger intelligentare saker än Linda.
Dessutom är han ju bättre på att prata i tv.

Att du med flera har den åsikten är ganska så uppenbar. Men varför fortsätta tjata och håna om det? Jag tänker inte heller nu fastna i detta så detta blir mitt sista inlägg i frågan. Att Lindas prestation nämns har jag full förståelse för men när häcklandet fortsätter då liknar det just mobbning.

Adelinde har gjort ett inlägg på Facebook, verkar inte som att Holland hade någon reserv på plats.
Aha... alltså jag tycker fortfarande att det är oerhört märkligt att de startade öht under de omständigheterna, men det förklarar att de inte bara skickade in sin reserv!
Undrar dock varför det inte fanns en reserv på plats. Holland måste ju ha fler ekipage :confused:

Aha... alltså jag tycker fortfarande att det är oerhört märkligt att de startade öht under de omständigheterna, men det förklarar att de inte bara skickade in sin reserv!
Undrar dock varför det inte fanns en reserv på plats. Holland måste ju ha fler ekipage :confused:

Tycker också att det är konstigt att de inte har en reserv men har full förståelse för Adelindes agerande efter att ha läst hennes inlägg!

Ni som kollar via BBC, får man se hur poängen sätts där? Minns att man fick följa bedömningen på någon tävling förut och det var himla trevligt. Hade varit tacksammare att titta på Viasat om det redovisades..

Förövrigt tycker jag, som någon annan sa, att Henrik är jättebra! Henrik tillsammans med en annan expert hade blvit både underhållande och lärorikt tycker jag. Dressyren (och fälttävlan) är ju rättså mastig, så tycker det livar upp med Henriks lite udda anekdoter och kommentarer om musik och annat.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar