Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig orimligt mycket på det orimliga i att en som så stolt deklarerat att hon minsann tagit bort sin profil på FB för att det stal sååå mycket tid och hon inte fattar hur andra har tid/intresse att ha FB, hon använder sin mans FB-inlogg dagligen och kommenterar, gör inlägg, länkar blogginlägg i grupper, delar saker osv....

VARFÖR inte lika gärna ha kvar sin egna FB-profil då :p ?!

Det där är nära släkt med två av mina irritationsobjekt.

1. Folk som är så viktiga med att påpeka att de aldrig haft något konto på facebook, ofta deklarerande det samma som din vän, att de minsann "har ett riktigt liv". Trots det vet de precis vad som händer och sker på fejjan, för de likt din vän använder sin partners konto, eller har en partner som berättar allt som sker där.

2. När det blir en kaffebordsdiskussion om något som går på tv, och någon då tvunget måste säga att de kollar inte på tv, för de har nog minsann inte tid med sådant de. :turd:

2. När det blir en kaffebordsdiskussion om något som går på tv, och någon då tvunget måste säga att de kollar inte på tv, för de har nog minsann inte tid med sådant de. :turd:

Och som icke tv-ägare med mycket ont om tid för sådant, så är man utesluten ur snacket. Sådant kan man också reta sig på.

Och som icke tv-ägare med mycket ont om tid för sådant, så är man utesluten ur snacket. Sådant kan man också reta sig på.

Okej. Det har jag aldrig upplevt att jag har retat mig på, trots att det är ytterst sällan jag har sett någon av de vanliga kaffebordsserierna, men så olika kan det vara :)

Okej. Det har jag aldrig upplevt att jag har retat mig på, trots att det är ytterst sällan jag har sett någon av de vanliga kaffebordsserierna, men så olika kan det vara :)
Jag umgås inte med folk som snackar om serier. Skulle jag råka ut för det går jag troligen bara därifrån p.g.a. mitt totala ointresse för ämnet. Större än så är väl inte min irritation.

@Magiana
Jag skulle lägga ett tillägg i mitt inlägg, men det gick inte mera. Det är alltså inte det att folk inte kolla på tv eller någon viss serie i sig som irriterar mig, såg nu att det kunde uppfattas som det, utan människor som framhåller sig som bättre/intressantare för att de inte kollar som jag menade.

@Magiana
Jag skulle lägga ett tillägg i mitt inlägg, men det gick inte mera. Det är alltså inte det att folk inte kolla på tv eller någon viss serie i sig som irriterar mig, såg nu att det kunde uppfattas som det, utan människor som framhåller sig som bättre/intressantare för att de inte kollar som jag menade.
Tja, jag är nog en sådan som skulle kunna kläcka ur sig att jag inte har TV och kanske lägger jag även till att jag aldrig haft någon. Kanske skulle vissa uppfatta det som att jag försöker vara märkvärdig. Det vore inte min avsikt, utan snarare vore det en information om att jag är exkluderad ur samtalet då jag inte är och inte har varit intresserad av dylika saker. Annars hade jag väl haft en TV någon gång i livet?

@Magiana
Låter lite som en finsmakare i min omgivning, när malen ingefära nämndes i något samtal och han frågade FINNS DET malen ingefära?

SNOBB sa jag och han började garva, han fattade precis. Naturligtvis visste han att det finns malen ingefära, han ville bara göra sig lite märkvärdig. :D

Låter lite som en finsmakare i min omgivning, när malen ingefära nämndes i något samtal och han frågade FINNS DET malen ingefära?

SNOBB sa jag och han började garva, han fattade precis. Naturligtvis visste han att det finns malen ingefära, han ville bara göra sig lite märkvärdig. :D

Haha :D Nå, han hade ju humor iallafall, det ursäktar ju ganska mycket, t.o.m. snobberi, ibland :p

Det roliga var att det ledde till en längre diskussion där jällefallanvändaren hävdade att 1) man kunde säga så, 2) man kunde skriva så, 3) det var inte exakt synonymt med i alla fall, det fanns en nyansskillnad och 4) hon förstod inte varför omgivningen skulle riskera döma henne om hon skrev jällefall.

:D
Herregud... vilka folk det finns! Ändå vill jag läsa den tråden för att kunna reta upp mig lite extra över idiotin. Älskar att störa mig mig på saker :cool:

Japp, det är orimligt eftersom bussar har förkörsrätt vid utfart , det fungerar inte i storstäderna annars.

Jag irriterar mig på att du inte vet det. Du måste dessutom sakta farten vid en buss som står still eftersom det kan komma barn som ska gå över vägen och då blir de tillsagda att gå framför bussen. Ska du fortsätta köra på det viset tills du har ihjäl någon? Har du fått ditt körkort på postorder ? Så irriterad jag blir...
Det stör mig att du inte verkar ha bättre koll själv. ;)

"Bussregeln
Bussregeln – Om du kör förbi en stillastående buss på en busshållplats ska du sakta ner eller stanna om busschauffören visar med blinkers att han ska köra ut från busshållplatsen. Detta gäller däremot endast om hastighetsbegränsningen är 50 km/h eller lägre."

Vägen jag befann mig på var en 70km/h-väg alltså gäller INTE bussreglen då, hade det varit en 50-väg eller lägre hastighet, då hade jag inte ens brytt mig, men jag reagerade så starkt då jag fick tvärnita för bussen som kör ut framför mig, på en 70-väg...

Sen hur vet du hur det såg ut vid just den busshållplatsen och vilken hastighet jag hade, trots att jag varken skrivit något om det? Intressant. :cautious:
Tror du på allvar att jag som yrkeschaufför kör som värsta idioten utan omdöme oavsett fordon jag sitter i? Gör du det, så är det fel så du kan vara lugn. :)

@Magiana
Ber intresseklubben anteckna:

Jag är jätteintressant.
Jag äger ingen TV.

• Gilla
Reactions: MCP
Jag stör mig helt galet orimligt mycket på att jobbets mailserver har ballat ur så jag får felmeddelanden om inloggningen stup i kvarten (bokstavligt talat!) :banghead::banghead::banghead:

(Jag får nog ringa supporten imorgon :D)

Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte kan beställa en grej på nätet då företagets hemsida inte låter mig registrera mig som kund. Jag har provat allt möjligt, men skickas hela tiden tillbaka till samma sida utan minsta indikation på vad jag kan tänkas göra fel. Jag vill ju bara köpa lite kuddar! :arghh:

Jag stör mig orimligt mycket på att jag inte kan beställa en grej på nätet då företagets hemsida inte låter mig registrera mig som kund. Jag har provat allt möjligt, men skickas hela tiden tillbaka till samma sida utan minsta indikation på vad jag kan tänkas göra fel. Jag vill ju bara köpa lite kuddar! :arghh:

Är det en utländsk sida? Har du ÅÄÖ i ditt namn? Det drev mig till vansinne när jag bodde i England, specialbokstäver och felmeddelanden är liksom inte deras grej... >_<

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 268
Senast: Lilla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 290
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 178
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar