Orimliga saker som stör dig, del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 122 087
Status
Stängd för vidare inlägg.
Bank bank!
För lite perspektiv hänvisar jag här till granntantens inställning. Jag skulle handla en grej åt henne på hennes kort och det visade sig bli dyrare än beräknat. Ringer då upp för att kolla om hon tycker summan är ok och om hon har nog med cash på kortet. Tanten svarar:
"Eh ja vaddå det finns ju alltid pengar på kortet, det är ju därför man har ett kort. Pengarna finns ju där bara".

Yolo på den :rofl:
:heart:heart:heart

orimligt, ja, men en på jobbet störde sig mer än jag och gjorde något åt det... han måste ha varit på speciellt humör för han brukar vara ganska tystlåten och godmodig och inte säga så mycket.

Men när människor säger "sveitsch" när de menar "Schweitz" och inte ens hör skillnaden!!!

På tal om Gilmore Girls höll jag på att skratta ihjäl mig åt denna sidan igår.

Exempel @Ninnurur:

dean_57e386502a6b2202dcbea60b.jpg

Men alltså... jag kommer hem och är fortfarande orimligt upprörd och då visar min man mig:

Fast kan det verkligen vara så att flera personer vid olika, seriösa tillfällen använder ordet "systäm" upprepade gånger som ett skämt?

När jag gick i mellanstadiet hade jag en lärare som sa probläm och systäm.
Blev han arg på nån sa han att de hade ett "probläm i sitt systäm".. :p:banghead:

Just nu stör jag mig lite på min väninna. Hon ska köpa en lägenhet och jag fattar inte hennes fokus. Tex idag så tittade vi på en fantastisk lägenhet. Vi snackar originalträgolv, kakelugn, 3.7 m takhöjd, alla originaldetaljer bevarade, perfekt läge i stan på liten återvändsgata mot park, 150 m till tunnelbanan... alltså jag kan fortsätta i evighet ;)
Då hänger människan upp sig på att det var spotlights i hallen. Hon KAN INTE bo nånstans där det är spotlights. Det är DÅLIG SMAK att ha spotlights. Osv osv.
Jag tänker att om lägenheten har ALLT och hon ändå är beredd att betala 6-7 mille för ngt kan hon väl ta in nån jävla spotlight-expert och ta bort dom???

:banghead::banghead::banghead:

Lika jävla störd som jag blev av den unga man som körde ifatt mig när jag svängt ut från en affär. Det är 40 där men han kom ur kurvan i säkert dubbla hastigheten. La sig på tuten direkt när han fick syn på mig och när han kört om stannade han mitt i gatan - öppnade dörren och visade mig fingret.

Seriöst - varför blev han så förbannad när det var han som körde för fort? och vad blev bättre av att ge sig på mig som körde laglydigt? Hade han kört laglydigt hade han inte ens kommit ikapp mig innan jag svängde i nästa korsning.
För folk är egoister och lagar/regler gäller inte dom, typ så. :angel:

Han gjorde flera fel, att stanna mitt i gatan bryter ju mot en av trafikens huvudregler "inte hindra trafiken", plus det andra fortkörning osv.
Tyvärr finns det gott om idioter i trafiken och själv börjar jag nog bli avtrubbad då jag inte alls stör mig lika mycket på dom som jag gjorde tidigare...

Bank bank!
För lite perspektiv hänvisar jag här till granntantens inställning. Jag skulle handla en grej åt henne på hennes kort och det visade sig bli dyrare än beräknat. Ringer då upp för att kolla om hon tycker summan är ok och om hon har nog med cash på kortet. Tanten svarar:
"Eh ja vaddå det finns ju alltid pengar på kortet, det är ju därför man har ett kort. Pengarna finns ju där bara".

Yolo på den :rofl:
Låter lite som jag resonerar här i Grekland. Jag skiter fullständigt i vad saker kostar och unnar mig allt - för eurosedlarna ser ju ut som Monopolpengar, de är inte på riktigt. :angel:

Just nu stör jag mig lite på mig själv. Gick ut ur porten och en medelålders kvinna ropade efter mig och bad mig låsa upp till henne. Jag hade lite bråttom så jag sa bara "nej tyvärr" innan jag spurtade mot bussen. Hade jag känt igen henne som boende i huset hade jag öppnat direkt men eftersom jag inte kände igen henne tänkte jag att hon får väl ringa ngn i huset som hon ska besöka. Kom på nu att hon kanske bor här men har låst ut sig :o (porten går i lås vid 22 och efter det måste man ha portnyckel då koden inte fungerar) andra sidan har jag faktiskt inte sett människan förut! Iofs såg hon inte direkt ut som en serbisk torped från maffian :crazy:

Nu tänker jag att jag kommer få dålig karma för resten av livet, bli utelåst mitt i vintern och frysa ihjäl som flickan med svavelstickorna :cautious:

Stör mig orimligt mycket på att när jag går ut och inte tänker ta en taxi, då dyker det alltid upp minst 10 bilar inom ett par minuter som blinkar och tutar och ropar efter mig. När jag för en gångs skull ska ha en taxi, så kommer det inte en enda. Och kommer det någon så ignorerar den mig eller är upptagen. Det är tur jag har en cykel och inte tar taxi så ofta.

Jag stör mig alldeles ohyggligt på att folk bäxlar hattar på whiteboardpennorna på jobbet.
Skriver en rad och ska stryka under eller skriva med annan färg men när jag tar pennan är det en helt annan färg än på hatten.
Hur jävla svårt ksn det vara att sätt röd hatt på röd penna och svart på svart!:rage:
slänger pennor med fel hatt direkt.

stör mej på att allt är så förbannat tråkigt nu för tiden. inget är kul. försöker se fram emot saker och försöker ha kul men lik förbannat så är det så tråkigt så jag vill bara spy på det. börjar gå mej på nerverna.

sen stör jag mej på dom där typerna som ska blända av långt innan det ens är nödvändigt och om man inte bländar av då, ja då börjar idiotblinka på en. jag vill kunna se dom sista metrarna innan jag bländar av.

stör mej på att allt är så förbannat tråkigt nu för tiden. inget är kul. försöker se fram emot saker och försöker ha kul men lik förbannat så är det så tråkigt så jag vill bara spy på det. börjar gå mej på nerverna.

sen stör jag mej på dom där typerna som ska blända av långt innan det ens är nödvändigt och om man inte bländar av då, ja då börjar idiotblinka på en. jag vill kunna se dom sista metrarna innan jag bländar av.

De har nog en annan uppfattning om när det är nödvändigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 479
Senast: Ginne
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka