Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
VA?? Ta en bild på den!
Det var några månader sen, och jag tänkte tanken men hann inte. Har dock sällan vägarna förbi just järntorget, men det finns säkert nån som ställer upp på att vakta där ett tag ;).
Men den var verkligen kort och ful!
Är inte elbussen (55an) likadan förresten? Fast i snyggare färg
Volvo-Electric-Bus.jpg

Googlade "kort buss Göteborg" i hopp om att hitta bild på den blå. Fick istället upp den här, vad fan?! Den är om möjligt ännu fulare
Fler_passagerare_med_framtidens_Volvobuss_345x428.jpg

(Innan någon stör sig orimligt mycket på att det där ju faktiskt bara är en front så lägger jag till: jag veeeet!)

Det var några månader sen, och jag tänkte tanken men hann inte. Har dock sällan vägarna förbi just järntorget, men det finns säkert nån som ställer upp på att vakta där ett tag ;).
Men den var verkligen kort och ful!
Är inte elbussen (55an) likadan förresten? Fast i snyggare färg
Volvo-Electric-Bus.jpg

Elbussen ser ändå lite häftig och nytänkande ut tycker jag, inte lika hoptryckt, men det finns likheter!

Googlade "kort buss Göteborg" i hopp om att hitta bild på den blå. Fick istället upp den här, vad fan?! Den är om möjligt ännu fulare
Fler_passagerare_med_framtidens_Volvobuss_345x428.jpg

(Innan någon stör sig orimligt mycket på att det där ju faktiskt bara är en front så lägger jag till: jag veeeet!)

Du anar inte hur många gånger jag googlat kort buss Göteborg... Denna har jag dock aldrig fått upp, den är fantastiskt ful! Nu känns det lite bättre.

Lika jävla störd som jag blev av den unga man som körde ifatt mig när jag svängt ut från en affär. Det är 40 där men han kom ur kurvan i säkert dubbla hastigheten. La sig på tuten direkt när han fick syn på mig och när han kört om stannade han mitt i gatan - öppnade dörren och visade mig fingret.

Seriöst - varför blev han så förbannad när det var han som körde för fort? och vad blev bättre av att ge sig på mig som körde laglydigt? Hade han kört laglydigt hade han inte ens kommit ikapp mig innan jag svängde i nästa korsning.

Jag har blivit tutade på två gånger då jag kört i maximal tillåten hastighet och någon fjärt stört sig på det. Rubbat.

Stör mig på att jag är så penganojig.
Himlen har aldrig trillat ner. Inga prickar. Jag har en slant på banken - ändå är jag ständigt nervös för att det ska inträffa någon större katastrof som jag inte har pengar att betala. Minns med fasa när en kollega berättade att hennes bil gått sönder för 50 papp. :nailbiting:. Min bil är väl värd strax över den summan men ändå tänker jag på det.

Jag kollar mina lån, räknar på vilka stora räkningar som är på väg in.

Det är ORIMLIGT!
Slå lite vett i mig.

Stör mig på att jag är så penganojig.
Himlen har aldrig trillat ner. Inga prickar. Jag har en slant på banken - ändå är jag ständigt nervös för att det ska inträffa någon större katastrof som jag inte har pengar att betala. Minns med fasa när en kollega berättade att hennes bil gått sönder för 50 papp. :nailbiting:. Min bil är väl värd strax över den summan men ändå tänker jag på det.

Jag kollar mina lån, räknar på vilka stora räkningar som är på väg in.

Det är ORIMLIGT!
Slå lite vett i mig.

Bank bank!
För lite perspektiv hänvisar jag här till granntantens inställning. Jag skulle handla en grej åt henne på hennes kort och det visade sig bli dyrare än beräknat. Ringer då upp för att kolla om hon tycker summan är ok och om hon har nog med cash på kortet. Tanten svarar:
"Eh ja vaddå det finns ju alltid pengar på kortet, det är ju därför man har ett kort. Pengarna finns ju där bara".

Yolo på den :rofl:

Bank bank!
För lite perspektiv hänvisar jag här till granntantens inställning. Jag skulle handla en grej åt henne på hennes kort och det visade sig bli dyrare än beräknat. Ringer då upp för att kolla om hon tycker summan är ok och om hon har nog med cash på kortet. Tanten svarar:
"Eh ja vaddå det finns ju alltid pengar på kortet, det är ju därför man har ett kort. Pengarna finns ju där bara".

Yolo på den :rofl:

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 266
Senast: Lilla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 875
Senast: netia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 287
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 166
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar